Badz_pewny_siebie_bpesie.pdf

(239 KB) Pobierz
BPESIE.ai
665548489.001.png
Spis treci
Wstp
7
1. Dokd zmierzasz? 11
Potrzeby i priorytety........................................................................ 11
Osignicia .......................................................................................13
Cele ....................................................................................................14
2. Jak si otrzsn? 21
10 sposobów na otrznicie si po porace................................ 23
Jak poradzi# sobie z rozczarowaniem? ........................................... 27
Jak poradzi# sobie z błdami? ....................................................... 27
3. Przezwycianie obaw i zmartwie! 31
Obawy ...............................................................................................31
Radzenie sobie z lkami..................................................................33
Zamartwianie si............................................................................. 37
Radzenie sobie ze zmartwieniami ................................................ 37
4. Radzenie sobie z trudnymi lud&mi 45
Ludzie, którzy s zawsze trudni .................................................... 45
Ludzie, którzy staj si trudni....................................................... 46
Co robi#? .......................................................................................... 47
Konfrontacja z trudnym zachowaniem ......................................... 49
Wpływanie na zmian zachowania ...............................................53
5. Tworzenie zdrowych relacji 55
Zaufanie ........................................................................................... 56
Elastyczno# .....................................................................................61
4
B D PEWNY SIEBIE
Rozumienie rónic..........................................................................61
Słuchanie.......................................................................................... 62
Pielgnowanie relacji .......................................................................63
6. Krytyka i informacje zwrotne 65
Asertywne przyjmowanie krytyki................................................. 67
Odpowied8 ...................................................................................... 69
Informacje zwrotne ........................................................................ 70
Przekazywanie informacji zwrotnych.......................................... 70
Proba o informacje zwrotne ........................................................ 73
Przyjmowanie pochwał i wyrazów uznania ................................ 74
7. Mobbing 77
Konfrontacja z ciemizc .............................................................. 79
Poszukaj wsparcia ........................................................................... 80
8. Sytuacje kryzysowe 83
Jak nie reagowa#?............................................................................. 84
Zmniejsz prawdopodobie;stwo kryzysu .................................... 85
Staw czoła panice ............................................................................ 86
Znajd8 sedno problemu................................................................. 87
Przeanalizuj dostpne warianty i wybierz strategi.................... 87
Komunikacja................................................................................... 88
9. Kultura organizacji 89
Identyfikacja kluczowych osób .................................................... 90
Wpływy..............................................................................................91
Przekonywanie ................................................................................ 93
Lobbing............................................................................................ 96
Sieci................................................................................................... 96
Praca w złej atmosferze................................................................. 100
10. Stres 103
Zauwaanie sygnałów................................................................... 104
Postrzeganie stresu.........................................................................106
Stres pochodzcy z wewntrz...................................................... 107
Brak czasu ...................................................................................... 109
Strategie walki ze stresem..............................................................110
S PIS TRECI
5
11. Radzenie sobie z nadmiarem pracy 117
Zrównowaone ycie.....................................................................118
Zdecyduj, co jest wane.................................................................119
Planuj zajcia ................................................................................. 120
Kontroluj przepływ informacji .................................................. 124
Nie daj sobie przeszkodzi# ...........................................................125
Ale tu bałagan!............................................................................. 128
Podaj dalej!......................................................................................130
Naucz si odmawia# ...................................................................... 131
12. Wygldaj na pewnego siebie 135
Postura.............................................................................................135
Głos..................................................................................................137
Mowa ciała......................................................................................139
Ubiór i wizerunek..........................................................................141
Bycie sob....................................................................................... 142
Posłowie
143
Dokd zmierzasz?
Osoby pewne siebie zwykle znaj kierunek, w którym zmierzaj.
Wiedz, co jest dla nich wane i co próbuj osign. Rozumiej,
jakie umiej!tno"ci mog okaza si! przydatne i jakie przeszkody
b!d musiały pokona na drodze do celu. Przydaje si! im rów-
nie zdrowa duma z dotychczasowych osigni!. Nawet je"li do
tej pory o tym wszystkim pami!tali"my, w codziennym zgiełku
łatwo b!dzie straci z oczu cel i zaplta si! w załoeniach, które
maj niewiele wspólnego z naszymi najwaniejszymi aspiracjami.
W tym rozdziale powiemy sobie zatem, jak odszuka owo poczu-
cie kierunku, które stanowi warunek konieczny powodzenia.
Potrzeby i priorytety
Dlaczego praca jest dla Ciebie wana? Niektórzy gotowi s tole-
rowa bardzo przykre warunki, o ile tylko otrzymaj wystarczaj-
ce wynagrodzenie. Dla innych istotniejsze s twórcze wyzwania,
czynniki społeczne, uznanie wspólnoty lub wpływy. *wiadomo"
tego, co Ci! motywuje, jest warto"ciowym elementem przyczynia-
jcym si! do wzrostu pewno"ci siebie. Moe ułatwi podejmowa-
nie wła"ciwych decyzji w kluczowych momentach kariery, a take
stanowi wsparcie w deniu do osigni!cia tych celów, które za-
pewni Ci najwi!ksz satysfakcj!. Moesz jednak do tego stopnia
pogry si! w biecych obowizkach, e zapomnisz, i od czasu
do czasu trzeba si! zatrzyma i zastanowi, co wła"ciwie sprawia,
e chcesz pracowa. Wykonujc ponisze wiczenie, w prosty spo-
sób ustalisz swoje priorytety.
665548489.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin