GRA DYDAKTYCZNA.doc

(28 KB) Pobierz
GRA DYDAKTYCZNA

GRA DYDAKTYCZNA

(6 - 9 lat)

TEMAT Spacer po lesie

Materiały

·         Plansza, pionek lub mała maskotka

Przebieg  

  1. Podanie tematu - zaproszenie na spacer po lesie.
  2. Przedstawienie celów - orientacja w lesie, rozpoznawanie i określanie kierunków.
  3. Określenie struktury i przebiegu gry - poruszanie się indywidualnie po planszy zgodnie z instrukcją  nauczyciela.
  4. Ustalenie reguł gry - siedzenie naprzeciwko  planszy,  rozpoznawanie kierunków,  samodzielność.
  5. Sprawdzenie stopnia zrozumienia gry.
  6. Omówienie przebiegu gry - rozpoczęcie spaceru  od domku w lesie, wędrówka zgodna z instrukcją, po kilku posunięciach sprawdzenie, gdzie się znajdujemy, wygrywają te dzieci, które dobrze rozpoznają kierunki.

Modyfikacje

·         Dzieci bawią się w parach: jedno mówi instrukcję, drugie wykonuje polecenie, dokonują samokontroli w parach.

·         Dzieci przemieszczają się po planszy zgodnie z instrukcją i tworzą  opowiadanie  twórcze. Można ustalić, że każde dziecko po kolei układa zdanie. Dla młodszych dzieci opowiadanie może tworzyć sam nauczyciel, dzieci natomiast mogą odtworzyć opowiadanie, zilustrować lub pokazać w formie inscenizacji.

·         Na planszy (Załącznik) dla urozmaicenia opowiadania mogą pojawić się postacie z bajek i baśni, np. Wesoła szkoła sześciolatka  cz. 5, s. 53-61.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin