Plany miesięczne - Kwiecień - 6 - latki.doc

(127 KB) Pobierz

TYDZIEŃ I Cuda i dziwy

 

 

Dzień

 

Rodzaj aktywności

 

Przebieg - cel ogólny

 

Cele operacyjne

Dziecko:

 

pomoce

 

uwagi

1

Pomieszane kolory

Literacka, społeczno – przyrodnicza, plastyczna, polonistyczna, ruchowa

Zapoznanie z nazwą nowego miesiąca na podstawie wiersza W. Chotomskiej Kwiecień.

– Zabawa twórcza Jestem kwietniem i wyczaruję…

Wyjaśnienie znaczenia przysłowia Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata.

– Ćwiczenia poranne – zestaw XXVI.

Kolorowe farby – wprowadzenie litery f: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej, na podstawie

wyrazów: farby, Filip.

• Zapoznanie z literą f: małą i wielką, drukowaną i pisaną.

– Zabawa ruchowa Utwórz wyrazy.

– Wycieczka do najbliższego sklepu z artykułami budowlanymi lub chemicznymi.

• Poznanie przykładów zastosowania różnych rodzajów farb.

– Zabawa ćwicząca pamięć ruchową – Powtórz ruch.

– Kolorowanie rysunków zgodnie z instrukcją. Rysowanie kresek dłuższych lub krótszych od poprzedzających je.

Wie, jak nazywa się nowy miesiąc.

Bierze udział w zabawie twórczej.

Potrafi wyjaśnić znaczenie znanego przysłowia.

 

Wie, jak wygląda nowa litera, potrafi ułożyć schemat i model  wyrazów podstawowych i odczytać samodzielnie nowy tekst.

 

 

 

Wie, jak tworzyć nowe wyrazy podczas zabawy.

Poznaje zastosowania różnych rodzajów farb, podczas wycieczki do sklepu z artykułami chemicznymi

Chętnie bierze udział w zabawie ćwiczącej pamięć ruchową

Koloruje rysunki zgodnie z instrukcją.

Potrafi rysować kreski dłuższe lub krótsze od poprzedzających je.

Obrazki do wiersza, alfabet literowo – obrazkowy, litery, karty pracy,

 

2

W kosmicznej przestrzeni

Konstrukcyjna

Literacka,

Społeczno – przyrodnicza

Plastyczna

Ruchowa zdrowotna

– Oglądanie książeczek o tematyce związanej z kosmosem. Wypowiadanie się na ich temat.

– Budowanie w zespołach stacji kosmicznych z różnorodnych klocków.

– Ćwiczenia poranne – zestaw XXVI.

– Słuchanie opowiadania S. Schimmel Dzieci Ziemi – pamiętajcie.

• Wyrabianie postawy proekologicznej.

– Zabawa ruchowa Start rakiety.

Ziemia – nasza planeta – wykonanie kompozycji przedstawiającej naszą planetę z wykorzystaniem

różnorodnych materiałów plastycznych.

• Wyrażanie wiedzy na temat Ziemi za pomocą ekspresji plastycznej.

– Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw VIII.

– Ćwiczenia słuchowe Co to za Dźwięki?

– Zabawa ruchowa Start rakiety.

– Próba instrumentacji refrenu piosenki Ziemia – wyspa zielona z wykorzystaniem metalowych

przedmiotów

Wypowiada się na temat książeczek o tematyce związanej z kosmosem, podczas ich oglądania.

Potrafi w grupie współpracować podczas wspólnego budowania.

Potrafi w skupieniu wysłuchać opowiadania, wie, co to jest ekologia.

Potrafi wyrazić własną inwencję twórczą podczas wykonywania wspólnej pracy plastycznej na temat naszej planety.

Potrafi dokładnie wykonywać ćwiczenia gimnastyczne – utrzymać równowagę podczas przejścia po skakance.

 

 

 

Rozpoznaje dźwięki dobiegające z zewnątrz.

Samodzielnie dobiera akompaniament do refrenu piosenki

 

Książki o tematyce związanej z kosmosem,

Obrazki do opowiadania, różnorodne materiały plastyczne, instrumenty perkusyjne.

 

3

Przybysze z kosmosu

Konstrukcyjna

Literacka,

Społeczno – przyrodnicza

Plastyczna

Ruchowa zdrowotna

– Słuchanie rymowanki Spotkanie z ufoludkiem.

– Rysowanie ufoludka.

– Ćwiczenia poranne – zestaw XXVI.

– Zabawy przy piosence Leć, rakieto.

• Rozpoznawanie kierunku linii melodycznej.

– Zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniami wyobraźniPrzybysz z obcej planety.

Kosmiczne rakiety – wykonanie pracy przestrzennej z wykorzystaniem plastikowych butelek po napojach.

• Wykorzystanie w pracy materiałów odpadowych.

– Tworzenie przez analogię nazw mieszkańców poszczególnych planet.

– Zabawa ruchowa na określenie tempa – Wesołe spotkania na nieznanej planecie.

– Kolorowanie ufoludków, układanie ich imion z liter podanych w chmurkach nad nimi.

Słucha rymowankę o ufoludkach, a potem rysuje go.

Wymyśla zabawy ruchowe przy piosence potrafi rozpoznać kierunek linii melodycznej.

Potrafi wymyślić nowy sposób poruszania się „przybysza” podczas zabawy ruchowej.

Potrafi skonstruować rakietę z plastikowych butelek po napojach.

Potrafi tworzyć przez analogię nazwy mieszkańców poszczególnych planet.

Umie określić tempo podczas zabawy ruchowej.

Koloruje ufoludki, układa ich imiona z liter podanych w chmurkach nad nimi.

Karty pracy, obrazki do omawianej tematyki, plastikowe butelki po napojach,

 

 

4

Kiedy jest dzień, a kiedy jest noc?

Konstrukcyjna

Literacka,

Społeczno – przyrodnicza

Plastyczna

Ruchowa zdrowotna

matematyczna

– Zabawa twórcza W języku kosmitów.

– Czytanie i powtarzanie wierszyka w różnym tempie z prostym ruchem.

– Ćwiczenia poranne – zestaw XXVI.

Kosmonauci – wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 10.

• Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 10.

– Zabawa ruchowo-naśladowcza Na dywanie siedzi Ufuś.

– Słuchanie wiersza Halo, tu mówi Ziemia.

• Poznanie przyczyn powstawania dnia i nocy.

– Odczytywanie nazw planet. Podawanie nazw określonych planet zgodnie z kolejnością

ich występowania w Układzie Słonecznym.

– Zabawa muzyczno-ruchowa Tańczące promienie.

– Poznanie ciekawostek na temat Księżyca.

Wymyśla nowe słowa – język ufoludków

Potrafi czytać i powtarzać wierszyk w różnym tempie z prostym ruchem.

Wie, jak wygląda zapis cyfrowy liczby 10.

Bierze udział w zabawie ruchowo – naśladowczej.

Poznaje przyczyny powstania dnia i nocy w oparciu o wiersz.

Odczytuje nazwy planet, potrafi podać je zgodnie z kolejnością ich występowania w Układzie Słonecznym.

Bierze udział w zabawie ruchowo – muzycznej.

Poznaje ciekawostki na temat Księżyca, podczas oglądania książki na ten temat.

Kartoniki z cyferkami, obrazki, liczmany, karty pracy, książki i albumy o tematyce związanej z księżycem.

 

5

Gwiazdy na niebie

Konstrukcyjna

Literacka,

Społeczno – przyrodnicza

Plastyczna

Ruchowa zdrowotna, matematyczna

– Rysowanie chmurek i słoneczek w pętlach zgodnie z zapisem.

– Ćwiczenia poranne – zestaw XXVI.

– Teatrzyk sylwet na podstawie wiersza E. Szelburg-Zarembiny Idzie niebo.

• Przybliżenie wiadomości o gwiazdach i gwiazdozbiorach.

– Zabawa ruchowa rozwijająca wyobraźnięTworzymy gwiazdozbiory.

– Zabawa dydaktyczna Kolorowe gwiazdki.

• Klasyfikowanie przedmiotów według trzech cech: kształtu, wielkości, koloru.

– Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw VIII.

– Ćwiczenia w czytaniu – liczenie liter w wyrazach, zaznaczanie ich liczby przez kolorowanie

kwadratu z odpowiednią cyfrą.

– Zabawa twórcza Mała gwiazdka.

– Ćwiczenia sprawnościowe Zabawy kosmonautów.

Potrafi wykonać zadanie zgodnie z poleceniem.

Potrafi w skupieniu oglądać teatrzyk sylwet, poznaje nowe wiadomości o gwiazdach i gwiazdozbiorach.

Bierze udział w zabawie ruchowej rozwijającej wyobraźnię.

Potrafi klasyfikować przedmioty według trzech cech: kształtu, wielkości i koloru.

Poprawni wykonuje ćwiczenia gimnastyczne – przejście po ławeczce na czworakach.

Potrafi podczas czytania policzyć litery w wyrazach, zaznaczyć ich liczbę przez kolorowanie kwadratu z odpowiednią cyfrą.

Bierze udział w zabawie twórczej i ćwiczeniach sprawnościowych.

Sylwety do teatrzyku, karty pracy, klocki Dienese’a,  obrazki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TYDZIEŃ II Wkrótce Wielkanoc

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin