tuning GT PS2.txt

(6 KB) Pobierz
W Tuning Shop mozna kupic pare gadzetow do samochodu. Mamy tam podzial na:

Exhaust 
[SP/SR/RC] Modyfikacja ukladow dolotowego i wydechowego, polegajaca na zastosowaniu innych filtrow powietrza i tlumikow - (dodatkowa moc)

Brakes
[Racing brakes kit] - wyscigowe hamulce - (mocniejsze hamulce; mozliwosc ustawienia sily hamowania)
[Brake controller] - (pozwala ustawic inna sile hamowania dla przedniej i tylnej osi)

Engine
[NA tuning] - 3 stopnie modyfikacji silnika. [1] Podniesienie kompresji: zmiana ustawien zaplonu, ciensza uszczelka pod glowice, inny kolekrot wydechowy. [2] dodatkowo: Szlif glowicy, wymiana tlokow i sprezyn, wymiana walka rozrzadu. [3] dodatkowo: Modyfikacje tlokow, zaworow, krzywek, sprezyn poprawiajace moc na wysokich obrotach. - (dodatkowa moc) Modyfikacja zamienna z Turbo/Supercharger
[Port polish] - Polerowanie ukladu dolotowego - (dodatkowa moc)
[Engine balancing] - wywazenie ukladu tlokowo-korbowego - (wyzsze obroty maksymalne, dodatkowa moc)
[Displacement] - zwiekszenie pojemnosci skokowej cylindrow - (dodatkowa moc)
[Racing chip] - zmiana parametrow pracy silnika - (dodatkowa moc)
[NOS] - wtrysk podtlenku azotu (N2O) ktory zawiera dodatkowy tlen - (dodatkowa moc)

Drivetrain
[Gearing/Transmision] - [CL] krotkie przelozenia skrzyni biegow; [SC] bardzo krotkie przelozenia skrzyni biegow - (lepsze przyspieszenie, utrzymanie silnika na obrotach); [FC] regulowana skrzynia biegow - (mozliwosc ustawienia przelozen odpowiednio do potrzeb przyspieszenie/predkosc maksymalna)
[Clutch SP/TW/TR] - sprzeglo - (szybsza zmiana biegow)
[Flywheel SP/SM/RC] - kolo zamachowe - (lzejsze kolo zamachowe - szybsze wchodzenie na obroty)
[LSD] - blokada ukladu roznicowego [1] przy przyspieszaniu; [1.5] przy przyspieszaniu i czesciowo przy hamowaniu; [2] przy przyspieszaniu i hamowaniu; [FL] w pelni regulowana. - (stabilizacja samochodu przy przyspieszaniu/hamowaniu)
[AYC LSD] - kontrola rozdzialu sily napedowej pomiedzy lewe i prawe kolo napedowe - (pomaga skrecac )
[Carbon driveshaft] - lekki wal napedowy z wlokien weglowych - (szybsze wchodzenie na obroty)

Turbo 
[Turbine kit] - 4 rozne turbosprezarki - (dodatkowa moc) Modyfikacja zamienna z NA Tuning/Supercharger
[Intercooler SP/RC] - chlodnica powietrza sprezonego - (dodatkowa moc)
[Supercharger] - sprezarka mechaniczna (kompresor) - (dodatkowa moc) Modyfikacja zamienna z NA Tuning/Turbine kit

Suspension
[SP - Sport suspension kit] - sportowe zawieszenie - (mozna ustawic: twardosc amortyzatorow, wychylenie kol, wysokosc zawieszenia co 2 cm)
[SR - Semi-racing suspension kit] - pol-wyscigowe zawieszenie - (twardsze sprezyny, mozna ustawic:twardosc amortyzatorow, wychylenie i zbieznosc kol, wysokosc zawieszenia co 1 mm)
[RC - Fully customisable..] - w pelni regulowane zawieszenie wyscigowe - (mozna ustawic: twardosc sprezyn, amortyzatorow - oddzielnie dla sciskania i rozciagania, wychylenie i zbieznosc kol, stabilizator, wysokosc)

Tyres
[Standard N1/N2/N3] - zwykle opony. Slaba przyczepnosc, dobre tlumienie nierownosci nawiezchni. N3 symuluje standartowe opony drogowe
[Sport S1/S2/S3] - sportowe opony. Kolejnosc odpowiada coraz lepszej przyczepnosci i mniejszej wytrzymalosci.
[Racing R1/R2/R3/R4/R5] - wyscigowe opony. Kolejnosc odpowiada coraz lepszej przyczepnosci i mniejszej wytrzymalosci. [R5/Qualifying] nadaja sie tylko na jedno okrazenie kwalifikacyjne.
[Dirt] - opony na szutry
[Snow] - opony na snieg

Other
[VCD Controller] - w samochodach 4x4 mechanizm pozwalajacy dowolnie rozdzielic sile napedowa pomiedzy przednia i tylna os. Mozliwy zakres ustawien: od 100% przod/0% tyl do 0% przod/100% tyl - (zmiana zachowania samochodu)
[Weight reduction 1/2/3] - obnizenie masy samochodu - (mniejsza bezwladnosc)
[Increase Rigidity] - poprawienie sztywnosci samochodu. Zamontowanie klatki bezpieczenstwa spowalnia "zuzywanie" sie samochodu i poprawia wlasciwosci jezdne.
[Body Rigidity Refresher Plan] - przywraca nominalna sztywnosc nadwozia w samochodach z duzym przebiegiem - (poprawia wlasciwosci jezdne)



W Parts Change/Settings mozemy dokonac wymiany czesci i ustawic jej parametry:
Uwaga : ustawienie wszystkiego na max nie jest jednoznaczne z wybraniem najlepszej opcji 

Suspension
front - przod; rear - tyl
[Spring rate (kgt/mm)] - twardosc sprezyn - mala wartosc =miekkie, duza wartosc =twarde; Twarde zawieszenie daje lepsza przyczepnosc i pewniejsze prowadzenie sie samochodu, ale nie mozna przesadzic.
[Ride height (mm)] - wysokosc zawieszenia - mala wartosc =nisko, duza wartosc =wysoko; Obnizony samochod to nizej umieszczony srodek masy. Trzeba wziac pod uwage nierownosci toru i tarki bo obnizajac samochod mozna wiecej stracic niz zyskac.
[Damper] - sila amortyzatora - mala wartosc =miekki, duza wartosc =twardy; Twarde zawieszenie daje lepsza przyczepnosc i pewniejsze prowadzenie samochodu.
[Damper (Bounce side)] - sila amortyzatora (sciskanie) - mala wartosc =miekki, duza wartosc =twardy; 
[Damper (Rebounce side)] - sila amortyzatora (rozciaganie) - mala wartosc =miekki, duza wartosc =twardy;
[Camber angle] - wychylenie kol w pionie (obrazek). 0 =brak wychylenia, 12 =-12 stopni ! W GT4 mozna ustawic tylko ujemny kat. Poprawa przyczepnosci w zakrecie - autorzy zalecaja 3-4 stopni. Ustawiajac rozne wartosci dla obu osi mozna wplynac na stabilnosc samochodu w zakrecie. Duzy kat oslabia stabilnosc podczas hamowania
[Toe angle] - zbieznosc kol (obrazek). Zmiana stabilnosci w zakrecie
[Stabiliser] - stabilizator - zapobiega przechylaniu sie nadwozia

Transmision(tylko FC)
[1st - 7th gear] - przelozenia poszczegolnych biegow - im wieksza wartosc wybierzemy tym wieksze bedzie przelozenie tego biegu, a tym samym na kola przekazana zostanie wieksza moc - kosztem predkosci.
[Final] - przekladnia glowna - im wieksza wartosc wybierzemy tym wieksze bedzie przelozenie wszystkich biegow jednoczesnie, a tym samym na kola przekazana zostanie wieksza moc, kosztem predkosci.
[Auto settings] - 25 zestawow przelozen calej skrzyni biegow. Mala wartosc =krotkie biegi - duze przyspieszenia/mala predkosc; Duza wartosc =dlugie biegi - male przyspieszenia/duza predkosc.
Po lewej stronie znajduje sie nieopisany (a szkoda) diagram pokazujacy zakres pracy kazdego z biegow. W poziomie (od lewej do prawej) jest predkosc samochodu, w pionie predkosc obrotowa silnika. Ukosne kreski symbolizuja zaleznos predkosi samochodu od predkosci obrotowej silnika na kazdym z biegow. Czyli im kreski ciasniejsze tym czesciej, podczas przyspieszania beda biegi zmieniane (duze przyspieszenie ale mala predkosc max) - krotka skrzynia; Analogicznie - im kreski luzniejsze i bardziej pochylone w prawo, tym skrzynia dluzsza. Przyspieszenia mniejsze ale predkosc maksymalna wieksza. Samo jednak ustawienie skrzyni nie spowoduje ze samochod pojedzie 450km/h. Potrzebna jest do tego odpowiednia moc silnika.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin