30. kwestionariusz jako podstawowe narzedzie.doc

(23 KB) Pobierz

30.Kwestionariusz jako podstawowe narzędzie w diagnostyce psychopedagogicznej .

Kwestionariusz  służy do pozyskiwania danych. Może mieć formę pytań( wywiad) lub pytań z odpowiedziami (ankieta).

Etapy tworzenia:

-określamy cel np. na podstawie pomysłu, następnie zaglądamy do literatury, określamy informacje jakie będą nas interesować , sprawdzamy czy sprawa , którą chcemy badać już była i czy mamy do tego narzędzia

-pytania powinny być proste, zrozumiałe, gdy nie znamy grupy badawczej

- liczba pytań i stopień ich skomplikowania powinny być dostosowane do intelektualnych potrzeb

(-opracowywanie wstępnej części kwestionariusza

- pokazanie sędziom kompetentnym- mogą być inni nauczyciele

-dokonujemy selekcji przy pytaniach

-poprawki

-pokazujemy kwestionariusz po poprawce sędziom kompetentnym

- przechodzimy do badań )

- w każdym kwestionariuszu musi być instruktarz, musi być informacja o:

* celu badania ( bardzo ogólny)

*przedstawić się (skąd jesteśmy, co robimy, i że badania mają charakter opisowy)

*w jakim celu będą wykorzystane informacje – np. do pracy

*zapewnienie anonimowości

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin