WARP 06 Wrzesien 2004 160 DPI.pdf
(
18518 KB
)
Pobierz
OKLADKA.CDR
Pi¹te spotkanie z modu³em DirectDraw.
Uczymy siê korzystaæ z korekcji gamma,
która pozwala sterowaæ barw¹ ekranu
bez koniecznoœci modyfikowania buforów
wyœwietlania. Korekcja gamma mo¿e
pos³u¿yæ do wykonania efektów
œciemniania i rozjaœniania ekranu.
Kontynuacja wprowadzenia do
programowania grafiki 2D, tym razem
nieco od strony matematycznej. Uczymy
siê transformowaæ obiekty oraz kilka
innych przydatnych rzeczy.
Druga czêœæ artyku³u poœwiêcona
programowaniu wielow¹tkowemu. Tym
razem poznajemy metody synchronizacji
w¹tków za pomoc¹ zdarzeñ, semaforów i
muteksów. Tworzymy w sumie piêæ
przyk³adowych, krótkich konsolowych
programów.
Poznajemy najwa¿niejsze opcje zwi¹zane
z tworzeniem animacji. Uczymy siê
pos³ugiwaæ suwakiem czasu, a tak¿e
tworzyæ i renderowaæ proste animacje.
Dowiemy siê tak¿e jak wykorzystaæ
mo¿na menu Track View.
Pierwszy artyku³ poœwiecony modu³owy
Direct3D, który umo¿liwia generowanie
grafiki trójwymiarowej. Poznajemy
budowê modu³y, obiekty wchodz¹ce w
jego sk³ad oraz ich interfejsy. Uczymy siê
wyliczaæ i tworzyæ urz¹dzenia
renderuj¹ce. Na koniec piszemy program
identyfikuj¹cy kartê graficzn¹ i
mo¿liwoœci sterownika.
Uczymy siê przypisywaæ koordynaty
mapowania do obiektów. Poznajemy
modyfikacjê UVW Mapping i jej
zastosowanie. Na koniec wykonujemy
prosty przyk³ad mapowania prostego
obiektu, wykorzystuj¹c modyfikacjê.
Wprowadzenie do programowania
OpenGL. Dowiesz siê jak utworzyæ
szablon aplikacji korzystaj¹c z
rozszerzenia GLUT, która bêdzie
wyœwietlaæ okno i reagowaæ na
naciskanie oraz zwalniania klawiszy. Do
WARP'a do³¹czamy kod kompatybilny z
MS Visual C++ oraz darmowym Dev
C++.
Budujemy kolejny model. Tym razem jest
to postaæ z kreskówki Johnny Bravo.
Œledzimy ca³y proces modelowania - krok
po kroku. Staramy siê odwzorowaæ
wszystkie charakterystyczne elementy
postaci.
Ok³adka:
Johnny Bravo
(RABBAN)
Witamy wszystkich
Jak widzicie WARP ma ju¿ swoj¹ stronê w Internecie. Bêdziemy zamieszczali na niej
informacjê o nowym numerach WARP'a. Udostêpnimy równie¿ do œci¹gniêcia pierwszy
numer WARP'a a z czasem kolejne. Na stronie znajd¹ siê tak¿e materia³y pomocnicze
dodawane obecnie do WARP, programy oraz pliki graficzne. W przysz³oœci planujemy
zamieszczaæ bonusowe materia³y nie publikowane w WARP, za³o¿yæ forum oraz strony
redaktorów. Do zespo³u Black Cat do³¹czy³a mroczna postaæ, która ukrywa siê pod
pseudonimem Dark-Soul. Debiutuje tekstem o OpenGL. Mamy nadziejê, ¿e wszystko siê
uda i w kolejnych WARP'ach pojawi siê wiêcej OpenGL'a.
W nastêpnym numerze dalej bêdziemy bezlitoœnie mêczyæ DirectDraw oraz Windows.
Przed nami tryby paletowe, tworzenie i u¿ywanie bibliotek dynamicznych, zwanych
potocznie DLL'ami. Bêdziemy uczyæ siê tak¿e korzystaæ z systemowych okien dialogowych
i programowaæ paski przewijania. Je¿eli chodzi o grafikê, bêdzie to kolejna czêœæ podstaw
3D Studio Max oraz kolejny, szczegó³owy przyk³ad modelowania obiektu 3D.
P.S. Nie da siê nie zauwa¿yæ, ¿e powoli koñcz¹ siê wakacje. Uczniowie musz¹ na powrót
zarzuciæ na plecy tobo³y z ksi¹¿kami i pomaszerowaæ do szko³y. Studenci maj¹ jeszcze
miesi¹c laby, ale w sumie czeka ich to samo. Radzimy siê uœmiechn¹æ, bo najbli¿sza
d³u¿sza przerwa ju¿ za 6 miesiêcy.
Black Cat
WARP Team: (BlackCatWARP@o2.pl)
Piotr Besta (MATSUOKA) e-mail piotrbesta@o2.pl
Daniel Besta (RABBAN, GOBLIN) e-mail danielbesta@o2.pl
Marcin Chaszczewski (DARK-SOUL) e-mail dark-soul@o2.pl
WWW:
www.warp.arx.pl
Autorzy do³o¿yli wszelkich starañ, aby zawarty w dokumencie
informacje by³y rzetelne i kompletne. Nie bior¹ jednak ¿adnej
odpowiedzialnoœci za ich wykorzystanie, ani za zwi¹zane z nimi
ewentualne naruszenia praw patentowych czy autorskich.
Autorzy nie ponosz¹ tak¿e ¿adnej odpowiedzialnoœci za
potencjalne szkody wynik³e z wykorzystania informacji
zawartych niniejszym dokumencie.
Wszelkie prawa zastrze¿one. ¯aden
fragment niniejszego dokumentu nie
mo¿e byæ wykorzystany w jakiejkolwiek
formie fotokopii, mikrofilmu czy innych
reprodukcji ani przek³adany na jêzyk
mechaniczny bez pisemnej zgody
Piotra Besta.
Autorzy nie odpowiadaj¹ za treœæ og³oszeñ i
reklam. Materia³ów nie zamówionych nie
zwracamy, w przypadku publikacji,
zastrzegamy sobie prawo do skrótów.
Wszystkie u¿yte znaki firmowe i towarowe s¹
zastrze¿one przez ich w³aœcicieli i zosta³y
u¿yte wy³¹cznie w celach informacyjnych.
Plik z chomika:
MaTi-SNK
Inne pliki z tego folderu:
WARP 10 Black Cat Team (styczen 2005,160 DPI).pdf
(24188 KB)
WARP 09 Black Cat Team (grudzień 2004,160 DPI).pdf
(24070 KB)
WARP 08 Black Cat Team (listopad 2004,160 DPI).pdf
(24537 KB)
WARP 07 Black Cat Team (październik 2004, 160 DPI).pdf
(19246 KB)
WARP 06 Wrzesien 2004 160 DPI.pdf
(18518 KB)
Inne foldery tego chomika:
WARP 2.0
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin