aplikacja_ANT_program_naprawczy.pdf

(451 KB) Pobierz
292265911 UNPDF
prawdwojąkoł
Program naprawczy dla klasy
Program naprawczy dla klasy
kołaucetnicąca w projekcie WSiP Sprawd swoją skołę ,którawykorytała próbnyprawdzian
w klasie VI (próbny egzamin gimnazjalny)dodiagnoyumiejtnociucniówi prełaławyniki
ucniówdanej klasy na serwer WSiP może wykorytadnowąwerjaplikacjiNTdowydrukowania
programunaprawcegodlatejklay,awierającegoinormacjeotym,jakwykorytadwyniki diagno-
zy w przygotowaniach do sprawdzianu lub egzaminu gimnazjalnego.
1. Nowa wersja aplikacji NTjetdotpnaod21tycnia2009rokuMożnająpobradze strony
testy.wsip.pl (akładkaplikacjaNT)
2. Po zainstalowaniu nowej wersji (1.1) aplikacjiNT,należy
a. otworydplikwprowadonymiwceniejwynikamiucniówdanejklay,
b. prejddotabeliwynikamiucniówipobradglobalnewynikitetu(opcjawakładce
TESTY w menu),
c. prejddoinformacji dla klasy (opcjawakładceTETYlubpierwsza od prawej ikona
na pasku pod menu),
d. wydrukowadinormacj dla klasy – program naprawczy.
Zakres diagnozy opanowania umiejętnoci z obzarów tandardów wymagao egzaminacyjnych
Inormacjowynikachdiagnoydlaklasy podzielono na strony. Pierwsza preentujeogólnywynik
diagnoy,pootałe– wyniki dla obszarówtandardówwymagaoegaminacyjnych.
1. Ogólnywynikdiagnozy dla klasy – wymagania programowe .
a. redniwynik próbnegoprawdianu(egzaminu) w klasie zestawiany jest z licbąpunk-
tów,któremożnabyłodobyd(np23,3/40) iwyrażanywprocentach(np58%).
b. Wskazywanajetgrupawyników,doktórej jest zaliczanyredniwynikklay.
Jeliredniaklayjet mniejsza od 50procentpunktówmożliwychdodobycia,po-
jawia sikomunikat„Otreżenie”,wracającyuwagnawidoczne dużebraki,jeli
chodzi o pełnieniepreucniów klasy wymagaoprogramowychbadanych testem.
Jeliredni wynik klasy jest midy50i 75procentmożliwychpunktów,pojawiai
komunikat „Możebydlepiej”Wartodocenidoiągnicia ucniówklay,wracającim
równocenieuwagnawidoczne braki.
Jelirednia klayjetwika niż75procentpunktówmożliwychdodobycia,poja-
wiaikomunikat„Taktrymad”PróbnyprawdianwklaieVIbądpróbnyegza-
min gimnazjalny dałokajdopotwierdenia,żeaadnicacdwymagaoprogra-
mowych badanych tym testem zotałapreucniówtejklay opanowana.
c. Podawanyjetprocentowyrokładlicbyucniówtejklay,którychwynikinależądo
trzech grupwynikiwikeod75%,wynikimidy50%a75%,wynikimniejeniż50%
Wartoprawdid,wktórejtychgrupjetnajwicejucniówklay,wktórej najmniej.
Tenrokładdajeogólnyobraytuacjiwklaiepredprytąpieniemdoegaminue-
wntrnegoWykorytującwynikdiagnoypróbnegoprawdianu(egaminu)wartopo-
wicidnajwikąuwagnajlicniejejgrupie(głównyadreatprogramunaprawczego).
Każdyuceomożeotrymadindywidualnąinormacjowynikachdiagnoy,wktórej
podano,dojakiejgrupywynikównależyjegoreultat
©WydawnictwakolneiPedagogicnepółkakcyjna,2008-2009
Strona 1 z 2
292265911.005.png 292265911.006.png 292265911.007.png
prawdwojąkoł
Program naprawczy dla klasy
2. Ogólnywynikdiagnoy dla klasy – oiągniciaucniówklaynatlePolki
a. Można wykorytad diagram etawiający obok siebie wyniki
ucniówklaywynikamikrajowymidoporównaniarednich,
wyniku minimalnego i maksymalnego. Z diagramu obok można
odcytad,żeredniwynikklayjetwyżyodredniejkrajowej
(winormacjidlaklaypodawaneąwartocitych rednich)Mi-
nimum w klasie bliskie jest 20%, w Polsce wynik minimalny wy-
nosi 0%. W klasie i w Polsce maksymalny wynik to 100%.
b. Na diagramie zaznaczane ągranicetrewynikówwPolce
nikich,rednichiwyokich(wartocigranicpodaneąw tabeli
z rokłademlicbyucniówwtychtreach)Wyjanienie,wjaki
poóbokrelaneątetreypodanowkomentarudoindywi-
dualnej informacji dla ucznia o wynikach diagnozy. Wyniki w kla-
ieukaanowkonwencjidiagramupudełkowego(jakw aplikacji
ANT). Strzałki„prenoą”granicekrajowychtrewynikówna
wyniki w klasie.
c. Możnawykorytaddrugirodzaj diagramu z informacji dla klasy
(programu naprawczego) do porównania krajowego rokładu
wynikównikich,wyokichirednichrokłademlicbyucniów
klay,któryoiągnliwynikitychtreZ diagramuobokmożna
odcytad,żepołowaucniówklayuykaławynikinależącedo
treywynikówwyokichwPolceNadobrąytuacjwtejklaie
wkaujeteżtounkowomałyprocentucniówwynikamiali-
czanymidowynikówniskich w kraju.
d. Podawanyjetprocentowyrokładlicbyucniówklaywtre-
ach(prediałach)wynikównikich,rednichiwyokichwPol-
ceWylicanyjetwkanikklaa/Polka– iloraprocentów
ucniówklayikrajunajdującychiwpocególnychtreach
Ucniowiewklaie,dlaktórychwkaniktenjetnajwiky na-
leżądogłównychadreatówprogramunaprawcego
3. Diagnoza umiejtnociucniówklayobarówtandardówwymagaoegaminacyjnych
a. Analogicznie, jak w przypadku opianegowyżejogólnegowynikudiagnoy, opisywana
i komentowanajetpoycjawynikuucniów klasy uykanegoarowiąanieadao
wiąanychkolejnymiobaramitandardów wymagaoegaminacyjnych
b. Zetreąwynikównikich,wyokichirednich, dla którejwkanikklaa/Polska jest
najwiky wiąane jest wskazanie adao, które uczniowie klasy powinni rowiąad, wy-
korytującwynikdiagnoy W ramach projektu Sprawd swoją skołę udotpniono
kołom karty pracy dlaucniówprygotowującychidoprawdzianu lub egzaminu
gimnazjalnego z zestawami odpowiednich adao Materiały naprawce,obejmujące
opróckartpracytakże odpowiedidoadaotychkart,dyrektorkołymożepobrad
z serwisu testy.wsip.pl w pakiecie razem z raportami dla szkołyiklay.
c. W informacji o wynikach diagnozy wkaywaneąteżkonkretneumiejtnocidanego
obarutandardów,dlaktórychwkanikklaa/Polkajetnajwiky,najmniejy. Dla
każdegoadaow kartach pracy wskazano numer powiąanejumiejtnoci, np. (2.4).
Strona 2 z 2
©WydawnictwakolneiPedagogicnepółkakcyjna,2008-2009
292265911.008.png 292265911.001.png 292265911.002.png 292265911.003.png 292265911.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin