Propozycja oceny śródrocznej na semestr pierwszy klasy pierwszej
Warto pamiętać, że Nauczyciel, oceniając poziom umiejętności i wiadomości ucznia, powinien uwzględnić skalę przyjętą w wewnątrzszkolnym systemie oceniania (WSO).
Przykładowa skala oceny:
zachowania wiadomości i umiejętności
Z – zawsze -bardzo dobrze
C – często -dobrze
Cz – czasami -potrzebuje wsparcia
OCENA ŚRÓDROCZNA UCZNIA KLASY PIERWSZEJ
EDUKACJA SPOŁECZNA Z ELEMENTAMI ETYKI - ZACHOWANIE
- współpracuje w zespole i bawi się w grupie,
- zna i stosuje zwroty grzecznościowe,
- przestrzega ustalonych reguł (zasad),
- wywiązuje się ze swoich obowiązków,
- zna i przestrzega zasad bezpiecznej pracy i zabawy,
- pomaga innym,
- kończy rozpoczętą pracę,
- potrafi właściwie zachować się w różnych miejscach i sytuacjach,
- pracuje samodzielnie, we właściwym tempie,
Inne:...........................................................................................
W zakresie umiejętności społecznych:
- wypowiada się, używając bogatego słownictwa,
- opowiada historyjki obrazkowe,
- wypowiada się pełnymi zdaniami na wskazany temat,
W zakresie umiejętności czytania:
- czyta:
głoskami,
sylabami,
wyrazami,
- czyta poprawnie znany tekst,
- czyta ze zrozumieniem,
W zakresie umiejętności pisania i wiedzy o języku:
- prawidłowo pisze i łączy litery,
- dokonuje analizy głoskowej i sylabowej wyrazów,
- zna pojęcie głoski i litery,
- wymienia samogłoski,
- układa wyrazy z rozsypanek literowych i sylabowych,
- przepisuje bezbłędnie,
- pisze z pamięci,
- dba o estetykę pisma,
W zakresie małych form teatralnych:
- aktywnie uczestniczy w zajęciach,
- wciela się w role,
- z pamięci recytuje wiersze,
Inne: ..........................................................................................
- śpiewa piosenki,
- odtwarza rytm,
- słucha i bawi się przy muzyce,
- przynosi na zajęcia potrzebne materiały i narzędzia,
- pracuje twórczo i z zaangażowaniem,
- dba o estetykę wykonywanej pracy,
EDUKACJA PRZYRODNICZA
W zakresie rozumienia i poszanowania świata roślin i zwierząt:
- rozpoznaje i nazywa poznane rośliny i zwierzęta,
- zna zagrożenia ze strony zwierząt,
- potrafi pomóc zwierzętom przetrwać zimę,
W zakresie rozumienia warunków atmosferycznych:
- wymienia pory roku i ich cechy charakterystyczne,
- dokonuje obserwacji,
- podejmuje próby wnioskowania,
- zna zagrożenia ze strony zjawisk przyrodniczych,
EDUKACJA MATEMATYCZNA
W zakresie czynności umysłowych ważnych dla uczenia się matematyki:
- ustala równoliczność porównywanych zbiorów,
- klasyfikuje obiekty według podanej cechy,
- określa kierunki i położenie przedmiotów,
W zakresie liczenia i sprawności rachunkowych:
- poprawnie przelicza i dolicza,
- porównuje liczby,
- stosuje liczby porządkowe,
- sprawnie dodaje i odejmuje w zakresie …
na konkretach,
w pamięci,
- rozwiązuje i układa zadania proste zadania z treścią,
W zakresie wychowania technicznego:
- zna ogólne zasady działania urządzeń technicznych,
- majsterkuje,
- pracuje wytrwale, kończy rozpoczętą pracę,
- jest przygotowany do zajęć,
W zakresie dbałości o bezpieczeństwo własne i innych:
- utrzymuje ład i porządek wokół siebie,
- bezpiecznie posługuje się narzędziami i urządzeniami technicznymi,
- działa zgodnie z instrukcją,
- wie, jak należy bezpiecznie poruszać się po drogach i korzystać ze środków komunikacji,
W zakresie sprawności fizycznej ( i współz...
meraja