The Sims 2 ... Castaway (PS2).txt

(11 KB) Pobierz
The Sims 2: Castaway (PS2)
Gra "The Sims 2: Castaway" (u nas znana jako "The Sims 2: Bezludna Wyspa") wydana zosta�a na PlayStation2 w polskiej wersji j�zykowej, co znacznie zwi�ksza jej atrakcyjno��. Na konsoli jest r�wnie� du�o bardziej interesuj�ca od zwyk�ych "Sims�w" na PC, gdy� nie jest tak monotonna. Dla wszystkich spragnionych podpowiedzi, jak przetrwa� na bezludnej wyspie, przygotowali�my nasz poradnik.
POCZ�TEK 
Swoj� przygod� rozpoczniesz od stworzenia, b�d� wybrania gotowego ju� Sima. Mo�esz stworzy� go od st�p do g��w, poczynaj�c od karnacji i ko�cz�c na bi�uterii. Najlepiej wykreowa� co najmniej dwie postaci, gdy� gra stanie si� wtedy znacznie ciekawsza. 
Po stworzeniu Sima, kt�ry jednocze�nie b�dzie tworzy� Twoj� za�og� na Twoim jachcie, zobaczysz fotografie, kt�re przedstawi� Ci w skr�cie dalsze wydarzenia. Na ko�cu tego niecodziennego wst�pu obudzisz si� na bezludnej - jak na razie - wyspie, gdzie rozpoczniesz swoje zmagania. 

 
The Sims 2: Castaway 
 


CELE GRY 
Ca�a gra ma g��wne punkty, kt�re s� niezb�dne do zrealizowania, by j� uko�czy�. Poni�ej s� przedstawione najwa�niejsze z nich: 


odnalezienie ca�ej za�ogi;  
zbudowanie nadajnika radiowego;  
wys�anie sygna�u SOS z wysoko po�o�onego miejsca;  
zbudowanie �odzi gotowej do podr�y po morzu. 
WSKAZ�WKI 
Kiedy ju� si� ockniesz, zacznij od zbierania wszystkich mo�liwych rzeczy z brzegu pla�y i zaro�li, kt�re j� obrastaj�. Korzystaj�c z nich zbuduj st� warsztatowy na dw�ch wielkich kamieniach. To na nim b�dziesz m�g� tworzy� niezb�dne Ci narz�dzia i projektowa� now� odzie� odporn� na warunki panuj�ce w d�ungli. I jak�e bardzo do nich pasuj�c�! 
Po pierwszych krokach na wyspie i po kryciu si� przed deszczem pod jednym ma�ym listkiem wypada�oby mie� jakie� schronienie. Budowanie domu b�dziesz musia� przeprowadza� stopniowo. Pierwszym etapem jest wynalezienie ��ka, kt�re b�dzie wygodniejsze ni� karimata, na kt�rej dotychczas spa� Tw�j Sim. 

 
The Sims 2: Castaway 
 


DROGA DO DOMU 
Po kolei ulepszaj schronienie, ubrania i narz�dzia. Wiele podpowiedzi znajdziesz w samej grze, w obja�nieniach poszczeg�lnych pozycji w menu.
 
 Kiedy zbierzesz odpowiednie materia�y i nab�dziesz niezb�dne umiej�tno�ci, na 'pla�y z przystani�' zbuduj tratw�, dzi�ki kt�rej przemie�cisz si� na poblisk� wysp� i odnajdziesz swoich za�ogant�w (jednocze�nie spe�niaj�c pierwszy warunek uko�czenia gry). 
Gdy znajdziesz si� ju� na drugiej wyspie, tak�e zacznij j� zwiedza� i zbiera� napotkane rzeczy. Po dotarciu na 'Zachodnie r�wniny nadrzeczne' zbuduj ca�y domek Simowi i naucz go uprawiania ro�lin i owoc�w. Nie zapominaj zapewnia� swojemu Simowi wystarczaj�cego poziomu wszystkich potrzeb, gdy� bez tego nie b�dzie m�g� on sprawnie funkcjonowa�.
 Po odnalezieniu 'D�ungli po�udniowej rzeki' podejd� do pozosta�o�ci samolotu i odnajd� nadajnik niezb�dny do wys�ania sygna�u SOS. 

Kiedy dotrzesz do ostatniej wyspy i znajdziesz si� ju� przy wulkanie, konieczny b�dzie powr�t do domu. Mo�esz to zrobi� na dwa sposoby, czyli wybra� swoje zako�czenie. Pierwszym z nich jest naprawienie nadajnika i wys�anie sygna�u SOS, a drugim zbudowanie �odzi, kt�ra przetrwa wypraw� przez morze. 


 
The Sims 2: Castaway 
 


Aby wybra� pierwsz� z nich, czyli naprawienie nadajnika, upewnij si�, �e masz wszystkie jego cz�ci: radio z pok�adu samolotu (znajdziesz je na 'Wyspie rozbitego samolotu' obok tytu�owego �rodka transportu) i anten�, a nast�pnie udaj si� na szczyt wulkanu. Po zreperowaniu odbiornika pojawi si� opcja 'wy�lij SOS'. Po wys�aniu sygna�u kto� niebawem na niego odpowie i wy�le po Ciebie ekip� ratunkow�. Twoi za�oganci zn�w znajd� si� w cywilizowanym �wiecie, ale otoczeni presj� i stresem zat�skni� za spokojnym �yciem na wyspie. Wtedy zobaczysz nast�puj�c� wiadomo��: Gratulacje! Naprawi�e� powa�ne uszkodzenia antycznego radia i wys�a�e� sygna� do pobliskiego statku. Jeste� uratowany! Chcesz powr�ci� na wysp� i kontynuowa� gr�? - Wybierz t� opcj�, je�li chcesz zobaczy� drugie mo�liwe zako�czenie gry. 
Po wybraniu drugiego zako�czenia gry, czyli zbudowaniu katamaranu, udaj si� do 'Staro�ytnej przystani' na 'P�nocnej pla�y wulkanu' i wybierz opcj� 'zbuduj katamaran'. Gdy ju� sko�czysz sw� prac�, pojawi si� kolejna mo�liwo��: 'opu�� wysp�'. Po potwierdzeniu tego wyboru zobaczysz seri� zdj��, na kt�rych pokazane b�dzie, jak Twoja za�oga zostaje uratowana przez przep�ywaj�cy nieopodal statek i powraca do cywilizacji. 
Po kr�tkiej scence zobaczysz komunikat: Gratulacje! Uko�czy�e� projekt ratunkowy zr�b-to-sam z niezamieszka�ej wyspy. Chcesz powr�ci� na wysp� i kontynuowa� gr�? Je�li powr�cisz na wysp� zobaczysz kolejn� wiadomo��: Hura! Nast�pny przystanek: DOM! Powt�rne wybieranie opcji powrotu na wysp� jest zb�dne, gdy� nic innego ju� si� nie stanie. MI�EJ ZABAWY! 


 
The Sims 2: Castaway 
 


MENU: 
W menu g��wnym, do kt�rego wchodzi si� za pomoc� przycisku start, znajdziesz dziewi�� p�l. Ka�de z nich b�dzie dotyczy�o Twojego Sima. 


Plany: w tej zak�adce znajdziesz pomys�y Twojego Sima, czyli to, co chce stworzy� lub to, co ma zamiar zbudowa�. 
Wyposa�enie: tutaj b�dziesz m�g� podejrze�, co Tw�j Sim znalaz�, jakie ro�liny zebra�, czy te� to, co upolowa�. 
Informacje osobiste: w informacjach osobistych zawarte s� wiadomo�ci o Twojej postaci, np. gdzie pracuje, z kim si� przyja�ni, jak� ma osobowo�� itp. 
Mapa Wyspy: wybieraj�c map� zobaczysz gdzie si� znajdujesz i gdzie dalej mo�esz si� kierowa�. Dzi�ki tej opcji mo�esz przenosi� si� bezpo�rednio w ju� odwiedzone miejsca i omin�� miejsca, kt�re znajduj� si� po drodze. 
 
The Sims 2: Castaway 
 




Opcje gry: tu ustawisz wszystko, co jest niezb�dne, aby gra sprawia�a sam� przyjemno��. 
Cele: w celach zapisane s� "marzenia", kt�re Sim chcia�by wprowadzi� w �ycie. 
Zbiory: w zbiorach znajdziesz hieroglify i fragmenty mapy skarbu. 
Moda i uroda: w tej zak�adce b�d� projekty ubra� przystosowanych do warunk�w panuj�cych w d�ungli. 
Zapisz/Wyjd�: to ostatnia zak�adka, kt�ra pozwoli Ci zapisa� stan gry i wyj�� z niej w ka�dej chwili, gdy b�dziesz mia� na o ochot�. 
PODSTAWOWE ELEMENTY FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SIMA 
Energia: Aby cz�owiek m�g� funkcjonowa�, potrzebna mu jest energia. Bez niej ani rusz. Aby to osi�gn�� zadbaj, by Tw�j Sim by� wyspany, zadowolony i najedzony. 
Napotkane przedmioty: Kiedy ockniesz si� po sztormie, spenetruj swoje otoczenie. Zbieraj wszystko co napotkasz, zaczynaj�c od desek, kt�re b�d� jednym z najpotrzebniejszych produkt�w do funkcjonowania w d�ungli. Zbieraj te� pn�cza, li�cie drzew, muszle itp. Aby podnie�� jakikolwiek przedmiot czy jedzenie, podejd� do obiektu i wci�nij krzy�yk. Gdy dost�pnych jest wi�cej komend ni� "podnie�", wybierz odpowiednie polecenie za pomoc� strza�ek, a wyb�r potwierd� krzy�ykiem. 
Schronienie: Ka�dy chce mie� dach nad g�ow�. Tw�j Sim tak�e. Stw�rz mu w�asny sza�as, �eby nie m�k� w czasie deszczu i �eby nie marz� podczas wietrznych nocy. Stale ulepszaj schronienie. 
Meble, Komfort i Wystr�j: Zapewnij Simowi komfort i wygod�, buduj�c coraz to lepsze meble. Nie zapominaj, �e wa�ne jest tak�e to, aby wykreowana przez Ciebie posta� czu�a si� dobrze w swoich czterech k�tach. Obserwuj stan zadowolenia z wystroju i odpowiednio zmieniaj wn�trze jej schronienia. 

 
The Sims 2: Castaway 
 


Sen: Tw�j Sim, �eby prawid�o dzia�a� i m�c dalej eksplorowa� d�ungl�, musi by� wypocz�ty. Aby mu to zapewni�, nie zapomnij o jego potrzebie snu. W tym celu naci�nij k�ko, w zak�adce "Narz�dzia" w "Wyposa�eniu" wybierz mat� do spania, a nast�pnie "�pij na ziemi". Aby przerwa� odpoczynek, naci�nij tr�jk�t (jego naci�ni�cie powoduje zako�czenie dowolnej akcji). W dalszych etapach gry b�dziesz m�g� oczywi�cie korzysta� tak�e z ��ek. 
Po�ywienie: Pami�taj, aby �ywi� odpowiednio swojego Sima. Zbieraj dla niego owoce z pobliskich drzew, krzew�w i pla�, �eby nie g�odowa�. Mo�esz te� �owi� ryby, polowa� na dziki i rekiny, ale nie zapominaj, �e do wszystkich wykonywanych czynno�ci potrzebne Ci b�d� odpowiednie narz�dzia. Pami�taj, �e gdy polujesz na coraz wi�ksze zwierz�ta, b�d� Ci potrzebne coraz mocniejsze narz�dzia! Aby sprawdzi� poziom od�ywienia Sima, naci�nij kwadrat. 
Uprawa warzyw i owoc�w: Pr�cz zbierania po�ywienia id� krok naprz�d i zacznij je uprawia�! Aby to zrobi�, osiedl si� na 'Zachodnich r�wninach nadrzecznych' i zasad� pierwsze nasionka zebranych przez Ciebie ro�lin. 
Ogie�: Ogie� ratuje �ycie. Ciep�o ogniska pomo�e Ci przyrz�dza� jedzenie i ogrza� schronienie. Wci�nij start i przejd� do "Plan�w", a nast�pnie wybuduj prowizoryczne palenisko. Po wybraniu paleniska musisz rozpali� na nim ogie�. Podejd� do niego i wybierz odpowiedni� opcj�. Po rozpaleniu ognia mo�esz na nim robi� ciep�e posi�ki, a tak�e zwyczajnie posiedzie� i ogrza� si�. Uwa�aj jednak, by nie rozpala� ognia zbyt blisko swoich drewnianych przedmiot�w, gdy� mog� zwyczajnie sp�on��! 


 
The Sims 2: Castaway 
 


Ubrania: Ju� podczas pierwszych pr�b eksploracji terenu Twoja odzie� ulegnie zniszczeniu. Niezb�dna b�dzie nowa, stworzona z li�ci herbacianych, kokosa czy banana, a tak�e p�d�w bambusa i pn�czy. Zbierz wszystkie niezb�dne materia�y, stw�rz z nich ubranie na stole warsztatowym i ubierz w nie Sima, wybieraj�c je z g��wnego menu, z zak�adki "Moda i uroda". 
Potrzeba P�cherza: Po sutym posi�ku wcze�niej czy p�niej przyda Ci si� wizyta w toalecie. �eby Tw�j Sim m�g� si� za�atwi�, naci�nij k�ko i wybierz papier toaletowy. Gdy powr�cisz do widoku wyspy, na dole ekranu w jego prawym rogu pojawi si� opcja: u�yj papieru toaletowego. Po jej wybraniu, wok� Sima pojawi si� zas�ona, a Tw�j Sim b�dzie mia� chwil� prywatno�ci, �eby za�atwi� swoje potrzeby. 
Higiena: Higiena zaraz po od�ywianiu jest najwa�niejsz� czynno�ci�. Nie zapomnij si� k�pa� (dosy� cz�sto), bo brak higieny �le wp�ywa na samopoczucie Twojego Sima! Pami�taj te�, �e gdy jeste� w towarzystwie, wypada �adnie pachnie�, bo niemi�y zapach mo�e zrazi� do Ciebie innych! A...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin