Maharishi Szri Ramana-Slowa Sri Ramany Mahariszi.pdf

(184 KB) Pobierz
303454779 UNPDF
Slowa Sri Ramany Mahariszi
1. Wewnetrznie wiecznie istnieje jedyne JA, wylaczna
RZECZYWISTOSC - dawno temu starozytny nauczyciel -
Dakshinamurti objawil to swa pozbawiona slów elokwencja. Któz
móglby cokolwiek do tego dodac?
2. RZECZYWISTOSC to Byt i Swiadomosc. Wiedziec - to byc TYM
w sercu przekraczajac mysl. Absolutne oddanie Najwyzszemu Panu,
gdzie "ja" i "moje" sa zniszczone jest jedynym warunkiem
zrealizowania niesmiertelnosci. Najwyzszy BYT - jedyna
podstawowa przyczyna Wszechswiata - manifestuje sie jako wielosc,
choc nic na zewnatrz niej nie istnieje. Zniszczyc ego i byc jako czysta
JAZN, to najwyzsza metoda spelnienia.
303454779.009.png 303454779.010.png 303454779.011.png
3. Dla tego, który jest jednoscia z podstawa, z bezpostaciowym JA,
wszystko jest bezpostaciowe. Egzystencja swiata jest tylko relatywna.
Swiat naprawde jest tylko synonimem umyslu. Istnieje wiedza
pozwalajaca rozumiec swiat, jest ona pierwotna do kazdej wiedzy
czastkowej. Wiedza ta jest jedynie realna, wszystko inne jest
przemijajace. Praca z nazwa i forma jest tylko srodkiem do
zrealizowania swojej absolutnej identycznosci z nienazwanym i
nieuformowanym.
4. Samowiedza w której rozplywa sie relatywna wiedza o swiecie
zjawisk, to WIEDZA PRAWDY, poniewaz JAZN bedac WIEDZA
ABSOLUTNA nie jest rozmijajacym sie poznawaniem, czy
niepoznawaniem. Nie ma nic wspólnego z potrzeba. JAZN bedac
jedna i uniwersalna obejmuje soba równiez wiedze róznic i
podzialów, która przeciez bez JAZNI nie istnieje.
5. Tak przeszlosc jak i przyszlosc nie moga istniec bez terazniejszosci,
znac wieczne TERAZ to znac PRAWDE.
Niezmienne, nieskonczone JA przekracza przestrzen i czas, które
odnosza sie do umyslu i ciala. Medrzec, który zrealizowal JAZN
przekracza dziedzine wolnej woli oraz przeznaczenia, na którym
koncentruje sie ignorant. Dla ignoranta JA jest podmiotem
303454779.012.png 303454779.001.png
zamknietym w ciele. Dla przebudzonego JA to nieskonczona JAZN.
6. EGO naprawde jest cierpiacym glodnym duchem, nie posiadajacym
zadnej formy, karmiacym sie tym, czego zdola sie uchwycic, z lekiem
goniacym za "tym co ucieka". Tylko pod wplywem ego powstaja
wszelkie inne warunki. Zniszczyc ego - poprzez zglebianie JAZNI to
jedyne odrodzenie. CZYSTO SWIADOMY BYT (porzucenie "Ja")
pozostaje po zniszczeniu ego w procesie samorealizacji.
7. Czlowiek winien wyrzec sie egoizmu persony, który wiaze go ze
swiatem. Porzucenie falszywego "ja" jest zbawieniem. Medytowanie
jakis czas dobre jest dla duchowych nowicjuszy. Zaawansowany
zaczyna cieszyc sie glebszym pieknem, bez wzgledu na to czy pracuje
czy nie. Kiedy jego rece zajete sa praca w spolecznosci, glowa jego
pozostaje chlodna w samotnosci.
303454779.002.png 303454779.003.png 303454779.004.png
8. Zadawaj sobie ciagle pytanie "kim ja jestem". Poszukiwanie to
powinno doprowadzic do odkrycia czegos wewnatrz ciebie, co jest
poza umyslem. Rozwiazujac ten wielki problem, rozwiazesz
wszystkie inne problemy. Szczescie jest prawdziwa natura czlowieka.
Szczescie jest przyrodzone JAZNI. Dazenie czlowieka do szczescia
jest nieswiadomym dazeniem do Prawdziwego JA. Prawdziwe JA jest
niezniszczalne; dlatego kiedy czlowiek je odnajduje, odnajduje tez
wieczna szczesliwosc.
9. Dla tego, kto zrealizowal stan doskonalego BYTU, który w sobie
zawiera nieopisana blogosc, nic wiecej nie pozostaje do spelnienia.
JAZN jest jedna. Samopoznanie jest przez to, ze poznajace JA jest
zarazem poznawanym. W ten sposób nigdy nie moze stac sie
zewnetrznym znanym czy nieznanym obiektem.
10. Powiedziales, ze jest "wiek rozumu" i dlatego nauczanie musi byc
poparte rozumem. Pytam: Do kogo nalezy intelekt? Musisz
odpowiedziec - nalezy do mnie. Wiec intelekt jest twoim narzedziem.
Uzywasz go do niezliczonych prac. To nie ty sam, lecz cos jakby od
ciebie niezalezne. O ile ty jestes podstawowa rzeczywistoscia, intelekt
jest tylko fenomenem. Musisz odnalezc i uchwycic sie samego siebie.
303454779.005.png 303454779.006.png
W czasie glebokiego snu, bez marzen, intelekt jest nieobecny. Jest
nikly u dziecka. Rozwija sie wraz z wiekiem. Pytam zatem, jak
mozliwy bylby rozwój intelektu, czy jego manifestacja, gdyby nie
istnial jego podstawowy zalazek glebokiego snu czy dziecinstwa? Po
co odwolywac sie do historii, aby odkryc ten podstawowy fakt?
Procent prawdy zawarty w historii jest taki, jaki zawiera sie w
historykach.
11. Po co dyskutowac o swiecie, mówiac, ze to jest realne, to zas
czysta fantazja, to swiadome, a to instynktowne, cos tam szczesliwe, a
tamto pelne cierpienia? Wszyscy ludzie kochaja nieegoistyczny stan,
który mozna uzyskac odchodzac od swiata i przez poznanie utajonego
prawdziwego JA, przekraczajacego róznice, bedacego Jednym i
wieloscia zarazem.
12. Ten swiat, którego realnosc pragniesz potwierdzic, wciaz
przymusza cie do poznawania jego zjawisk, zanim zdazyles poznac
samego siebie. Jak moze stac sie prawdziwa wiedza o przemijajacych
obiektach relatywnej egzystencji dla tego, który ignoruje prawde o
sobie, o poznajacym? Jesli dobrze poznasz prawde o sobie nazwana
JA, z której faktycznie wyrasta wszelka wiedza i rozliczne
sprzecznosci, wtedy tylko moga zniknac - ignorancja, sprzecznosci,
relatywna wiedza.
303454779.007.png 303454779.008.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin