tylko-tutaj-photoshop-lab-rozwiazanie-zagadki-kanionu_pholab.pdf

(151001 KB) Pobierz
656031526 UNPDF
IDZ DO
PRZYK£ADOW Y ROZDZIA£
Photoshop LAB.
Rozwi¹zanie zagadki kanionu
SPIS TREŒCI
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Dan Margulis
T³umaczenie: Piotr Cieœlak
ISBN: 83-246-0258-5
Tytu³ orygina³u: Photoshop LAB Color:
Solving the Canyon Conundrum
Format: B5, stron: 456
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Odkryj tajniki modelu LAB
Poznaj przestrzeñ kolorów LAB
Wykorzystaj model LAB do korekcji cyfrowych zdjêæ
Zastosuj niekonwencjonalne techniki retuszowania
Model kolorów LAB, mimo ¿e by³ obecny ju¿ we wczesnych wersjach Photoshopa,
nadal dla wielu u¿ytkowników tej aplikacji pozostaje zagadk¹. Wœród specjalistów
cieszy siê opini¹ najbardziej wszechstronnego i zaawansowanego trybu kolorów i jest
powszechnie stosowany przez grafików zajmuj¹cych siê profesjonalnym retuszem
zdjêæ. Czêsto jednak nawet oni wykorzystuj¹ tylko najbardziej podstawowe techniki, nie
zdaj¹c sobie sprawy, ile mo¿liwoœci czeka jeszcze na odkrycie. Wbrew pozorom metody
retuszu i korekcji zdjêæ w trybie LAB s¹ proste w u¿yciu i z powodzeniem mog¹
stosowaæ je nawet pocz¹tkuj¹cy.
Ksi¹¿ka „Photoshop LAB. Rozwi¹zanie zagadki kanionu” przedstawia wszystkie
sekrety obróbki cyfrowych fotografii z wykorzystaniem trybu LAB. Czytaj¹c j¹,
nauczysz siê przeprowadzaæ korekty kolorystyczne i retuszowaæ zdjêcia. Dowiesz siê,
jak zastosowaæ tryb LAB do przygotowania plików do druku i jak wykorzystaæ ten tryb
do wzbogacenia kolorystyki obrazu. Poznasz równie¿ sposoby tworzenia masek
i zaznaczeñ oraz techniki wyostrzania i rozmywania zdjêæ.
Definicja przestrzeni kolorów LAB
Konfiguracja ustawieñ Photoshopa
Wyostrzanie i rozmywanie w trybie LAB
Techniki korekcji obrazu
Zaznaczanie obiektów
Retusz cyfrowych fotografii
Zmiany kolorów na zdjêciach
Poznaj najbardziej zaawansowane mo¿liwoœci Photoshopa
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOŒCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
656031526.051.png 656031526.062.png 656031526.068.png 656031526.069.png
Spis treści
Przedmowa
9
Wstęp
14
Zagadka
pewnego kanionu
Dziwnym trafem zd­ęcia
wybierane do prezentac­i
prostych technik korekc­i
obrazu w przestrzeni
LAB są do siebie bardzo
podobne…
Wstęp  23   Zasady gry  25   Przestrzeń LAB w 30 
sekund  25   Łączenie składników  27   Korekcja 
zdjęcia kanionu, krok po kroku  29   Znaleźć 
kolor tam, gdzie go nie ma  30   Dla odmiany 
orzeźwiająca woda  32   Posunąć się za daleko,  
a potem wycofać  40
Przestrzeń LAB
w liczbach
Ogólny opis modelu LAB,
struktura kanałów koloru,
kilka słów o barwach
nierzeczywistych i znaczeniu
u­emnych i dodatnich wartości
w kanałach A i B
Wstęp  45   Trzy pary kanałów obrazu  47   Rola 
kanałów  49   Najłatwiejszy z całej trójki  51
Wstęp do wyobraźni  56   Zachodźże, 
słoneczko  60
656031526.001.png 656031526.002.png 656031526.003.png 656031526.004.png 656031526.005.png 656031526.006.png 656031526.007.png 656031526.008.png 656031526.009.png 656031526.010.png 656031526.011.png 656031526.012.png 656031526.013.png 656031526.014.png 656031526.015.png 656031526.016.png 656031526.017.png 656031526.018.png 656031526.019.png 656031526.020.png 656031526.021.png 656031526.022.png 656031526.023.png 656031526.024.png 656031526.025.png 656031526.026.png 656031526.027.png 656031526.028.png 656031526.029.png
4
Spis treści
Kolorowe receptury
Omówienie znaczenia kąta
nachylenia krzywych A i B
oraz wskazówki dotyczące
właściwe­ konfigurac­i
Photoshopa
Wstęp  63   Trzy kanały, jeden 
obraz  65   Kontrola celna — konfiguracja 
ustawień Photoshopa  67   Przepis 
i jego ograniczenia  70   LAB i zieleń 
natury  73   Sztuczna opalenizna  75   Detektyw 
na tropie kolorów  78   Czasem wręcz brakuje 
słów  81   A jeśli Stwórca nie rozróżnia barw?  85
Wszystko kręci się wokół
właściwego środka
Jedną z na­ważnie­szych cech
modelu LAB, stanowiącą
o ­ego potenc­ale w zakresie
retuszu kolorów, ­est sposób
definiowania barw neutralnych
— szary równa się zeru
Wstęp  87   Co powinno być szare?  89   Jej 
futro było zielone jak śnieg  92  Punkt 0 A 0 B  to 
wcale nie jest złoty środek  92   Przechadzka po 
parku  94   Koń jaki był, każdy widział  97   Punkt 
bieli, który nie jest biały  101   Podróż 
z ośmioma przystankami  103   Jak wytropić 
przebarwienia  105   Całość to więcej niż suma 
dwóch części  107   Powrót zagadki kanionu  110
Kanały L oraz A i B
— wyostrzanie i rozmycie
Rozdzielenie kanałów
zawiera­ących informac­e
o kolorze i kontraście obrazu
da­e przestrzeni LAB znaczącą
przewagę, ­eśli chodzi
o rozmycie, a częstokroć także wyostrzanie obrazu
Wstęp  113   Drugi etap to wyostrzanie  114   Wybór 
pojedynczego kanału  116   Photoshop CS2 
zwycięża   119   Mały krok dla człowieka  121
Startujemy!  124   Jak sprawić, by RGB niemal 
dorównało przestrzeni LAB  127   Houston, 
mamy problem  128   Źródło promieniowania 
gamma  130   Wskazówki, które pozwalają przekonać 
się o przewadze wyostrzania kanału L  134   Rozmycie 
nie polega na zwykłym uśrednianiu  135   Problem 
rozmycia obrazu w erze cyfrowej  141
656031526.030.png 656031526.031.png 656031526.032.png 656031526.033.png 656031526.034.png 656031526.035.png 656031526.036.png 656031526.037.png 656031526.038.png 656031526.039.png 656031526.040.png 656031526.041.png
Spis treści
5
Wkraczasz do lasu pełnego
mitów i niebezpieczeństw
Żeby zrozumieć przestrzeń
LAB, należy na­pierw rozprawić
się z mitami na ­e­ temat,
a ­ednocześnie nie ignorować ­e­
rzeczywistych ograniczeń
Wstęp  143   Nie tylko w krainie baśni  144    
Czemu nie patrzysz, skoro ci się podoba?  160    
Gdy niemożliwe staje się możliwe  164    
O wypłacie i pikselach  165   O sztuce 
przekładu i interpretacji  167   Łyk przydatnej 
statystyki  168   Marne szanse  170   Ring 
wolny  171   Dodawanie i mnożenie  173   Kilka 
słów o bitach  174   Ton nom est dans mon 
coeur  175
Podsumowanie — LAB
i techniki korekcji obrazu
W zależności od tego, ­ak wiele
czasu możesz poświęcić na
retusz po­edynczego zd­ęcia
i ­ak wygląda Twó­ warsztat
pracy, LAB może pełnić różne
role w procesie edyc­i obrazu
Wstęp  177   Obraz wart jest tysiąca słów  178   Gdy 
liczy się przede wszystkim czas  179   Sprawy 
odrobinę się komplikują  182   Jazda dowolna 
i obowiązkowa  183   Co, gdzie, kiedy?  185   Jesteś 
w połowie drogi  186   Czy będzie etap numer 
trzy?  187   Struktura kanałów kontratakuje  190    
Kompleksowe rozwiązanie  194   Intuicja 
i suche liczby  196   Kiedy warto posunąć się za 
daleko?  197   Jak radzić sobie z częściowymi 
przebarwieniami obrazu?  199   Minuta walca na 
balu maskowym  201   Warstwy w minutę  203    
To tylko chwila  206
Kolory nie z tej ziemi
i retusz, którego nie było
Jakie konsekwenc­e
w przestrzeni LAB ma
posługiwanie się kolorami,
które nie tylko zna­du­ą się poza
zakresem dowolne­ przestrzeni
barw, lecz w ogóle nie istnie­ą?
Wstęp  209   Na scenę wkracza duch koloru  213
Teatr absurdu  214   To będzie awantura!  216
Niebawem opowiem coś więcej  220   Sądzę, że 
to będzie bardzo łatwe  222   Odwaga powinna iść 
w parze z rozwagą  224   I święty by nie  
wytrzymał  229   Rozmaitości  230   Na tym 
zakończyłbym swój wykład  231
656031526.042.png 656031526.043.png 656031526.044.png 656031526.045.png 656031526.046.png 656031526.047.png 656031526.048.png 656031526.049.png 656031526.050.png 656031526.052.png 656031526.053.png 656031526.054.png
6
Spis treści
Zaznaczanie i tworzenie
masek — zalety
przestrzeni LAB
Przy użyciu kanałów A i B
można tworzyć doskonałe maski
„z powietrza”. A może masz
­akieś zd­ęcie, na którym trzeba
zaznaczyć właśnie powietrze?
Wstęp  233   Róża jest różą, jest różą, jest 
różą  235   Róże białe, róże czerwone  237
I żeś tak piękna jest, dziewczyno  238
To, co zwiemy różą, pod inną nazwą równie by 
pachniało  240   Każdy świt przynosi tysiąc nowych 
róż  244   Lecz ja tęsknię do róży wczorajszego 
dnia  248   Przez różową szybkę  253
Przyszłość rysuje się w różowych barwach  256
Czerwone czy niebieskie,
czyli niezdecydowani
klienci
Na­bardzie­ wiarygodny sposób
na całkowitą zmianę koloru
różnych obiektów lub na
pomalowanie ich wybranym
kolorem PMS
Wstęp  257   Trzy etapy zmiany koloru  260
Opcje mieszania i maski warstw  263
Z jednego kanału do drugiego  266
Trzy zestawy suwaków  268   Kiedy kolory nie są 
przeciwstawne  270
Kiedy przydają się trzy warstwy?  273
Najlepsza przestrzeń
do retuszu
LAB nie ma sobie równych,
­eśli chodzi o tworzenie
skomplikowanych kolaży,
redukc­ę efektu mory,
retusz uszkodzonych mie­sc,
ratowanie starych fotografii i kolorowanie
czarno-białych obrazów
Wstęp  275   Jeszcze raz o kolorze 
i kontraście  278   Promienie światła nie 
są kolorowe  280   Kanały, które się nie 
pokrywają  282   Zdjęcie, które przetrwało 
wieki  285   Gąbka na sterydach  289
Eksperyment ojcem wynalazku  294   Jak usunąć 
efekt mory?  297   Fotograf i tkanina  302
656031526.055.png 656031526.056.png 656031526.057.png 656031526.058.png 656031526.059.png 656031526.060.png 656031526.061.png 656031526.063.png 656031526.064.png 656031526.065.png 656031526.066.png 656031526.067.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin