6-LATKI Rozklad4.doc

(197 KB) Pobierz
Pani Kasiu,

 

Rozkład treści edukacyjnych (tematy dni od 128. do 181.)

 

Krąg tematyczny

Temat dnia

Zadania edukacyjne

Środki dydaktyczne

1

2

3

4

Podróże dalekie i bliskie

128. Wycieczka

na wiosenną łąkę

1.     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

• Kształtowanie postawy badawczej wobec otaczającego świata.

• Obserwacja życia na łące – rozpoznawanie i nazywanie wybranych gatunków roślin

i zwierząt.

• Doskonalenie umiejętności redagowania ustnych wypowiedzi na podany temat.

• Rozwijanie wrażliwości słuchowej.

• Kształtowanie pojęcia liczby naturalnej w aspekcie głównym.

• Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.

• Kształcenie umiejętności klasyfikowania według podanego kryterium.

• Rozwijanie umiejętności plastycznych – estetyczne wykonywanie prac plastyczno-technicznych.

 

Ćw. s. 3

W. – puzzle „Wiosenna

     łąka”

CD (semestr II) – 32–35 utwór literacki związany z tematem zajęć, np. Hansa Christiana Andersena „Pięć ziarenek grochu”

Co to jest?

lupy, lornetki

 

    129. Jak rośnie fasola?

2.     

• Założenie hodowli fasoli – prowadzenie kalendarza obserwacji.

• Kształcenie umiejętności wypowiadania się na podany temat.

• Poznawanie utworów literatury dziecięcej.

• Ćwiczenie słuchu fonematycznego – głoski opozycyjne.

• Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.

• Rozwijanie orientacji na kartce.

Do przeredagowania.

Ćw. s. 4, 5

słoiki, nasiona fasoli, gaza, doniczka, ziemia

 

130. Agata waży 

         zabawki

• Rozpoznawanie owoców i ich nasion.

• Konstruowanie prostej wagi.

• Kształtowanie określeń typu: „cięższe”, „lżejsze”, „waży tyle samo” na podstawie porównywania ciężaru różnych przedmiotów.

• Ważenie różnych przedmiotów – doświadczenia pozwalające dzieciom ustalić, że ciężar ważonego przedmiotu nie zależy od jego wielkości.

• Prezentacja różnych rodzajów wag – wzbogacanie wiadomości na temat ich przeznaczenia.

• Rozwijanie umiejętności pracy w grupie.

• Kształtowanie pojęcia liczby naturalnej.

• Doskonalenie umiejętności globalnego czytania.

• Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

• Rozwijanie orientacji na kartce.

 

Ćw. s. 6, 7

materiały potrzebne do skonstruowania wagi (patyk o długości 40 cm, sznurek, po dwie przezroczyste torebki foliowe – dla każdej pary dzieci), klocki, różne przedmioty do ważenia, np. zabawki

 

131. Delfin Fum 

• Wzbogacanie wiadomości na temat życia roślin i zwierząt wodnych – prezentacja wybranych zwierząt i roślin.

• Redagowanie ustnych wypowiedzi na temat życia zwierząt w ich naturalnym środowisku.

• Wprowadzenie drukowanych liter „f”, „F”.

• Prezentacja pisanych liter „f”, „F”.

• Ćwiczenie słuchu fonematycznego – określenie cech spółgłoski „f”.

• Doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter.

• Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.

• Doskonalenie umiejętności liczenia.

• Doskonalenie umiejętności klasyfikowania według podanego kryterium.

• Porównywanie ciężaru różnych przedmiotów – ćwiczenie umiejętności ważenia.

• Rozwijanie sprawności psychomotorycznej – ćwiczenia gimnastyczne.

 

K. s. 108, 109

Ćw. s. 8, 9

W. (część 1.) – „Kartoniki do układania modeli wyrazów”

przygotowane przez nauczyciela ciekawostki i ilustracje, np.

B

Podać pełne imiona autorów.

. Bamptona J. Channell’a

Do sprawdzenia sposób zapisania nazwiska (prawdopodobnie Channella).

„Zwierzęta i ich środowisko” oraz

film przyrodniczy związany z tematem zajęć

 

 

132. Wielka rafa          

        koralowa

• Utrwalenie obrazu graficznego liter „f”, „F”.

• Ćwiczenie słuchu fonematycznego.

• Doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter.

• Prezentacja rafy koralowej na ilustracjach.

• Redagowanie ustnych wypowiedzi na temat życia w oceanie.

• Rozwijanie spostrzegawczości.

• Doskonalenie umiejętności klasyfikowania według podanego kryterium.

• Doskonalenie umiejętności liczenia.

• Rozwijanie umiejętności plastycznych – estetyczne wykonywanie prac plastyczno-technicznych.

 

K. s. 110, 111

Ćw. s. 10, 11

W. – kartoniki z literami

przygotowane przez nauczyciela ilustracje i ciekawostki związane z tematem zajęć, np.

Charlex Roux, Poul-Henry Plantain

Do sprawdzenia imiona i nazwiska autorów i do poprawienia formy odmiany.

„Tajemnice zwierząt. W oceanie”

materiał

Chyba powinno się to uściślić.

do klasyfikacji

 

3.  133. Zwiedzamy zoo

• Prezentacja dzikich zwierząt żyjących w różnych rejonach świata.

• Rozmowa na temat różnych gatunków zwierząt żyjących w ZOO.

• Porównywanie warunków życia zwierząt żyjących w ZOO

i na wolności.

• Poznawanie utworów literatury dziecięcej związanych z tematem zajęć.

• Uczenie dzieci pamięciowego opanowywania wybranych wierszy i pięknego ich przedstawiania.

• Ćwiczenie słuchu fonematycznego.

• Rozwiązywanie zagadek.

• Estetyczne wykonywanie prac plastycznych.

 

K. s. 112, 113

W. – „Słoń i dzik”

„Wielki Atlas Zwierząt”,

przygotowany przez nauczyciela film przyrodniczy związany z tematem zajęć

1

2

3

4

Wielkanocne tradycje

134. Sztuka ludowa

 

• Kształtowanie wrażliwości na dzieła sztuki – omawianie treści dzieła malarskiego. 

• Prezentacja sztuki ludowej różnych regionów Polski – utworów muzycznych i staropolskich instrumentów muzycznych, wyrobów rękodzielniczych.

• Nauka piosenki i tańca ludowego.

• Skonstruowanie prostego instrumentu muzycznego.

• Estetyczne wykonywanie prac plastyczno-technicznych.

• Kształcenie umiejętności postępowania zgodnie z instrukcją.

• Kształcenie estetyki ruchu – ćwiczenia gimnastyczne.

 

Ćw. s. 12, 13

W. – „Karty Piotruś”

CD (semestr II) – 3–7, 15–19

przygotowane przez nauczyciela wytwory sztuki ludowej oraz zdjęcia

E

Podać pełne imiona autorów.

. Fryś, A. Iracka,       M. Pokropek, „Sztuka ludowa w Polsce”,

materiały do wykonania instrumentu: 8 słomek do napojów i 2 kartoniki papieru o wymiarach 14 cm x 2,5 cm (dla każdego dziecka), klej, nożyczki

inne materiały do wykonania instrumentów muzycznych, np. butelki, puszki, ryż, kasza, groch itp.

 

135. Wiosenne 

        porządki

• Poznawanie utworów literatury dziecięcej związanych z tematem dnia.

• Kształtowanie umiejętności redagowania ustnych wypowiedzi na podany temat.

• Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie wiosną (świat roślin i zwierząt).

• Wycieczka do ogrodów działkowych – obserwowanie wiosennych prac w ogrodzie.

• Obserwacja ptaków i owadów.

• Ćwiczenie słuchu fonematycznego.

• Utrwalanie obrazu graficznego poznanych liter.

• Kształcenie umiejętności dodawania na zbiorach zastępczych.

 

Ćw. s. 14, 15

W. – „Liczmany”

To jeszcze nie jest pewne

utwór literacki związany z tematem zajęć, np.

Jana Brzechwy „Wiosenne porządki”,

kostki do gry

krążek do zabawy ruchowej dla każdego dziecka

Sprawdzić w scenariuszach, co to jest

136. Wielkanocne    

        dekoracje

• Redagowanie ustnych wypowiedzi na temat tradycji

związanych ze Świętami Wielkanocnymi (pisanki, palmy wielkanocne, przyśpiewki ludowe itp.).

• Prezentacja i nauka piosenki ludowej związanej z tematem zajęć.

• Rozwijanie wrażliwości muzycznej – tworzenie akompaniamentu do piosenki.

• Rozwijanie umiejętności plastycznych – estetyczne wykonywanie prac plastycznych.

• Porównywanie liczebności zbiorów.

• Wprowadzenie znaków: =,<,> .

• Rozwijanie sprawności psychomotorycznej – ćwiczenia gimnastyczne.

 

Ćw. s. 16, 17

W. – „Ozdoby wielkanocne”, „Liczmany – kółka”, kartoniki ze znakami matematycznymi,

kartoniki z liczbami (części 1., 2., 3.)

CD (semestr II) – 27, 28

instrumenty przygotowane przez nauczyciela:

tamburyn, bębenki, pudełka akustyczne, drewienka, trójkąty;

włóczka, klej, wydmuszki,

liczmany, kostki do gry

137. Pisanki

• Rozmowa na temat wielkanocnych potraw.

• Redagowanie twórczych opowiadań „Święta w moim domu”.

• Wprowadzenie drukowanych liter „j”, „J”.

• Prezentacja pisanych liter „j”, „J”.

• Ćwiczenie słuchu fonematycznego.

• Określenie cech spółgłoski „j”.

• Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem w zakresie poznanych liter.

• Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.

• Prezentacja różnych technik wykonywania pisanek i dekoracji wielkanocnych.

• Estetyczne wykonywanie prac plastyczno-technicznych.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin