Zaznacz występujące u Twojego dziecka objawy, kliknij 'Sumuj' na dole strony i porównaj z normą.
Początek formularza
I. DOTYK
Przesadnie reaguje na niewielki ból
TAK:
Nie zwraca uwagi na drobne skaleczenia
Lubi aktywności związane z brudzeniem się (malowanie palcami)
Unika aktywności związanych z brudzeniem (lepienie w plastelinie)
Nie lubi być niespodziewanie dotykany (lekko)
Lubi być dotykany (uwielbia to, poszukuje tego)
Poszukuje fizycznie agresywnego kontaktu (uderza w ludzi, ściany)
Jest szczególnie łaskotliwy
Unika używania dłoni do eksploracji dotykowej obiektów
Preferuje pewne ubrania i/lub narzeka na metki, mówi że niektóre ubrania drapią są za sztywne
II. RÓWNOWAGA I RUCH Pierwsza część pytań odnosi się do podwrażliwości, a druga do nadwrażliwości.
Ma słabą równowagę
Ma lub miał duże problemy z nauką jazdy na rowerze
Podpiera głowę podczas rysowania pisania
Lubi kręcić się na karuzeli, krześle obrotowym
Często huśta się na krześle lub przyjmuje pozycję głową do dołu
Uwielbia huśtanie się na huśtawkach
Uwielbia szybki ruch
Wygląda na przerażone w przestrzeni (nie huśta się itp.)
Unika szybkiego ruchu
Ma chorobę lokomocyjną
Lubi ruch który sam inicjuje nie lubi gdy ktoś nim porusz, huśta
Nie lubi próbować nowych zadań ruchowych
Nie lubi wysokości, boi się wspinać
III. KOORDYNACJA
Ma problemy z manipulacją (cięcie, rysowanie, zapinanie)
Jest niezgrabne ruchowo, często przewraca się
Ma trudności z uczeniem się nowych aktywności ruchowych
Ma trudności z różnicowaniem prawo – lewo (powyżej 7 r.ż)
Nie trzyma kartki drugą ręką gdy pisze lub rysuje
Źle trzyma ołówek
Brzydko pisze, nie mieści się w liniach
Nie potrafi wiązać sznurowadeł, miał trudności z nauczeniem się
Ma trudności z posługiwaniem się sztućcami
Ma trudności w łapaniu i/lub kopaniu piłki
IV. NAPIĘCIE MIĘŚNI
Wygląda na rozluźnione, wiotkie
Ma nieprawidłową postawę gdy siedzi lub stoi
Zbyt mocno ściska przedmioty (np. ołówek)
Zbyt lekko ściska przedmioty (np. ołówek)
Szybko się męczy
Unika zabaw i gier ruchowych
kcz.2