SSP302_Touareg.pdf

(10258 KB) Pobierz
S302_PL.fm
Serwis
Zeszyt do samodzielnego kształcenia nr 302
Touareg
Podwozie i napęd na wszystkie koła
Budowa i zasada działania
174339709.006.png 174339709.007.png
Dzięki swym doskonałym właściwościom
terenowym i szosowym, podwozie Touarega
wyznacza nowe standardy. Udało się w nim
połączyć cechy niezbędne w samochodzie
terenowym z cechami charakterystycznymi
dla szosowej limuzyny.
Touareg jest seryjnie wyposażony
w elektronicznie regulowany układ napędu
wszystkich kół.
Moment obrotowy silnika jest przekazywany
do skrzynki rozdzielczej z seryjnym reduktorem
i blokowanym mechanizmem różnicowym,
a z niej na koła samochodu.
Zależnie od potrzeby, skrzynka rozdzielcza może
przekazać do 100% momentu napędowego na
koła jednej lub drugiej osi. Seryjny czterokanałowy
układ EDS zapewnia precyzyjny rozdział
momentu pomiędzy poszczególne koła.
Budowa obu osi gwarantuje komfort i wyciszenie
na poziomie limuzyny klasy wyższej,
a równocześnie precyzyjne prowadzenie
samochodu sportowego. Resorowanie,
wyposażone opcjonalnie w sprężyny
pneumatyczne i regulowane amortyzatory,
zapewnia najwyższy komfort tak na trasie,
jak i w terenie.
Kolejne cechy terenowe Touarega to krótki zwis
przedni i tylny, duży prześwit i duża głębokość
brodzenia. Zdolność pokonywania wzniesień
i maksymalny przechył poprzeczny pozwalają
Touaregowi na poruszanie się w ekstremalnych
warunkach terenowych.
S302_001
NOWOŚĆ
Uwaga
Wskazówka
Zeszyt do samodzielnego kształcenia przedstawia budowę i zasadę działania nowego
rozwiązania technicznego!
Jego treść nie jest później aktualizowana.
Aktualne informacje na temat diagnozy, regulacji i naprawy prosimy zaczerpnąć z właściwej literatury serwisowej!
2
174339709.008.png 174339709.009.png
O czym będzie mowa
Wprowadzenie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
Oś przednia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
Oś tylna. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
Resorowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
Sprężyny pneumatyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
Układ hamulcowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
Układ kierowniczy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
Koła i opony . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .41
Kontrola ciśnienia w kołach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
Blokady mechanizmów różnicowych . . . . . . . . . . . . . . . . 46
Serwis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
Sprawdzamy swoją wiedzę. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
3
174339709.001.png 174339709.002.png
 
Wprowadzenie
Podwozie Touarega
Podwozie z układem napędu wszystkich kół
– wyposażonym w reduktor i centralny mechanizm
różnicowy – ma doskonałe własności terenowe.
Ale również na normalnej szosie, dzięki
niezależnemu zawieszeniu kół, oferuje
najwyższy komfort jazdy.
przyłącze do pompowania kół
pod prawym przednim siedzeniem
(tylko w samochodach z zawieszeniem
pneumatycznym)
oś przednia z dwoma
wahaczami poprzecznymi
oś tylna z dwoma wahaczami poprzecznymi
i dwuczęściowym wahaczem górnym
stabilizator z przodu i z tyłu
niezależne zawieszenie kół
zawieszenie pneumatyczne
z regulowanymi amortyzatorami,
opcja, seryjnie w samochodach z silnikiem V10 TDI
4
174339709.003.png
blokada centralnego i tylnego
mechanizmu różnicowego
nożny hamulec postojowy,
hamulec bębnowy typu Duo-Servo
układ kontroli ciśnienia w kołach,
opcjonalnie
wentylowane tarcze hamulcowe
(z przodu i z tyłu)
układ ESP Conti Teves MK25
ze wspomaganiem hamowania awaryjnego
i czterokanałową funkcją EDS
wspomaganie ruszania pod górę
wspomaganie zjeżdżania z góry
S302_003
5
174339709.004.png 174339709.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin