Fesnak Andrzej- Programowanie sukcesu(1).pdf

(332 KB) Pobierz
Programowanie własnego sukcesu w zdobywaniu klienta
11 użytecznych porad w jaki sposób zaprogramować swój sukces?
dr Andrzej Fesnak
11 najbardziej użytecznych porad
w jaki sposób zaprogramować
swój sukces?
Książka ta pochodzi z serwisu www.kursy-finansowe.pl.
Żadna jej część nie może być bez zgody autora i właścicieli
serwisu wykorzystywana w celach komercyjnych.
Serwis ten zawiera wiele unikalnych dla każdego człowieka
informacji – część z nich jest udostępniana nieodpłatnie.
FTS , Warszawa 2004
F.T.S., Warszawa 2004 , http://www.kursy-finansowe.pl/
4225887.001.png
11 użytecznych porad w jaki sposób zaprogramować swój sukces?
Spis treści:
Reguła 7 - Dbaj o kondycję
Reguła 11 - Ciesz się życiem
F.T.S., Warszawa 2004 , http://www.kursy-finansowe.pl/
11 użytecznych porad w jaki sposób zaprogramować swój sukces?
Jak zaprogramować własny sukces, jak sprawić aby pracowało się lekko łatwo i
przyjemnie? Na to pytanie nie ma prostej odpowiedzi ani nie ma jedynej właściwej.
Jest wiele różnych. Przyjrzyj się następującemu schematowi działania:
Sukces
Systematyczne działanie
Energia
Cele
Konkretne planowanie
Umiejętność podjęcia zobowiązań
Samodzielna decyzja – chcę sprzedawać.
W niemieckich pubach przy ladzie wisi często napis – „Wir leben vom Verkauf” -
„żyjemy ze sprzedaży”. W pubie oznacza to, że nie należy ględzić i zajmować
barmana tylko zamawiać. Ale wielu ludzi w tym kręgu kulturowym utożsamia się w
pełni z tym hasłem. Wszyscy żyjemy ze sprzedaży. Wielu będzie protestować, że to
nie prawda - ale tak nie jest. Nawet najbardziej konserwatywny urzędnik żyje ze
sprzedaży swoich umiejętności i czasu za etatową zapłatę. Co prawda nie musi
kochać klientów – ale jeśli będzie źle sprzedawał swoją wiedze i umiejętności – to po
jakimś czasie pewnie zostanie wymieniony na „lepszy model”.
Jak zatem można programować swój sukces jako superhandlowiec? Co należy
zrobić, aby odnosić sukcesy i cieszyć się ze swojej pracy?
Reguły neurolingwistyki mówią o tym, że jeśli ciągle się działa w taki sam sposób – to
ciągle uzyskuje się takie same rezultaty. Jeśli więc chcesz – aby było inaczej – to
musisz trochę inaczej zacząć myśleć i działać. A zatem niewątpliwe aby osiągnąć
sukces musisz się odpowiednio nastawić. Ułatwi ci to jego osiągniecie. Każdy
człowiek, który zamierza odnieść sukces musi na niego pracować. To oczywiste i nie
F.T.S., Warszawa 2004 , http://www.kursy-finansowe.pl/
4225887.002.png
11 użytecznych porad w jaki sposób zaprogramować swój sukces?
trzeba się nad tym zastanawiać. Pytanie oczywiście w jaki sposób i nad czym
powinien pracować, aby ten sukces sobie zapewnić.
Reguły jakości ISO nie definiują czym jest jakość, mówią tylko w jaki sposób można
zapewnić procedury, które tę jakość gwarantują. Zastanów się zatem Czytelniku czy
odpowiada Ci następujący podział:
Praca wewnętrzna to
Praca
wewnętrzna
Praca
zewnętrzna
nieustanna praca nad
Tobą samym w wielu
aspektach życia. To
kształcenie
właściwej
postawy
psychicznej
wspomagającej Twoje działania.
Praca zewnętrzna z kolei, to Twoje konkretne działania zawodowe prowadzące do
sukcesu. Jeśli masz go osiągnąć – to powinieneś się koncentrować na konkretnych
działaniach. Jak wynika ze schematu są to:
S amodzielna decyzja - chcę sprzedawać
U miejętność podjęcia zobowiązań
K onkretne planowanie
C ele
E nergia
S ystematyczne działanie
Część z tych działań dotyczy pracy wewnętrznej, a część zewnętrznej. Niewątpliwie
samodzielna decyzja - chcę sprzedawać oraz umiejętność podjęcia zobowiązań a
także tankowanie energii należy do pracy wewnętrznej nad Tobą samym.
Planowanie, wyznaczenie celu i systematyczne działanie to praca zewnętrzna.
Zacznijmy od pracy wewnętrznej nad Tobą samym.
F.T.S., Warszawa 2004 , http://www.kursy-finansowe.pl/
4225887.003.png
11 użytecznych porad w jaki sposób zaprogramować swój sukces?
Reguła 1 - Nie miej do siebie pretensji!
Zacznijmy od komunikowania intrapersonalnego, czyli tego to co robisz ze sobą
samym. Na co dzień jesteś superhandlowecem i potrafisz skutecznie wywierać
wpływ na innych ludzi. Czy równie skutecznie potrafisz wywierać wpływ na siebie
samego? Ta sztuka jest niewątpliwie związana z własnym poczuciem wartości i
obrazem siebie samego w Twoich własnych oczach. Rozmawiasz w myślach ze
sobą codziennie, robiąc poranną toaletę, ubierając się, jadąc do pracy a także w
ciągu dnia zastanawiając się nad różnymi sprawami. Rozmawiasz ze sobą
wieczorem przygotowując posiłek, kapiąc się i również bardzo często - zasypiając w
łóżku. To wszystko jest pewne. Moje pytanie brzmi - jak ze sobą rozmawiasz?
Bardzo często jest to zły sposób. Bardzo często masz w stosunku do siebie wyrzuty,
łajasz się w myślach, masz do siebie pretensje, zarzucasz sobie, że powinieneś lub
powinnaś inaczej postąpić, inaczej się zachować, inaczej zadziałać. Ten stan ducha
znasz chyba, prawda? Nie miej do siebie pretensji i nie wstydź się swoich reakcji.
To, że masz do siebie pretensje i zarzuty jest śmiesznie łatwym do wytłumaczenia
absurdem. W każdej sytuacji – czy to sprzedażowej czy osobistej zadziałałeś
zgodnie z najlepszym rozumieniem sytuacji i wybrałeś też najlepsze rozwiązanie. Po
otrzymaniu dodatkowych informacji masz inny punkt widzenia i być może wiesz, że
mogłeś zrobić coś lepiej lub inaczej, ale wówczas – w danym momencie zrobiłeś co
mogłeś najlepszego! Nie ma zatem sensu obwinianie się i łajanie w myślach, że
można coś było zrobić lepiej.
Użyję prostego przykładu. Jesteś w domu i nagle masz niezapowiedzianą wizytę.
Podejmujesz gości tym, co masz. Oczywiście jutro można pójść na zakupy i
przyrządzić lepszy posiłek, kupić nową pościel i położyć w niej gości spać, kupić
lepszy szampon i mydło, żeby mogli się wykąpać używając bardziej ekskluzywnych
kosmetyków, zaproponować lepsze wino etc .... Ale Twoi goście potrzebują teraz coś
zjeść, teraz się wykąpać i teraz się przespać. A więc dajesz to - co masz! Innymi
słowy pretensje, które masz do siebie są bezsensowne – ponieważ w sytuacji w
której byłeś zrobiłeś to, co umiałeś najlepiej! Twoi klienci wielokrotnie zmieniają
zamówienia i decyzje, odkładają spotkania. Akceptujesz to. Bądź dla siebie tak
wyrozumiały jak dla klienta.
F.T.S., Warszawa 2004 , http://www.kursy-finansowe.pl/
Zgłoś jeśli naruszono regulamin