stemple.doc

(26 KB) Pobierz

„Barwne i kolorowe stemple pocztowe”

kształtowanie kompetencji matematycznych dziecka - zapoznanie dzieci z kształtem figury przestrzennej - sześcian

 

Cele ogólne:

Ø      zapoznanie dzieci z kształtem figury przestrzennej - sześcianu

Ø      rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci poprzez połączenie wrażeń ruchowych, słuchowych, wzrokowych i dotykowych

Ø      rozwijanie motoryki dziecka poprzez czynne uczestnictwo w grach, ćwiczeniach oraz zabawach

Ø      kształtowanie umiejętności współpracy w grupie

Ø      rozwijanie aktywności dziecka w grupie poprzez czynne uczestnictwo w zajęciach

 

 

Cele szczegółowe:

Dziecko:

Ø      rozpoznaje figurę przestrzenną, jaką jest sześcian

Ø      rozwija swoją ogólną sprawność manualną

Ø      potrafi współpracować z grupą

Ø      wyraża swoje zainteresowanie poprzez czynne uczestnictwo

Ø      sprawnie reaguje na bodźce zewnętrzne ( dźwięk, słowo, obraz)

 

Metody:

Metoda aktywizująca: praca plastyczno - konstrukcyjna

Edukacja matematyczna

 

Formy:

Praca indywidualna i grupowa

 

Miejsce realizacji:

Przedszkolna sala dydaktyczna

 

Czas trwania: około 30 minut

 

Pomoce dydaktyczne:

Ziemniaki, farby plakatowe, pojemniczki na rozrobioną farbę, szablony znaczków pocztowych, gazeta do zabezpieczenia stolika, sześcian – wzorzec dla zapoznania dzieci z tą figurą

 

Przebieg zajęć:

1.      „Przedszkolna fabryka stempli pocztowych” - wprowadzenie dzieci w tematykę dzisiejszych zajęć. Nauczyciel opowiada dzieciom, iż dziś ich sala przedszkolna zamieni się w miejsce, gdzie wykonuje się najbardziej barwne i kolorowe stemple pocztowe...

 

2.      „Magiczna figura” – prezentacja, pogadanka - nauczyciel pokazuje dzieciom wzorzec figury przestrzennej – sześcianu – figury niezbędnej dla nas – gdyż właśnie dzięki niej powstaną nasze pieczątki (ważne, by każe dziecko mogło dotknąć wzorca).

 

Prowadzący zajęcia pyta dzieci co przypomina im owa figura? Czy kiedykolwiek spotkali się z podobnym kształtem? (np. kostka do gry, kostka Rubika, gąbkowe kostki w naszej sali od rytmiki itp.)

 

3.      „Barwne i kolorowe stemple pocztowe” – praca plastyczna, nauczyciel rozdaje dzieciom ziemniaki wykrajane w kształt sześcianu oraz szablony znaczków pocztowych, zadaniem dzieci na otrzymanym szablonie znaczka pocztowego będzie stworzenie barwnej kompozycji...

 

4.      „Wystawa filatelistyczna przedszkolaków” – podsumowanie naszej pracy – galeria prac, wystawiamy nasze prace jednocześnie każde dziecko mówi, czy zajęcia mu się podobały, co z nich najbardziej zapamięta, która z prac najbardziej się mu podoba i dlaczego... itd.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin