Plan tygodniowy w grupie II od 012.05.08 do 16.05.08
Temat: W SŁOŃCU I CIEPLE PRZYRODA ROZKWITA
Cel ogólny:
Budzenie zaciekawienia otaczającym światem poprzez prowokowanie pytań, dostarczanie radości odkrywania
Poznawanie wybranych środowisk przyrodniczych – łąka.
Charakterystyczne zwierzęta – bocian, żaba.
Podstawa programowa I- 1,4,8 II- 8, 13/1 III-1,7 IV-5
Mowa i myślenie -metody, formy, środki
Cele operacyjne- dziecko
Zabawy na łące- Słuchanie wiersza M. Buczkówny „Łąka, czyli kwiaty, ptaki i inne zwierzaki". rozwiązywanie zagadek, opowieść ruchowa” Spacer po łące” Opisywanie wyglądu żaby i bociana oraz środowiska , w którym żyje
v zilustruje ruchem treść opowieści ruchowej,
v wymyśli odpowiedź na pytanie twórcze:
v Co by było, gdyby... nad łąką padał kolorowy deszcz?,
v przedstawi za pomocą instrumentów perkusyjnych odgłosy łąki,
v wykona w zespole z gotowych elementów łąkę marzeń, na której dobrzeby się odpoczywało,
v utrwali wiadomości przyrodnicze o zwierzętach, kwiatach i owadach.
v rozwiążę zagadki o wiośnie
v umie opisać wygląd żaby i bociana
v Wie w jakim środowisku żyją te zwierzęta
v zna zwyczaje oraz sposób odżywiania bocianów
Edukacja matematyczna - metody, formy, środki
Zabawy z figurami - gra dydaktyczna
v utrwala kształty i wygląd figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, rozróżnia kształty różnych figur geometrycznych za pomocą zmysłu dotyku;
v rozróżniana liczbę figur geometrycznych;
v wprawia się w szybkim obejmowaniu wzrokiem zbiorów liczbowych w zakresie 1 – 4;
v przelicza elementy zbioru i określa jego liczbę;
v klasyfikuje przedmioty wg jednej cechy;
v wdraża się do zgodnego uczestnictwa w grze i przestrzegania jej reguł;
Działalność plastyczno-techniczna -metody, formy, środki
Wykonanie żabki wg wzoru
v rozwija wyobraźnię plastyczną
v ćwiczy drobne ruchy palców.
v dba o czystość miejsca pracy.
v kształtuje koordynację wzrokowo- ruchową
v umie wykonać żabkę według wzoru
Edukacja muzyczna-metody, formy, środki
” ,,Była sobie żabka mała”- nauka piosenki- zabawy
przy muzyce
v potrafi zapamiętać i zaśpiewać fragmenty piosenki
v reaguje na sygnały muzyczne
v reaguje ruchem na zmianę dynamiki
v umie bawić się przy muzyce
v ilustruje ruchem słowa piosenki
v reaguje na polecenia nauczycielki
Edukacja zdrowotna-metody, formy, środki
. Zabawy ruchowe:
1 „Motyle i dzieci” - z elementem orientacji.
2. „ Słońce grzeje” – ćw. ramion
3.„Motyle”- skoczna przy muzyce
4. „Bocian i Żaby”- skoczna i równoważna
5. Zabawy z zakresu kinezjologii edukacyjnej – rysowanie „leniwej ósemki” do piosenki i tańca „Maluj motyla”.
Zestaw ćwiczeń porannych „ Wiosna
„Zabawy z żabką i bocianem”- ćwiczenia gimnastyczne
v reaguje na umówione hasła,
v aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
v poprawnie wykonuje zabawy ruchowe
v swobodnie porusza się po sali
v kształci płynności ruchu i poczucia rytmu
v rozwija inicjatywę i aktywność w zabawie,
v łatwo wchodzi w interakcje z rówieśnikami.
v rozwija poprzez ruch świadomość własnego ciała, przestrzeni oraz działania w niej.
v rozwija ogólną sprawność ruchową poprzez zabawy bieżne, skoczne, z elementami rzutu, równowagi i czworakowania
v rozwija umiejętność współdziałania w zespole, postawy koleżeńskie, uczyć przestrzegania zasad zabaw i reguł współzawodnictwa
v stworzy okazję do wspólnej, radosnej zabawy, dobrego samopoczucia, integrować z rówieśnikami i kolegami z innych grup
v czerpie radość z posiadanych umiejętności, budzić wiarę we własne możliwości
Przygotowanie do nauki czytania i pisania
metody, formy, środki
Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza E. Zarembiny "A...a...a..."
VI. Ćwiczenia oddechowe: Zdmuchiwanie kawałka papieru z gładkiej i chropowatej powierzchni ,
- wydłużenie fazy wydechowej
,,Złóż obrazek z części’’ ( żaba, bocian)
wybierają kopertę ze swoim imieniem, siadają w dowolnym miejscu na sali, składają obrazek z części
Improwizacja- zabawa z tekstem: wiersz„ Dwie malutkie żabki” „Wiosna”- kolorowywanie ilustracji
Żabka- połącz kropki-ćwiczenia grafomotoryczne
v ćwiczy mięśnie warg i szczęk na samogłoskach
v wydłuża fazę wydechową
v rozpozna swoje imię na kopercie,
v złoży obrazek z części,
v wymyśli kilka określeń dotyczących powstałej ilustracji
v trafnie analizuje wysłuchany tekst,
v naśladuje otaczający treść tekstu,doskonali sprawność manualną podczas kolorowania obrazka
v stara się nie wychodzić poza kontury rysunku
v połączy ze sobą kropki
v doskonali sprawność nadgarstka
Praca indywidualna i wyrównawcza -metody, formy, środki
Cele operacyjne-dziecko
Różnicowanie : porównywanie i posługiwanie się określeniami dotyczącymi kierunku w przestrzeni
Kolorowe guziki- zabawa matematyczna
Zabawa słowami – wyliczanki
Tajemniczy woreczek
Łączenie w pary pasujących do siebie rysunków.
v umie posługiwać się określeniami dotyczącymi kierunków w przestrzeni
v umie policzyć ile guzików musi wziąć do szarfy
v uważnie słucha i reaguje na dany sygnał
v doskonali umiejętność liczenia
v doskonali koncentrację uwagi,
v próbuje ułożyć dalszy ciąg wyliczanki
v nabywa umiejętności w wypowiadaniu się
v rozwija zmysł dotyku, wyobraźnię przestrzenną i słownictwo.
v ...
Marzena_koter22