Plan tygodniowy w grupie II od 12.doc

(114 KB) Pobierz
Plan tygodniowy w grupie II od 05

Plan tygodniowy w grupie II od 012.05.08 do 16.05.08

 

Temat: W SŁOŃCU I CIEPLE PRZYRODA ROZKWITA

Cel  ogólny:

Budzenie zaciekawienia otaczającym światem poprzez prowokowanie pytań, dostarczanie radości odkrywania

Poznawanie wybranych środowisk przyrodniczych – łąka. 

Charakterystyczne zwierzęta – bocian, żaba.

Podstawa programowa  I- 1,4,8  II- 8, 13/1   III-1,7  IV-5

 

 

Mowa i myślenie -metody, formy, środki

 

 

Cele operacyjne-  dziecko

Zabawy na łące- Słuchanie   wiersza   M. Buczkówny   „Łąka,    czyli   kwiaty,    ptaki   i   inne zwierzaki". rozwiązywanie zagadek, opowieść ruchowa” Spacer po łące” Opisywanie wyglądu żaby i bociana oraz środowiska , w którym żyje

v zilustruje ruchem treść opowieści ruchowej,

v wymyśli odpowiedź na pytanie twórcze:

v     Co by było, gdyby... nad łąką padał kolorowy deszcz?,

v przedstawi za pomocą instrumentów perkusyjnych odgłosy łąki,

v wykona w zespole z gotowych elementów łąkę marzeń, na której dobrze
by się odpoczywało,

v utrwali wiadomości przyrodnicze o zwierzętach, kwiatach i owadach.

v rozwiążę zagadki o wiośnie

v umie opisać wygląd żaby i bociana

v Wie w jakim środowisku żyją te zwierzęta

v     zna zwyczaje oraz sposób odżywiania bocianów

 

 

Edukacja matematyczna - metody, formy, środki

 

 

Cele operacyjne- dziecko

Zabawy z figurami - gra dydaktyczna

 

v     utrwala  kształty i wygląd figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, rozróżnia kształty różnych figur geometrycznych za pomocą zmysłu dotyku;

v     rozróżniana liczbę figur geometrycznych;

v     wprawia się w szybkim obejmowaniu wzrokiem zbiorów liczbowych w zakresie  1 – 4;

v     przelicza elementy zbioru i określa jego liczbę;

v     klasyfikuje przedmioty wg jednej cechy;

v     wdraża się do zgodnego uczestnictwa w grze i przestrzegania jej reguł;  

 

 

Działalność plastyczno-techniczna -metody, formy, środki

Cele operacyjne- dziecko

Wykonanie żabki wg wzoru

v     rozwija wyobraźnię plastyczną             

v     ćwiczy drobne ruchy palców.

v     dba  o czystość miejsca pracy.

v     kształtuje koordynację wzrokowo- ruchową

v     umie wykonać żabkę według wzoru

 

 

 

Edukacja muzyczna-metody, formy, środki

Cele operacyjne- dziecko

,,Była sobie żabka mała”- nauka piosenki- zabawy

przy muzyce                          

 

v     potrafi zapamiętać i zaśpiewać fragmenty piosenki

v     reaguje na sygnały muzyczne

v     reaguje ruchem na zmianę dynamiki

v     umie bawić się przy muzyce

v     ilustruje ruchem słowa piosenki

v     reaguje na polecenia nauczycielki

 

 

 

 

Edukacja zdrowotna-metody, formy, środki

Cele operacyjne- dziecko

. Zabawy ruchowe:

1 „Motyle i dzieci” - z elementem orientacji.

2. „ Słońce grzeje” – ćw. ramion

3.„Motyle”- skoczna przy muzyce

4. „Bocian i Żaby”- skoczna i równoważna

5. Zabawy z zakresu kinezjologii edukacyjnej – rysowanie „leniwej ósemki” do piosenki i tańca „Maluj motyla”.

Zestaw ćwiczeń porannych „ Wiosna

„Zabawy z żabką i bocianem”- ćwiczenia gimnastyczne

 

v     reaguje na umówione hasła,

v     aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych

v     poprawnie wykonuje zabawy ruchowe

v     swobodnie porusza się po sali

v     kształci płynności ruchu i poczucia rytmu

v     rozwija inicjatywę i aktywność w zabawie,

v     łatwo wchodzi w interakcje z rówieśnikami.

v     rozwija poprzez ruch świadomość własnego ciała, przestrzeni oraz działania w niej.

v     rozwija ogólną sprawność ruchową poprzez zabawy bieżne, skoczne, z elementami rzutu, równowagi i czworakowania

v     rozwija umiejętność współdziałania w zespole, postawy koleżeńskie, uczyć przestrzegania zasad zabaw i reguł współzawodnictwa

v     stworzy okazję do wspólnej, radosnej zabawy, dobrego samopoczucia, integrować z rówieśnikami i kolegami z innych grup

v     czerpie radość z posiadanych umiejętności, budzić wiarę we własne możliwości

 

 

Przygotowanie do nauki czytania i pisania

metody, formy, środki

Cele operacyjne- dziecko

Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza E. Zarembiny "A...a...a..."

 VI. Ćwiczenia oddechowe: Zdmuchiwanie kawałka papieru z gładkiej i chropowatej powierzchni ,

- wydłużenie fazy wydechowej

,,Złóż obrazek z części’’ ( żaba, bocian)

wybierają kopertę ze swoim imieniem, siadają w dowolnym miejscu na sali, składają obrazek z części

Improwizacja- zabawa z tekstem: wiersz
„ Dwie malutkie żabki”

„Wiosna”- kolorowywanie ilustracji

 

 

 

 

 

Żabka- połącz kropki-ćwiczenia grafomotoryczne

v     ćwiczy mięśnie warg i szczęk na samogłoskach

 

v     wydłuża fazę wydechową

 

 

v     rozpozna swoje imię na kopercie,

v     złoży obrazek z części,

v     wymyśli kilka określeń dotyczących powstałej ilustracji

 

v     trafnie analizuje wysłuchany tekst,

v     naśladuje otaczający treść tekstu,
doskonali sprawność manualną podczas kolorowania obrazka

v     stara się nie wychodzić poza kontury rysunku

v     połączy ze sobą kropki

v     doskonali sprawność nadgarstka

 

Praca indywidualna i wyrównawcza -metody, formy, środki

Cele operacyjne-dziecko

Różnicowanie : porównywanie i posługiwanie się określeniami dotyczącymi kierunku w przestrzeni

Kolorowe guziki- zabawa matematyczna

 

Zabawa słowami – wyliczanki

 

Tajemniczy woreczek

 

 

 

 

Łączenie w pary pasujących do siebie rysunków.

 

 

v     umie posługiwać się określeniami dotyczącymi kierunków w przestrzeni

v     umie policzyć ile guzików musi wziąć do szarfy

v     uważnie słucha i reaguje na dany sygnał

v     doskonali umiejętność liczenia

v     doskonali koncentrację uwagi,

v     próbuje ułożyć dalszy ciąg wyliczanki

v     nabywa umiejętności w wypowiadaniu się

v     rozwija zmysł dotyku, wyobraźnię przestrzenną i słownictwo.

v      ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin