Świat uśmiecha się do wszystkich dzieci.doc

(41 KB) Pobierz

„Świat uśmiecha się do wszystkich dzieci” 

 

Zajęcia w

ranku

 

Zajęcia

główne

 

      Sfera   aktywności            

   dzieci

 

Cele operacyjne zajęć

głównych

 

Zajęcia popołudniowe

 

Cele operacyjne zajęć

popołudniowych

„Szkoła piłek”- zabawa ruchowa z elementem podskoku.

 

 

 

„Dalecy bliscy koledzy” - opowiadanie M. Śliwińskiej. Zapoznanie z życiem dzieci na różnych kontynentach;

- zapoznanie z cechami charakterystycznymi danych krajów, ich zwyczajami;

rozumienie znaczenia pojęć: życzliwość, koleżeńskość, przyjaźń.Praca z k. s. 64

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy muzyce „aerobik”- rytmiczność i estetyka ruchów.

językowa

społeczna

przyrodnicza

 

 

 

 

 

 

 

zdrowotna

Dziecko:

-chętnie nabywa nowe wiadomości, poznaje życie w innych krajach,

dokonuje porównań, różnicuje, rozumie i próbuje definiować pojęcia abstrakcyjne

 

 

-łączy ruch  z muzyką

„Skąd ty jesteś?” – kolorowanie wybranej postaci dziecka.

 

„Połącz dzieci z wizytówkami”- ćwiczenia w czytaniu.

Praca z k. S. 60 .

-starannie koloruje wybraną postać dziecka

 

 

-odczytuje zdania, łączy je z dziećmi z różnych krajów

„Powitanie dnia” – zabawa ruchowa w połączeniu z ćwiczeniami artykulacyjnymi.

 

 

 

„Jedziemy do kolegów w Afryce” - omówienie wyglądu krajobrazu afrykańskiego, mieszkań murzyńskich, zwyczajów, ubioru, pożywienia itp.: zwierzęta afrykańskie,

tańce afrykańskie przy muzyce regionalnej,

różnice i podobieństwa z mieszkańcami Europy.

 

„Oto ja” –malowanie farbami plakatowymi własnego portretu. Oglądanie się w lustrze. Dostrzeganie charakterystycznych cech własnego wyglądu.

 

językowa

społeczna

przyrodnicza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

plastyczna

-opowiada ilustrację tworząc poprawne zdania, słucha różnego rodzaju muzyki i wypowiada się na jej temat, tworzy własny taniec, dokonuje porównań

 

 

 

 

-wypowiada się na temat własnego wyglądu, potrafi namalować swój autoportret

 

„Nasze uczucia”- wyrażanie własnych uczuć na podstawie wiersza „Zły humorek”

D. Gellner.

 

„Mam prawo do” – czytanie tekstu, wybór odpowiednich ilustracji, ćwiczenia w opowiadaniu.

 

 

 

 

 

 

-tworzy wypowiedź kilkuzdaniową na temat wysłuchanego wiersza, ocenia zachowanie bohaterki, mówi o własnym zachowaniu, gdy jest w złym nastroju, wyraża mimiką uczucia: radości, złości, smutku, radości

-zna swoje prawa, wie, w jakich sytuacjach powiedzieć nie

„Lustro” –zabawa  ruchowa z elementami naśladownictwa.

 

 

 

„Odwiedzamy Eskimosów” - charakterystyczne cechy klimatu Arktyki i zwyczaje ludzi w nim żyjących:

ubiór, pożywienie, mieszkania itp. zwierzęta charakterystyczne dla klimatu, różnice i podobieństwa z mieszkańcami Europy.

 

Polonez - Taniec Narodowy.

Wprowadzenia i nauka tańca.

 

 

 

językowa

społeczna

przyrodnicza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

muzyczna

ruchowa

-potrafi wyobrazić sobie pewne rzeczy na podstawie opowiadania i ilustracji, buduje poprawnie gramatycznie zdania, odpowiada na pytania

 

-zna rytm Poloneza i kroki tańca, wie, że jest to taniec narodowy i wykonuje się go przy niezwykle ważnych okazjach, ćwiczy taniec z przyjemnością

 

„Murzynek malutki”, „Eskimosek” –zabawy ruchowe przy piosenkach, koordynacja słuchowo –ruchowa.

 

„Nasze zabawki”- rozwiązywanie różnorodnych zadań matematycznych mających na celu utrwalenie wprowadzonych wiadomości i umiejętności .

-śpiewa krótkie piosenki o dzieciach z innych krajów, łączy ruch  z muzyką

 

 

 

-tworzy zbiory ulubionych zabawek, przelicza je, porównuje je pod względem jakościowym i ilościowym

„Szkoła piłek” –zabawa ruchowa.

 

 

 

„U Azjatów” - wygląd, mieszkania, pożywienie, ubiór ludzi mieszkających w Azji: zwierzęta azjatyckie,

słuchanie azjatyckiej muzyki,

różnice i podobieństwa z mieszkańcami Europy. Praca  z k. s.65

 

 

„ Czy potrafisz?”  -rozwiązywanie krzyżówek obrazkowo – literowych. Doskonalenie zdobytych wiadomości i umiejętności.

 

Zestaw zabaw w ogrodzie przedszkolnym- „Wyścigi w rzędach”, „ Celowanie do drzewa

 

-dokonuje porównań różnych ubiorów i potrafi przyporządkować je odpowiednim kontynentom,  zna nazwy kilku azjatyckich zwierząt

 

potrafi logicznie myśleć oraz uzasadniać swoje zdanie, zna wszystkie wprowadzone litery i wykorzystuje je w rozwiązaniu krzyżówki

 

-sprawnie biega omijając przeszkody, celuje woreczkiem do drzewa

„Nasz świat” – zabawa ruchowa ze śpiewem, tworzenie układu tanecznego.

 

 

 

„ O wesołej Ludwiczce - A. Świrszczyńskiej – na podstawie opowiadania doskonalenie sprawności językowych, określanie cech charakteru kolegów w grupie. Praca z k. s. 67.

-łączy różne formy aktywności muzycznej i ruchowej

 

 

 

- potrafi wypowiadać się na temat wartości koleżeństwa, tworzy

wypowiedzi rozbudowane,

potrafi wypowiadać się na temat cech bohaterów utworu,

potrafi określić i nawet zapisać na tablicy cechy swoich kolegów: dobry, miły...

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin