W Tuning Shop mozna kupic pare gadzetow do samochodu. Mamy tam podzial na: Exhaust [SP/SR/RC] Modyfikacja ukladow dolotowego i wydechowego, polegajaca na zastosowaniu innych filtrow powietrza i tlumikow - (dodatkowa moc) Brakes [Racing brakes kit] - wyscigowe hamulce - (mocniejsze hamulce; mozliwosc ustawienia sily hamowania) [Brake controller] - (pozwala ustawic inna sile hamowania dla przedniej i tylnej osi) Engine [NA tuning] - 3 stopnie modyfikacji silnika. [1] Podniesienie kompresji: zmiana ustawien zaplonu, ciensza uszczelka pod glowice, inny kolekrot wydechowy. [2] dodatkowo: Szlif glowicy, wymiana tlokow i sprezyn, wymiana walka rozrzadu. [3] dodatkowo: Modyfikacje tlokow, zaworow, krzywek, sprezyn poprawiajace moc na wysokich obrotach. - (dodatkowa moc) Modyfikacja zamienna z Turbo/Supercharger [Port polish] - Polerowanie ukladu dolotowego - (dodatkowa moc) [Engine balancing] - wywazenie ukladu tlokowo-korbowego - (wyzsze obroty maksymalne, dodatkowa moc) [Displacement] - zwiekszenie pojemnosci skokowej cylindrow - (dodatkowa moc) [Racing chip] - zmiana parametrow pracy silnika - (dodatkowa moc) [NOS] - wtrysk podtlenku azotu (N2O) ktory zawiera dodatkowy tlen - (dodatkowa moc) Drivetrain [Gearing/Transmision] - [CL] krotkie przelozenia skrzyni biegow; [SC] bardzo krotkie przelozenia skrzyni biegow - (lepsze przyspieszenie, utrzymanie silnika na obrotach); [FC] regulowana skrzynia biegow - (mozliwosc ustawienia przelozen odpowiednio do potrzeb przyspieszenie/predkosc maksymalna) [Clutch SP/TW/TR] - sprzeglo - (szybsza zmiana biegow) [Flywheel SP/SM/RC] - kolo zamachowe - (lzejsze kolo zamachowe - szybsze wchodzenie na obroty) [LSD] - blokada ukladu roznicowego [1] przy przyspieszaniu; [1.5] przy przyspieszaniu i czesciowo przy hamowaniu; [2] przy przyspieszaniu i hamowaniu; [FL] w pelni regulowana. - (stabilizacja samochodu przy przyspieszaniu/hamowaniu) [AYC LSD] - kontrola rozdzialu sily napedowej pomiedzy lewe i prawe kolo napedowe - (pomaga skrecac ) [Carbon driveshaft] - lekki wal napedowy z wlokien weglowych - (szybsze wchodzenie na obroty) Turbo [Turbine kit] - 4 rozne turbosprezarki - (dodatkowa moc) Modyfikacja zamienna z NA Tuning/Supercharger [Intercooler SP/RC] - chlodnica powietrza sprezonego - (dodatkowa moc) [Supercharger] - sprezarka mechaniczna (kompresor) - (dodatkowa moc) Modyfikacja zamienna z NA Tuning/Turbine kit Suspension [SP - Sport suspension kit] - sportowe zawieszenie - (mozna ustawic: twardosc amortyzatorow, wychylenie kol, wysokosc zawieszenia co 2 cm) [SR - Semi-racing suspension kit] - pol-wyscigowe zawieszenie - (twardsze sprezyny, mozna ustawic:twardosc amortyzatorow, wychylenie i zbieznosc kol, wysokosc zawieszenia co 1 mm) [RC - Fully customisable..] - w pelni regulowane zawieszenie wyscigowe - (mozna ustawic: twardosc sprezyn, amortyzatorow - oddzielnie dla sciskania i rozciagania, wychylenie i zbieznosc kol, stabilizator, wysokosc) Tyres [Standard N1/N2/N3] - zwykle opony. Slaba przyczepnosc, dobre tlumienie nierownosci nawiezchni. N3 symuluje standartowe opony drogowe [Sport S1/S2/S3] - sportowe opony. Kolejnosc odpowiada coraz lepszej przyczepnosci i mniejszej wytrzymalosci. [Racing R1/R2/R3/R4/R5] - wyscigowe opony. Kolejnosc odpowiada coraz lepszej przyczepnosci i mniejszej wytrzymalosci. [R5/Qualifying] nadaja sie tylko na jedno okrazenie kwalifikacyjne. [Dirt] - opony na szutry [Snow] - opony na snieg Other [VCD Controller] - w samochodach 4x4 mechanizm pozwalajacy dowolnie rozdzielic sile napedowa pomiedzy przednia i tylna os. Mozliwy zakres ustawien: od 100% przod/0% tyl do 0% przod/100% tyl - (zmiana zachowania samochodu) [Weight reduction 1/2/3] - obnizenie masy samochodu - (mniejsza bezwladnosc) [Increase Rigidity] - poprawienie sztywnosci samochodu. Zamontowanie klatki bezpieczenstwa spowalnia "zuzywanie" sie samochodu i poprawia wlasciwosci jezdne. [Body Rigidity Refresher Plan] - przywraca nominalna sztywnosc nadwozia w samochodach z duzym przebiegiem - (poprawia wlasciwosci jezdne) W Parts Change/Settings mozemy dokonac wymiany czesci i ustawic jej parametry: Uwaga : ustawienie wszystkiego na max nie jest jednoznaczne z wybraniem najlepszej opcji Suspension front - przod; rear - tyl [Spring rate (kgt/mm)] - twardosc sprezyn - mala wartosc =miekkie, duza wartosc =twarde; Twarde zawieszenie daje lepsza przyczepnosc i pewniejsze prowadzenie sie samochodu, ale nie mozna przesadzic. [Ride height (mm)] - wysokosc zawieszenia - mala wartosc =nisko, duza wartosc =wysoko; Obnizony samochod to nizej umieszczony srodek masy. Trzeba wziac pod uwage nierownosci toru i tarki bo obnizajac samochod mozna wiecej stracic niz zyskac. [Damper] - sila amortyzatora - mala wartosc =miekki, duza wartosc =twardy; Twarde zawieszenie daje lepsza przyczepnosc i pewniejsze prowadzenie samochodu. [Damper (Bounce side)] - sila amortyzatora (sciskanie) - mala wartosc =miekki, duza wartosc =twardy; [Damper (Rebounce side)] - sila amortyzatora (rozciaganie) - mala wartosc =miekki, duza wartosc =twardy; [Camber angle] - wychylenie kol w pionie (obrazek). 0 =brak wychylenia, 12 =-12 stopni ! W GT4 mozna ustawic tylko ujemny kat. Poprawa przyczepnosci w zakrecie - autorzy zalecaja 3-4 stopni. Ustawiajac rozne wartosci dla obu osi mozna wplynac na stabilnosc samochodu w zakrecie. Duzy kat oslabia stabilnosc podczas hamowania [Toe angle] - zbieznosc kol (obrazek). Zmiana stabilnosci w zakrecie [Stabiliser] - stabilizator - zapobiega przechylaniu sie nadwozia Transmision(tylko FC) [1st - 7th gear] - przelozenia poszczegolnych biegow - im wieksza wartosc wybierzemy tym wieksze bedzie przelozenie tego biegu, a tym samym na kola przekazana zostanie wieksza moc - kosztem predkosci. [Final] - przekladnia glowna - im wieksza wartosc wybierzemy tym wieksze bedzie przelozenie wszystkich biegow jednoczesnie, a tym samym na kola przekazana zostanie wieksza moc, kosztem predkosci. [Auto settings] - 25 zestawow przelozen calej skrzyni biegow. Mala wartosc =krotkie biegi - duze przyspieszenia/mala predkosc; Duza wartosc =dlugie biegi - male przyspieszenia/duza predkosc. Po lewej stronie znajduje sie nieopisany (a szkoda) diagram pokazujacy zakres pracy kazdego z biegow. W poziomie (od lewej do prawej) jest predkosc samochodu, w pionie predkosc obrotowa silnika. Ukosne kreski symbolizuja zaleznos predkosi samochodu od predkosci obrotowej silnika na kazdym z biegow. Czyli im kreski ciasniejsze tym czesciej, podczas przyspieszania beda biegi zmieniane (duze przyspieszenie ale mala predkosc max) - krotka skrzynia; Analogicznie - im kreski luzniejsze i bardziej pochylone w prawo, tym skrzynia dluzsza. Przyspieszenia mniejsze ale predkosc maksymalna wieksza. Samo jednak ustawienie skrzyni nie spowoduje ze samochod pojedzie 450km/h. Potrzebna jest do tego odpowiednia moc silnika.
kubulka