„Świat uśmiecha się do wszystkich dzieci”
Zajęcia w
ranku
Zajęcia
główne
Sfera aktywności
dzieci
Cele operacyjne zajęć
głównych
Zajęcia popołudniowe
popołudniowych
„Szkoła piłek”- zabawa ruchowa z elementem podskoku.
„Dalecy bliscy koledzy” - opowiadanie M. Śliwińskiej. Zapoznanie z życiem dzieci na różnych kontynentach;
- zapoznanie z cechami charakterystycznymi danych krajów, ich zwyczajami;
rozumienie znaczenia pojęć: życzliwość, koleżeńskość, przyjaźń.Praca z k. s. 64
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy muzyce „aerobik”- rytmiczność i estetyka ruchów.
językowa
społeczna
przyrodnicza
zdrowotna
Dziecko:
-chętnie nabywa nowe wiadomości, poznaje życie w innych krajach,
dokonuje porównań, różnicuje, rozumie i próbuje definiować pojęcia abstrakcyjne
-łączy ruch z muzyką
„Skąd ty jesteś?” – kolorowanie wybranej postaci dziecka.
„Połącz dzieci z wizytówkami”- ćwiczenia w czytaniu.
Praca z k. S. 60 .
-starannie koloruje wybraną postać dziecka
-odczytuje zdania, łączy je z dziećmi z różnych krajów
„Powitanie dnia” – zabawa ruchowa w połączeniu z ćwiczeniami artykulacyjnymi.
„Jedziemy do kolegów w Afryce” - omówienie wyglądu krajobrazu afrykańskiego, mieszkań murzyńskich, zwyczajów, ubioru, pożywienia itp.: zwierzęta afrykańskie,
tańce afrykańskie przy muzyce regionalnej,
różnice i podobieństwa z mieszkańcami Europy.
„Oto ja” –malowanie farbami plakatowymi własnego portretu. Oglądanie się w lustrze. Dostrzeganie charakterystycznych cech własnego wyglądu.
plastyczna
-opowiada ilustrację tworząc poprawne zdania, słucha różnego rodzaju muzyki i wypowiada się na jej temat, tworzy własny taniec, dokonuje porównań
-wypowiada się na temat własnego wyglądu, potrafi namalować swój autoportret
„Nasze uczucia”- wyrażanie własnych uczuć na podstawie wiersza „Zły humorek”
D. Gellner.
„Mam prawo do” – czytanie tekstu, wybór odpowiednich ilustracji, ćwiczenia w opowiadaniu.
-tworzy wypowiedź kilkuzdaniową na temat wysłuchanego wiersza, ocenia zachowanie bohaterki, mówi o własnym zachowaniu, gdy jest w złym nastroju, wyraża mimiką uczucia: radości, złości, smutku, radości
-zna swoje prawa, wie, w jakich sytuacjach powiedzieć nie
„Lustro” –zabawa ruchowa z elementami naśladownictwa.
„Odwiedzamy Eskimosów” - charakterystyczne cechy klimatu Arktyki i zwyczaje ludzi w nim żyjących:
ubiór, pożywienie, mieszkania itp. zwierzęta charakterystyczne dla klimatu, różnice i podobieństwa z mieszkańcami Europy.
Polonez - Taniec Narodowy.
Wprowadzenia i nauka tańca.
muzyczna
ruchowa
-potrafi wyobrazić sobie pewne rzeczy na podstawie opowiadania i ilustracji, buduje poprawnie gramatycznie zdania, odpowiada na pytania
-zna rytm Poloneza i kroki tańca, wie, że jest to taniec narodowy i wykonuje się go przy niezwykle ważnych okazjach, ćwiczy taniec z przyjemnością
„Murzynek malutki”, „Eskimosek” –zabawy ruchowe przy piosenkach, koordynacja słuchowo –ruchowa.
„Nasze zabawki”- rozwiązywanie różnorodnych zadań matematycznych mających na celu utrwalenie wprowadzonych wiadomości i umiejętności .
-śpiewa krótkie piosenki o dzieciach z innych krajów, łączy ruch z muzyką
-tworzy zbiory ulubionych zabawek, przelicza je, porównuje je pod względem jakościowym i ilościowym
„Szkoła piłek” –zabawa ruchowa.
„U Azjatów” - wygląd, mieszkania, pożywienie, ubiór ludzi mieszkających w Azji: zwierzęta azjatyckie,
słuchanie azjatyckiej muzyki,
różnice i podobieństwa z mieszkańcami Europy. Praca z k. s.65
„ Czy potrafisz?” -rozwiązywanie krzyżówek obrazkowo – literowych. Doskonalenie zdobytych wiadomości i umiejętności.
Zestaw zabaw w ogrodzie przedszkolnym- „Wyścigi w rzędach”, „ Celowanie do drzewa
-dokonuje porównań różnych ubiorów i potrafi przyporządkować je odpowiednim kontynentom, zna nazwy kilku azjatyckich zwierząt
potrafi logicznie myśleć oraz uzasadniać swoje zdanie, zna wszystkie wprowadzone litery i wykorzystuje je w rozwiązaniu krzyżówki
-sprawnie biega omijając przeszkody, celuje woreczkiem do drzewa
„Nasz świat” – zabawa ruchowa ze śpiewem, tworzenie układu tanecznego.
„ O wesołej Ludwiczce - A. Świrszczyńskiej – na podstawie opowiadania doskonalenie sprawności językowych, określanie cech charakteru kolegów w grupie. Praca z k. s. 67.
-łączy różne formy aktywności muzycznej i ruchowej
- potrafi wypowiadać się na temat wartości koleżeństwa, tworzy
wypowiedzi rozbudowane,
potrafi wypowiadać się na temat cech bohaterów utworu,
potrafi określić i nawet zapisać na tablicy cechy swoich kolegów: dobry, miły...
Hel53land