4-latki, wrzesień 2.doc

(123 KB) Pobierz
Plan wynikowy pracy dydaktyczno- wychowawczej

Plan wynikowy pracy dydaktyczno- wychowawczej

dla dzieci 3-4 letnich

 

 

 

 

 

WRZESIEŃ

 

Tematyka:

I „Poznajemy nasze przedszkole”

II „Koszyk z owocami i warzywami”

 

Obszary edukacyjne:

I Obszar edukacji społeczno- moralnej

·         Rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia i współdziałania z rówieśnikami i najbliższym środowiskiem.

·         Poznawanie zasad regulujących zachowania- korzystania ze wspólnych zabawek.

II Obszar edukacji zdrowotnej

·         Doskonalenie nawyków higieniczno- kulturalnych i sprawności samoobsługowych.

·         Poznawanie zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie przedszkola.

·         Opanowanie umiejętności mycia i wycierania rąk.

III Obszar edukacji ruchowej

·         Umiejętności reagowania na umowne sygnały.

·         Zapamiętywanie poleceń.

IV Obszar edukacji przyrodniczej

·         Ukazywanie piękna przyrody.

·         Obserwowanie prac jesiennych w ogrodzie.

·         Rozpoznawanie i nazywanie warzyw i owoców rosnących w Polsce.

V Obszar edukacji w zakresie mowy i myślenia

·         Wprowadzenie w świat niewerbalny środków wyrazu, odbierania.

·         Odbieranie i rozumienie treści przekazywanych przez niewerbalne środki wyrazu: ruch ciała, mimikę.

VI Obszar edukacji matematycznej

·         Zdobywanie orientacji w schemacie własnego ciała.

·         Nazywanie i pokazywanie poszczególnych części ciała.

·         Rozumienie i stosowanie określeń: wysoko- nisko.

 

Spacery:

·         Poznanie najbliższego otoczenia przedszkolnego.

·         Dostarczenie dzieciom możliwości obcowania z przyrodą.

·         Obserwacja ogródków warzywnych i sadu.

·         Przynoszenie okazów do kącika przyrody.

·         Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.

·         Zabawy na terenie przedszkolnego placu zabaw z wykorzystaniem sprzętu stałego.

·         Zabawy w piaskownicy.

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 1, 2, 3, 4 w/g K. Wlaźnik

 

Zabawy ruchowe:

·         Z elementem podskoku „Małe i duże piłki”.

·         Z elementem czworakowania „Kotki i mleko”.

·         Z elementem biegu „Samochody i sygnał”.

·         Zabawa orientacyjno- porządkowa „Ptaszki w gniazdach”.

 

Zabawy dydaktyczne:

·         „Zapamiętaj mnie”- utrwalenie imion dzieci w grupie.

·         „O czym mówię”- wiązanie opisu słownego z wyglądem owoców i warzyw, prawidłowe ich rozpoznawanie.

Zabawy ortofoniczne:

·         „Półka z zabawkami”- ćwiczenie mięśni narządów mowy na zgłoskach: „hop, kic, fik-mik, pac”.

·         „Wiatr” na zgłosce „szu-szu, pac”.

Zabawy oddechowe- zdmuchiwanie bibuły z dłoni. Zapoznanie ze sposobem umiarkowanego dmuchania w bibułę, rozwijanie pojemności płuc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DATA

TEMATY

CEL PODSTAWOWY

CELE OPERACYJNE

3.09.2007r

poniedziałek

„Zabawa w pociąg”- zwiedzamy przedszkole

·         Zaznajomienie dzieci z różnymi fragmentami przedszkolnego wyposażenia służącego do spełniania różnych funkcji: szatnia, umywalnia, ubikacja, sala jako miejsce zabaw.

·         Zna układ i przeznaczenie pomieszczeń w przedszkolu.

·         Potrafi bezpiecznie poruszać się po sali, odnajduje drogę do sali.

4.09.2007r

wtorek

„W przedszkolu jest wesoło”- zabawa przy muzyce

·         Słuchanie piosenki „Marsz dzieci”:

·         3latki- rozwijanie umiejętności przedstawiania rytmu piosenki prostymi elementami: ruch, tupanie, chodzenie, bieg w rozsypce.

·         4latki- osłuchanie ze słowami i melodią piosenki, omówienie jej treści i nastroju.

·         Zapoznanie ze stałym sygnałem muzycznym oznaczającym zbiórkę.

·         Potrafi uważnie słuchać muzyki i wykonuje proste rytmy.

·         4latek- potrafi wypowiadać się na temat piosenki i określać nastrój: wesoła, smutna.

·         Odróżnia sygnał zbiórki.

·         Bezpiecznie porusza sie po sali

5.09.2007r.

środa

„Zabawa w piaskownicy”- poznawanie właściwości piasku

·         Zapoznanie dzieci z możliwościami wykorzystania pisaku: przesypywanie, formowanie babek.

·         Zwrócenie uwagi na niewysypywanie piasku.

·         Zna możliwości wykorzystania piasku do zabawy.

·         Potrafi formułować babki.

·         Zna zasady korzystania z piaskownicy.

6.09.2007r

czwartek

„Mój znaczek w przedszkolu”- słuchanie opowiadania I. Suchorzewskiej ilustrowanego pacynką

·         Wdrażanie do słuchania krótkich opowiadań na bliskie dzieciom tematy.

·         3latki- wyróżnianie i nazywanie znanych przedmiotów, osób i czynności.

·         4latki- posługiwanie się określeniami położenia przedmiotów: „wysoko”, „nisko”.

·         Potrafi słuchać krótkich opowiadań nauczycielki.

·         Umie nazwać znane przedmioty, osoby i czynności.

·         Stosuje określenia położenia: „wysoko”, „nisko”.

7.09.2007

piątek

„Słoneczko”- rysowanie kredkami świecowymi

·         3latki- zapoznanie ze sposobem trzymania kredki, zwrócenie uwagi na jej kruchość.

·         4latki- zapoznanie z kolorem żółtym.

·         Próby rysowania koła.

·         Utrwalenie określeń: „wysoko”, „nisko”.

·         Wymienia żółte przedmioty: słońce, cytryna, kwiat.

·         Podejmuje próby rysowania koła.

·         Układa element wysoko i nisko.

·         3latek- wie, że kredka się łamie.

10.09.2007r

poniedziałek

„Naprawiamy Misia”- wiersz Cz. Janczarskiego

·         Zapoznanie dzieci z kącikami zabaw.

·         Wdrażanie dzieci do właściwego korzystania ze wspólnych zabawek.

·         Wdrażanie do nabierania swobody w wypowiadaniu własnych myśli.

·         4latki- rozróżnianie części ciała: głowa, tułów, nogi, ręce.

·         Kształtowanie właściwej reakcji na sygnał dźwiękowy.

·         Nauka ustawienia w kole i parami- wprowadzenie pojęcia para.

·         Wie, jakie kąciki znajdują się w sali.

·         Potrafi właściwie korzystać ze wspólnych zabawek.

·         Umie swobodnie wypowiadać swoje myśli.

·         4latek- wyróżnia części ciała.

·         Potrafi reagować na sygnał dźwiękowy.

·         Wie, jak ustawić sie w koło i w parę.

11.09.2007r

wtorek

„Nasze ulepianki”:

- 3latki- lepienie z plasteliny na temat dowolny.

- 4latki- na temat „Słoneczko” (wykorzystanie wiersza)

·         Rozwijanie sprawności manualnej, precyzji ruchu ręki.

·         3latki- poznawanie właściwości plasteliny poprzez dzielenie jej na części, zlepianie, spłaszczanie, toczenie.

·         ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin