Otwarty plan rozwoju.doc

(65 KB) Pobierz
Wymagania kwalifikacyjne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OTWARTY PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

UBIEGAJĄCEJ SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data rozpoczęcia stażu: 1.IX.2008r.

Przewidywana data zakończenia stażu: 31.V.2011r.

 

 

 

 

 

 

 

Poniższy plan skupia się wokół wymagań egzaminacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela mianowanego, zawartych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Przedstawia w szczegółowy sposób podstawowe zadania, które zamierzam realizować w ramach wymagań egzaminacyjnych oraz formy, terminy i dowody ich realizacji.

             

              Cel główny podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.

 

 

 

Wymagania kwalifikacyjne

 

L. p.

Zadania do realizacji

Formy realizacji

Termin realizacji

Dowody realizacji

 

§ 7, ust. 2, pkt. 1

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

1.

Wstępna ocena własnych umiejętności i dotychczasowej pracy

Analiza i autorefleksja

IX 2008

Arkusz samooceny

2.

Poznanie procedury awansu zawodowego

Analiza przepisów prawa oświatowego oraz informacji dotyczących awansu zawodowego nauczyciela: Ustawa o Systemie Oświaty, Karta Nauczyciela, Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

IX 2008

Wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego

3.

Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu

Przeprowadzenie rozmowy mającej na celu zawarcie pisemnego kontraktu, określającego przejrzyste zasady współpracy w ramach realizacji planu zawodowego.

     IX 2008

 

 

Kontrakt w formie pisemnej

 

 

4.

Prowadzenie zajęć

Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły.

Okres stażu

Scenariusze zajęć

 

 

5.

Doskonalenie umiejętności zawodowych

Uczestniczenie w posiedzeniach rad szkoleniowych, różnych formach doskonalenia zawodowego wewnątrzszkolnego i zewnętrznego, adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły. Wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły. Pogłębianie wiedzy poprzez samodokształcanie.

Okres stażu

 

Pisemne wnioski i uwagi dotyczące spotkań i szkoleń.

Zaświadczenia

Dokumentacja szkolna.

6.

Wzbogacanie własnego warsztatu pracy

Analiza wybranych pozycji literatury i prasy fachowej.

Okres stażu

Bibliografia

 

Badanie jakości pracy świetlicy, zainteresowań uczniów i aktywna realizacja nowych pomysłów w pracy opiekuńczo – wychowawczej.

Okres stażu

Ankiety i analiza ankiet „Nasza świetlica”

Wdrażanie nowych pomysłów i metod pracy.

Okres stażu

Dokumentacja własna

7.

Prowadzenie dokumentacji własnych działań zgodnie        z wymaganiami dyrektora oraz zaleceniami opiekuna stażu

Prowadzenie teczki awansu zawodowego.

Okres stażu

Teczka awansu zawodowego

 

8.

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego, które będzie zawierało opis realizacji zadań ujętych w planie, analizę mocnych i słabych stron oraz wnioski na przyszłość.

Końcowy okres stażu

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju

§ 7, ust. 2, pkt. 2

Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych  i cywilizacyjnych.

1.

Poznawanie struktury i problemów środowiska lokalnego

Poznawanie sytuacji rodzinnej uczniów poprzez rozmowy z wychowawcami, nauczycielami, uczniami i rodzicami; obserwacja ucznia w kontaktach z rówieśnikami.

Okres stażu

Dokumentacja własna

 

 

 

 

Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów emocjonalnych uczniów przy współpracy z pedagogiem szkolnym (zajęcia indywidualne, ćwiczenia w grupach).

Okres stażu

Dokumentacja własna

 

2.

Motywowanie i wspieranie uczniów w rozwoju

Kształtowanie pozytywnych postaw społecznych uczniów poprzez organizację pomocy koleżeńskiej, udział w uroczystościach lokalnych.

Okres stażu

Dokumentacja własna

Rozwijanie u uczniów umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej (zajęcia grupowe: „Fakt czy opinia”, „Jak powstaje plotka”).

Okres stażu

Adnotacje w dzienniku

Wspieranie twórczych inicjatyw uczniów – pomoc w przygotowaniu się do konkursów.

Okres stażu

Dokumentacja własna

Stworzenie „Galerii prac dzieci”.

 

Okres stażu

Zdjęcia

Kształtowanie u uczniów poczucia własnej wartości, samopoznanie (praca w grupach).

Okres stażu

Dokumentacja własna

Gromadzenie i aktualizacja biblioteczki świetlicowej oraz kartoteki freinetowskiej.

Okres stażu

Dokumentacja własna

3.

Aktywne włączanie się w przygotowanie imprez ogólnoszkolnych.

Pomoc w organizowaniu Dnia Samorządności, Festynu Szkolnego.

Okres stażu

Sprawozdania

zdjęcia

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin