zarz_dzanie.docx

(26 KB) Pobierz

1.       Cechą charakterystyczną warunków działania większości współczesnych menedżerów jest zjawisko:

·         nadmiaru danych,

2.       Zarządzanie to termin, który odnoszony może być:

·         zarówno do firm nastawionych na zysk, jak i działających na zasadach non profit;

3. W koncepcji H.Mintzberga rola łącznika została zaliczona do:

·         ról interpersonalnych,

4. W jednym z najnowszych badań Jima Collinsa najlepsi menedżerowie tzw. 5.stopnia charakteryzują się:

·         skromnością osobistą, powściągliwością, unikaniem rozgłosu;

5. Specyfika pracy współczesnych menedżerów związana jest m.in. z tym, że muszą uwzględniać, iż:

·         zysk tworzony jest nie w firmie lecz na zewnątrz;

6. Menedżerska funkcja „organizowanie” ma przede wszystkim:

·         kształtować strukturę działania,

7. Osoba stosująca typ myślenia lateralnego:

·         podąża przypadkowo napotkanym tropem,

8. Skuteczne działanie rutynowe:

·         wymaga dyscypliny i postępowania według opracowanego planu,

9. Jednym z haseł reengineeringu jest powiedzenie:

·         „w każdym czasie i w każdym miejscu firmy można coś w pewnym zakresie usprawnić”,

10. W warunkach dzisiejszego zarządzania w procesie funkcjonowania zespołów spotkania twarzą w twarz:

·         nadal mają zasadnicze znaczenie.

11. Proces delegowania  sprawia, że menedżer:

·         w różnym stopniu traci kontrolę na zadaniem i rezultatem.

12. Wśród niżej wymienionych jedną z nowoczesnych metod kierowania konfliktami     jest:

·         stymulowanie.

13. Dwubiegunowość, czyli sprowadzanie każdej sytuacji decyzyjnej do rozumowania typu "albo-albo" jest:

·         jednym z warunków poprawiających kreatywne myślenie;

14. Jednym z głównych powodów niepowodzeń we wprowadzaniu zmian organizacyjnych jest:

·         niedostateczna informacja o realizowanych zmianach;

15. Niektóre przedsiębiorstwa używają akronimu SMART (spryt) na określenie:

·         dobrze sprecyzowanego celu;

16. Umiejętności techniczne menedżerów polegają na

·         znajomości inżynierii i technologii stosowanej w firmie,

17. W Zasadzie Petera autor stwierdził, że:

·         w hierarchii stanowisk poszczególne osoby osiągają poziom własnej niekompetencji.

 

18. Do niepoprawnych sposobów wyciągania wniosków  zaliczyć można:

·         myślenie stereotypami.

19. Do mitów można zaliczyć zdanie:

·         praca dobrych zespołów przebiega bez zakłóceń i oparta jest na kompromisach;

20. Podstawowe przyczyny konfliktów w organizacjach to:

·         współzależność działań, różnice w celach, wspólnota zasobów.

21. Władza to zdolność do wpływania na zachowania innych. Może być ona:

·         wypełniana w różny sposób, ale zawsze związana jest z możliwością wymuszenia określonych działań.

3.       Specyficzną cechą współczesnego zarządzania jest to, że sukces firmy z reguły zależy od:

·         wszystkich pracowników

4.       Zasada: „Stwarzaj zachęty, żeby robotnicy postępowali zgodnie z opracowanymi naukowo zasadami” została sformułowana przez:

·         W . Taylor

5.       Najbardziej znaczące i najtrwalsze tendencje zmian w sprawowaniu przez menedżerów ich funkcji polegają m.in. na :

·         wykorzystaniu posiadanego autorytetu w sposób bardziej zdecydowany. Albo B

6.       Podstawą przywództwa organizacyjnego jest:

·         zaufanie;

7.       Globalizacja dotyczy z jednej strony rynków, a z drugiej sektorów.

Zakres, w jakim dany rynek jest globalny zależy od tego, czy:

·         konsumenci w odniesieniu do danych produktów zgłaszają podobne potrzeby.

8. W dobrym efektywnym zespole:

·         uczestnicy często mają odmienne poglądy i chętnie je uzewnętrzniają;

9.       Nazwa modelu „okno Johari” pochodzi od:

·         Imion jego twórców,

10. Wg W.Dyer’a podstawowym stanem emocjonalnym w dobrym  zespole jest:

·         Zaufanie do siebie;

11. Metoda WPDS (ang. TRAF) to:

·         Postępowanie przeciwdziałające wielokrotnemu zajmowaniu się tym samym kawałkiem papieru;

12. Ujemną stroną grupowego podejmowania decyzji jest to, że:

·         Członkowie mogą przesadnie troszczyć się o osiąganie kompromisu;

18. Zarządzanie można najtrafniej opisać jako proces:

uzyskiwania, rozdzielania i wykorzystywania zasobów niezbędnych do realizacji celów  organizacji,

19. Nowoczesne organizacje budowane są obecnie z wykorzystaniem:

·         struktur procesowych,

20. Menedżerska funkcja „organizowanie” ma przede wszystkim:

·         kształtować strukturę działania,

21. Praca o charakterze zespołowym jest:

·         obecnie czymś oczywistym i spotykanym w większości polskich firm,

22. Proces delegowania  sprawia, że menedżer:

·         w różnym stopniu traci kontrolę na zadaniem i rezultatem.

24. Miarami stopnia sformalizowania organizacji są:

·         liczba przepisów, ich szczegółowość i rygorystyczność,

25. Informacją z punktu widzenia zarządzania są:

·         przetworzone dane zaprezentowane w sposób mający znaczenie.

. W modelu „Okno Johari” tzw. obszar ukryty prezentuje aspekty:

·         O których wiesz, ale nie ujawniasz innym;

6. Do trzech wymiarów samoświadomości Goleman nie zalicza:

·         świadomości własnych celów;

7) Globalizacja dotyczy z jednej strony rynków, a z drugiej sektorów. Zakres, w jakim dany rynek jest globalny zależy od tego, czy:

·         konsumenci w odniesieniu do danych produktów zgłaszają podobne potrzeby.

9. W klasyfikacji modeli zarządzania wg. R.E.Quinn’a okres od 1951 do 1975 roku został nazwany:

·         modelem otwartych systemów;

 

 

10. Z badań wynika, że Zarządzanie przez cele (ang. MBO) jest najskuteczniejsze, kiedy:

 

·         cele są na tyle trudne, że wymagają zwiększonego wysiłku;

11. W koncepcji ról menedżerskich H.Mintzberga w grupie ról decyzyjnych znajdziemy m.in. role:

·         negocjatora oraz przedsiębiorcy,

12. Słuchanie refleksyjne jest narzędziem opartym na:

·         Empatii;

 

13. Metoda WPTK (ang. OABC) to:

·         Algorytm formułowania zwięzłych wiadomości.

14. Ujemną stroną grupowego podejmowania decyzji jest to, że:

·         Członkowie mogą przesadnie troszczyć się o osiąganie kompromisu;

15. Cechą gospodarki postindustrialnej jest to, że:

·         towary i usługi produkowane są z myślą o indywidualnych klientach;

16. Współcześnie w zarządzaniu uznaje się, że konflikt w organizacji jest:

·         zjawiskiem nieuniknionym, które może poprawić efektywność organizacji;

17. Różnica między danymi a informacją polega na tym, że dane:

·         są surowcem, z którego tworzy się informacje,

18. Przywództwo to relacja między ludźmi, która zbudowana jest na:

·         zaufaniu i umiejętności wywierania wpływu bez stosowania przemocy,

20. Kompromis to metoda radzenia sobie z konfliktami, która:

·         nie prowadzi do rozwiązywania prawdziwych problemów;

 

 

24. Władza to zdolność do wpływania na zachowania innych. Może być ona:

·         wypełniana w różny sposób, ale zawsze związana jest z możliwością wymuszenia      określonych działań.

1.Zasada, że w firmie: „Stanowiska są zorganizowane w hierarchii autorytetu formalnego” została opracowana  przez:

·         H. Fayola.

5.W pięcioczynnikowym  model osobowości ( McCrae i Costa) nie znajdziemy czynnika:

·         życzliwość;

6. Obszar „ślepy” w oknie Johari oznacza:

·         aspekty, które widzą inni, ale których ty nie dostrzegasz;

7. Jedną z pięciu reguł działania empatycznego nie jest:

·         b) szybkie reagowanie na nieprecyzyjne stwierdzenia dotyczące faktów;

9. Włączenie pracowników w proces podejmowania decyzji jest obecnie:

·         realne i pożądane w każdych działaniach organizacyjnych;

 

10. W warunkach dzisiejszego zarządzania w procesie funkcjonowania zespołów spotkania twarzą w twarz:

·         nadal mają zasadnicze znaczenie.

 

11. W procesie projektowania pracy metoda rozszerzania pracy polega na:

·         zwiększaniu liczby zadań wykonywanych przez pracownika.

12.Podstawą przywództwa organizacyjnego jest:

·         zaufanie;

13. Firma, która wykorzystuje zespoły samokierujące się:

·         może działać w oparciu o pracę indywidualną, wzbogacając ją od czasu do czasu pracą zespołową.

 

14. Nowa forma organizacyjna zwana „wspólnotą praktyków” to:

·         grupy ludzi nieformalnie powiązanych ze sobą wspólną wiedzą ekspercką i pasją wspólnego projektu;

 

15. W działaniu menedżerskim wizja jest:

·         b) mistyczną stroną zarządzania;

 

16. Jedną z form aktywnego słuchania jest:

·         c) powstrzymywanie się od przewidywania, co rozmówca ma zamiar powiedzieć.

 

17. Zjawisko o japońskiej nazwie „karoshi” to inaczej mówiąc:

·         śmierć z przepracowania.

 

18. Motywacyjna teoria sprawiedliwości opiera się na założeniu, że w motywacji ważnym czynnikiem jest:

·         b) indywidualna ocena pracownika dotycząca sprawiedliwości czy zasadności otrzymanej nagrody lub kary;

24. Ujemną stroną grupowego podejmowania decyzji jest to, że:

·    &#...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin