pelna-wersja-photoshop-cs2cs2-pl-prosto-do-celu_pc2cel.pdf
(
97650 KB
)
Pobierz
656076947 UNPDF
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Y ROZDZIA£
Photoshop CS2/CS2 PL.
SPIS TREŒCI
Prosto do celu
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Ben Willmore
T³umaczenie: £ukasz Nowakowski
ISBN: 83-246-0245-3
Tytu³ orygina³
u:
Photoshop CS2: Up To Speed
Format: B5, stron: 192
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Poznaj i wykorzystaj nowe mo¿liwoœci Photoshopa CS2
Uporz¹dkuj zbiory obrazów za pomoc¹ przegl¹darki Bridge
Obrabiaj zdjêcia w formacie RAW
Przyspiesz pracê i zastosuj udoskonalone narzêdzia projektowe
Kolejne wersje Photoshopa wywo³uj¹ u jego u¿ytkowników spore emocje.
Chyba ka¿dy, kto korzysta z tego programu, chce jak najszybciej przekonaæ siê,
jakie zmiany wprowadzi³a firma Adobe w swoim flagowym produkcie. Na temat
poszczególnych wersji powstaj¹ dziesi¹tki ksi¹¿ek, jednak niewielu autorów
koncentruje siê wy³¹cznie na innowacjach i udoskonalonych funkcjach programu.
Doœwiadczeni u¿ytkownicy Photoshopa nie potrzebuj¹ abecad³a — oni poszukuj¹
opracowañ wyjaœniaj¹cych zasady dzia³ania nowych narzêdzi.
„Photoshop CS2/CS2 PL. Prosto do celu” to ksi¹¿ka w³aœnie dla nich. Prezentuje
nowoœci programu, wspominaj¹c o znanych funkcjach tylko wtedy, gdy jest to
niezbêdne do zrozumienia wprowadzonych ulepszeñ. Z opisanych tu narzêdzi mog¹
korzystaæ nie tylko graficy, dla których Photoshop jest uniwersalnym narzêdziem do
obróbki obrazów, ale tak¿e osoby zajmuj¹ce siê fotografi¹ cyfrow¹ oraz projektanci
publikacji i witryn WWW. Ka¿da funkcja przedstawiona jest w taki sposób,
¿e po przeczytaniu ksi¹¿ki bêdziesz wiedzieæ nie tylko, jak z niej korzystaæ,
ale równie¿ — w jakim celu.
Korzystanie z przegl¹darki Bridge
Nowe ustawienia w preferencjach
Przeprojektowana paleta Layers (Warstwy)
Stosowanie obiektów inteligentnych
Obróbka plików RAW
Zapisywanie zdjêæ w formacie HDR
Praca z nowymi narzêdziami do retuszu fotografii
Odkryj potêgê Photoshopa!
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOŒCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treści
Podziękowania
.................................................................................
4
Oautorze
...........................................................................................
5
Wprowadzenie
................................................................................
10
Część I:
Podstawy
Rozdział1. ProgramBridge
..............................................................................
15
Gdzie.są.moje.rzeczy?.........................................................................15
Przedstawiamy.program.Bridge........................................................16
Przeglądanie.zawartości.folderów.....................................................18.
Miniaturki.i.podgląd.obrazów...........................................................21
Menu.Tools.(Narzędzia).....................................................................26
Etykiety.i.oceny...................................................................................30
Drobne.usprawnienia.........................................................................32
Rozdział2. Ogólneusprawnienia
..................................................................
35
Gdzie.są.moje.rzeczy?.........................................................................35
Wypaczanie.obrazu.............................................................................36
Edytowanie.menu.programu.............................................................38
Zarządzanie.kolorem..........................................................................40
Nowe.preferencje.programu..............................................................44
Drobne.zmiany....................................................................................48
Część II:
Projektowanie
Rozdział3. Nowapaletawarstw
....................................................................
59
Gdzie.są.moje.rzeczy?.........................................................................59
Małe,.lecz.znaczące.rzeczy.................................................................60
Zaznaczanie.wielu.warstw..................................................................61
Posługiwanie.się.zestawem.zaznaczonych.warstw..........................62
Drobne.zmiany....................................................................................65
Przedstawiamy.obiekty.inteligentne.................................................72
Tworzenie.obiektów.inteligentnych..................................................72
Edycja.obiektów.inteligentnych.........................................................75
Przekształcenia....................................................................................76
Kopiowanie.wielokrotne....................................................................76
Zagnieżdżanie.obiektów.inteligentnych...........................................77
Wskazówki...........................................................................................78
Rozdział5. Zmienne
.............................................................................................
83
.
Tworzenie.szablonu............................................................................85
Deiniowanie.zmiennych...................................................................86
Tworzenie.zestawów.danych..............................................................88
Ocena.rezultatów.................................................................................90
Generowanie.plików.graicznych......................................................92
Rozdział6. Trochęskarbówdlaprojektantów
..........................................
95
Podgląd.miniaturek.............................................................................96
Czcionki.w.stylu.WYSIWYG.............................................................96
Inteligentne.linie.pomocnicze...........................................................98
Paleta.Animation.(Animacja)............................................................99
Współużytkowanie.próbek.koloru................................................. 100
Pliki.w.formacie.PDF/X.................................................................. 100
Serwis.Adobe.Stock.Photos............................................................ 101
Rozdział4. Obiektyinteligentne
.....................................................................
71
Krótko.o.zmiennych...........................................................................84
Część III:
Fotograia
Rozdział7. CameraRaw3
..............................................................................
109
Gdzie.są.moje.rzeczy?...................................................................... 109
Automatyczna.korekta.tonalna...................................................... 110
Odcinanie.świateł.i.cieni................................................................. 111
Obracanie.i.prostowanie.obrazu.................................................... 112
Kadrowanie.nieniszczące................................................................ 112
Narzędzie.Color.Sampler.(Próbnik.kolorów)............................... 113
Zakładka.Curve.(Krzywa)............................................................... 115
Jednoczesna.edycja.wielu.obrazów................................................ 117
Jednoczesne.zapisywanie.wielu.obrazów...................................... 120
Integracja.z.programem.Bridge...................................................... 121
Drobne,.lecz.jakże.znaczące.zmiany.............................................. 123
Rozdział8. HDR–obrazyorozszerzonymzakresiedynamicznym
.....
127
Ewolucja.obrazu.HDR..................................................................... 128.
Naświetlanie.zdjęć.z.myślą.o.HDR................................................ 129
Ustawianie.wartości.przysłony....................................................... 131
Łączenie.wariantów.ekspozycji...................................................... 132
Praca.z.obrazami.w.trybie.32-bitowym......................................... 135
Konwersja.obrazu.do.trybu.8-.lub.16-bitowego........................... 143
HDR.to.jedynie.początek................................................................ 147
Rozdział9. Usprawnieniawnarzędziachretuszerskichiiltrach
........
151
Gdzie.są.moje.rzeczy?...................................................................... 151
Narzędzie.Spot.Healing.Brush.(Punktowy.pędzel.korygujący)....... 152
Narzędzie.Red.Eye.(Czerwone.oczy)............................................. 152
Filtr.Vanishing.Point.(Punkt.zbiegu)............................................. 153
Filtr.Lens.Correction.(Korekcja.obiektywu)................................ 159
Filtr.Reduce.Noise.(Redukcja.szumu)........................................... 163
Filtry.z.grupy.Blur.(Rozmycie)....................................................... 165
Filtr.Smart.Sharpen.(Inteligentne.wyostrzenie)........................... 166
Rozdział10.Trochęskarbówdlafotografów
............................................
171
Narzędzie.Image.Processor.(Procesor.obrazka)........................... 172
Usprawnienia.w.pracy.z.obrazami.16-bitowymi.......................... 175
Galerie.zdjęć...................................................................................... 176
Serwis.Adobe.On-line..................................................................... 177
Skorowidz
.......................................................................................
182
Rozdział 6
Troch
skarbów
dla projektantów
N
INIEJSZY ROZDZIAŁ PRZEZNACZONY JEST DLA tych u
ytkowników Photoshopa,
Obecnie Photoshop jest programem, po który częściej
sięgają fotografowie niż projektanci. Mimo wszystko
programiści z rmy Adobe zadbali o to, aby w jego naj-
nowszej wersji pojawiły się ulepszenia, które mogłyby
usatysfakcjonować także użytkowników zaliczających
się do tej drugiej grupy. Wszyscy, którzy zarabiają na
chleb, wyciskając z Photoshopa siódme poty, powinni
odnieść wielką korzyść z lektury tego rozdziału. W jesz-
cze większym stopniu uwaga ta dotyczy użytkowników
wielkiej trójki rmy Adobe, to znaczy programów InDe-
sign, Illustrator oraz — a jakże — Photoshop. Te osoby
powinna zainteresować przede wszystkim nowa funkcja
współużytkowania próbek koloru we wszystkich trzech
programach oraz narzędzie przeznaczone do wyszuki-
wania i kupowania profesjonalnych fotogra i na licencji
royalty-free.
Twórcy gra ki internetowej zauważą zapewne, że
niektóre funkcje i narzędzia typowe dla programu Ima-
geReady powoli znajdują swoje odpowiedniki w za-
sobniku Photoshopa. W wersji CS2 najważniejszym
takim emigrantem jest bez wątpienia paleta
Animation
(
Animacja
).
Oto przegląd zagadnień, które zostaną omówione
w tym rozdziale. Dotyczą one drobnych, ale cennych
usprawnień, które pojawiły się w Photoshopie CS2.
Czcionki w stylu WYSIWYG.
WYSIWYG to skrót od
ang.
what you see is what you get
, co w dosłownym tłu-
maczeniu znaczy: „dostaniesz to, co widzisz”. W Pho-
toshopie CS2 zwiększono funkcjonalność menu
Font
(
Czcionka
) i teraz obok każdego kroju czcionki wy-
świetlana jest próbka pozwalająca ocenić jej wygląd.
Inteligentne linie pomocnicze.
Dzięki nim wyrów-
nywanie warstw stało się łatwiejsze; są one teraz
przyciągane do linii pomocniczych tak jak obiekty.
Paleta Animation (Animacja).
Jest to element prze-
szczepiony z programu ImageReady. Dzięki niemu
Photoshop jest coraz bliższy idei jednego programu
gra cznego dla wszystkich użytkowników.
Współu
ytkowanie próbek koloru.
Obecnie mamy
możliwość współużytkowania tych samych próbek
koloru we wszystkich trzech najważniejszych pro-
gramach z pakietu Creative Suite, to znaczy w Pho-
toshopie, Illustratorze i InDesignie.
Pliki w formacie PDF/X.
W tym formacie, którego
obsługę zaimplementowano w Photoshopie CS2, za-
pisuje się pliki przeznaczone do obróbki w studiach
usług poligra cznych, gdzie przygotowuje się je do
druku z najwyższą jakością.
Serwis Adobe Stock Photos.
Jest to usługa, dzię-
ki której z łatwością wyszukamy w internecie po-
trzebne nam zdjęcia (o dowolnej tematyce). Gdy już
znajdziemy interesujący nas obraz, możemy pobrać
na dysk jego próbkę o niskiej rozdzielczości i po-
tem, jeśli przypadnie nam do gustu, dokonać zakupu
właściwego zdjęcia w wysokiej rozdzielczości.
Podgl
d miniaturek.
Jest to nowa funkcja dostępna
w oknie
Open
(
Otwórz
), która pozwala na przegląda-
nie miniaturek otwieranych obrazów bez urucha-
miania programu Bridge.
Rozdział6:
Trochęskarbówdlaprojektantów
95
którzy lubi
szpera
w programie w poszukiwaniu ró
nych drobiazgów mog
cych
ułatwi
im prac
i da
z niej wi
cej satysfakcji. Wszystkich usprawnie
, o których
b
dziemy tutaj mówi
, dokonano z my
l
o faworyzowanych — do niedawna —
odbiorcach Photoshopa: projektantach gra
cznych.
Rozdział6:
Trochęskarbówdlaprojektantów
95
Plik z chomika:
s_zbyszek
Inne pliki z tego folderu:
oryginal-oko-w-oko-z-adobe-photoshop-cs_okopcs.pdf
(60363 KB)
oryginal-macromedia-flash-mx-kompendium-programisty_flmxkp.pdf
(18006 KB)
oryginal-photoshop-77-ce-biblia_ph7bib.pdf
(36321 KB)
oryginal-photoshop-7-cwiczenia-praktyczne_cwph7.pdf
(12648 KB)
oryginal-photoshop-cs3cs3-pl-biblia_pcs3bi.pdf
(55129 KB)
Inne foldery tego chomika:
- ◢◤ - FILMY NAPISY PL h-123456
- ◢◤ - FILMY DUBBING PL h-123456
- ◢◤- FILMY AVI - 123456
- ◢◤- FILMY RMVB - 123456
- ◢◤- FILMY HD - 123456
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin