Instrukcja dla kierowcy.rtf

(12 KB) Pobierz

INSTRUKCJA

stanowiskowa dla kierowców

Do obowi¹zków kierowcy nale¿y:

1. Utrzymanie pojazdu przydzielonego w sta³ej gotowoœci technicznej przez: 1.1. Wykonanie codziennej obs³ugi (OC) zgodnie z zakresem bêd¹cym za³¹czni­kiem do niniejszej instrukcji.

1.2. Przestrzeganie norm przebiegów miêdzyobs³ugowych oraz wymiany oleju. 1.3. Zg³aszanie prze³o¿onym o niesprawnoœci technicznej pojazdu.

1.4. Niedopuszczenie do przekroczenia norm nominalnych ³adownoœci pojazdu. 1.5. Troska o w³aœciw¹ eksploatacjê ogumienia i akumulatorów.

1.5. Nieprzekroczenie szybkoœci okreœlonej w instrukcji pojazdu lub Kodeksie Drogowym wzgl.zarz¹dzeñ lokalnych.

2. Wyjazd we w³aœciwym czasie po otrzymaniu niezbêdnych dokumentów

i sprawdzeniu stanu technicznego pojazdu oraz po podpisaniu przez dyspozytora w karcie drogowej pozycji - " ZLECA WYJAZD ".

Bie¿¹ce i rzetelne wype³nienie kart drogowych i dokumentów przewozowych otrzymanych w dyspozytorni Oddzia³u.

Przed ka¿dym kursem nale¿y wpisaæ w karcie drogowej miejsce (sk¹p) i godzinê wyjazdu,kierunek (dok¹d) oraz rodzaj i iloœæ przewo¿onego ³adunku a tak¿e stan licznika km przy wyjeŸdzie.

5. Bezwzglêdne przestrzeganie przepisów Kodeksu Drogowego.

6. Wykonanie pracy przewozowej zgodnie z otrzyman¹ dyspozycj¹ od dyspczy­tora i okreœlon¹ w dókumentach.

7. W³aœciwe zabezpieczenie przewo¿onego materia³u - ³adunku przed znisz­czeniem lub kradzie¿¹.

8. Wykonanie czynnoœci spedycyjnych poprzez:

8.1. W³aœciwy pod wzglêdem iloœci i jakoœci odbiór materia³u od dostawcy. 8.2. W³aœciwe zabezpieczenie materia³u w czasie przewozu.

8.3. W³aœciwe pod wzglêdem iloœci i jakoœci zdanie odbiorcy.

.4. Uczestniczenie w sporz¹dzaniu protokó³ów szkód przy odbiorze przewo¿o­nego materia³u i pisanie ewentualnie uwag swoich w przypadku niezgod­noœci z ustaleniami odbiorcy.

9. Zdawanie po zakoñczeniu pracy i zabezpieczeniu pojazdu dokumentów i kluczyków w dyspozytorni (a w przypadku powrotu do placówki po godzinach pracy na portierni - dotyczy ZEP~, ZEJ, ZEB, ZEL~).

10. Przerwanie pracy w przypadku nadmiernego zmêczenia,niedyspozycji lub bardzo z³ych warunków atmosferycznych czy drogowych.

11. Przestrzeganie przepisów BHP i Ppo¿.oraz postanowieñ Kodeksu Drogowego i przepisów o zachowaniu zasad bezpieczeñstwa na drogach publicznych, œcis³e przestrzeganie postanowieñ instrukcji o wype³nianiu przez kie­rowcê dokumentacji eksploatacyjnej i przewozowej.

12. Dbanie o utrzymanie w nale¿ytym stanie narzêdzi i wymaganego wyposa­¿enia pojazdu.

13. Wpisywanie w kartê drogow¹ uwag o zaistnia³ych i nieprzewidzianych okolicznoœciach w czasie pracy poza zak³adem.

14. Rzetelne i terminowe rozliczenie siê z paliwa i oleju oraz z pobranych zaliczek na zakup paliwa. ­

15. W przypadku udzia³u lub napotkania wypadku drogowego zobowi¹zany jest do udzielenia pierwszej pomocy rannym,odwiezienia ra-nnych do szpitala, powiadomienia o wypadku Policji i Pogotowia Ratunkowego oraz udzia³u w akcji ratowania na polecenie Policji.

16. Przestrzegaæ dyscypliny pracy zgodnie z obowi¹zuj¹cym Re gulaminem Pra­cy w KWB "Konin".

17. D¹~yæ do maksymalnego wykorzystania powierzonego œrodka transportowego poprzez wykorzystanie ³adownoscl pojazdu zgodnie z norm¹ przebiegu oraz czasu pracy.

18. Wykonywanie innych czynnoœci zleconych pr¿ez prze³o~onych.

19. Posiadanie w eksploatowanym pojeŸdzie sprawnej gaœnicy i w³aœciwie zao­patrzonej apteczki oraz podstawowego wyposa¿enia techniczr:~go.

Kierowca zobowi¹zany jest do zmiany ogumienia w myœl obowi¹zuj¹cych zasad.

21. Poddawanie siê okresowym badaniom lekarskim,szkoleniom BHP i innym szkoleniom specjalnym organizowanym przez zak³ad pracy.

Surowo zabronione jest kierowcy:

1. Prowadzenie pojazdu w stanie nietrzeŸwym.

2. Prowadzenie pojazdu w sposób niezgodny z przepisami drogowymi i Kodek­sem Drogowym.

3. Zabieraæ osób postronnych, przygodnych pasa¿erów do kabiny pojazdu lub na skrzyniê ³adown¹ pojazdu.

4. Prowadzenie technicznie niesprawnego pojazdu.

5. U¿ywanie pojazdu niezgodnie z dyspozycj¹ wpisan¹ do karty drogowej. Up³ynnianie zaoszczêdzonego paliwa na rzecz osób trzecich.

7. Przewo¿enie ludzi pojazdem.nie przystosowanym do tych celów i bez wa¿nego zezwolenia Urzêdu Miasta - Wydzia³ Komunikacji.

8. Naruszania plomb mechanizmów licz¹cych i rejestruj¹cych oraz dokonywa­nie ich naprawy bez zgody prze³o¿onego (samowolnie).

`~ Y C I ~ G z Dziennika Taryf i Zarz¹dzeñ Komunikacyjnych nr 31 z dnia 15.11.1972 r.,poz.136, rozdz.2

OBS£UGA CODZIENNA ( OC ) § 5

1.Obs³ugê codzienn¹ stanowi¹ czynnoœci wykonywane codziennie,w dniu pracy poja~ ~ du,dla zapewnienia jego sprawnoœci technicznej.

2.Obs³uga (OC) polega na skontrolowaniu sprawnoœci pojazdu oraz stanu technicz­nego jego zespo³ów i podzespo³ów,z szczególnym uwzglêdnieniem urz¹dzeñ maj¹­~~ cych wp³yw na bezpieczeñstwo jazdy.

3.Obs³ugê OC nale¿y wykonywaæ w zale¿noœci od warunków eksploatacji w miejscu sta³ego lub okresowego gara¿owania pojazdu,przed wyjazdem do pracy i po powrc cie do miejsca sta³ego gara¿owania.

~4.Zakres czynnoœci obs³ugi codziennej obejmuje: 1/czynnoœci zdawczo-odbiorcze,

2/posta³e czynnoœci obs³ugowe. .Czynnoœci zdawczo-odbiorcze obejmuj¹: 1/przed przyjœciem do pracy:

a/spcawdzenie czystoœci pojazdu,

1t b/sprawdzenie stanu paliwa w zbiorniku,

1 c/sprawdzenie stanu i uzupe³nienie,w razie potrzeby,oleju w silniku,pompiE wtr skowe i s r ¿arce ³ nu ch³odz ce o ciœnienia owietrza w o onach Y J P ê ~P Y ¹ g ~ P P

oraz sprawdzenie sprawnoœci kurków spustowych p³ynu ch³odz¹cego, d/sprawdzenie dzia³ania œwiate³ zewnêtrznych i wewnêtrznych,sya³u dŸw Kowego i wycieraczek szyb,

e/ucuchomienie silnika i sprawdzenie ciœnienia oleju,dzia³ani~:¹dnicy, ciœnienia powietrza w uk³adzie hamulcowym i dzia³ania hamulc~~w, f/sprawdzenie ruchu ja³owego ko³a kierowniczego oraz dzia³ania mechanizmu wspomagaj¹cego,

g/sprawdzenie mocowania kó³,ruchomych elementów (otwieranych) nadwozia oraz stanu ogumienia,

h/sprawdzenie stanu plomb zabezpieczaj¹cych licznik kilometrów oraz jego napêd,

i/inne czynnoœci wynikaj¹ce ze~sz~.;.~zególnych cech konstrukcyjnych pojazdu lub szczególnych warunków eksploatacji.

2/po powrocie z pracy:

a/uzupe³nienie stanu paliwa w zbiorniku,

b/odstawienie pojazdu na miejsce postoju, _ c/wype³nienie odpowiedniego dokumentu i przekazanie pojazdu do`~œtacji obs³ugi,je¿eli stwierdzone zosta³y usterki lub je¿eli nadszed~ czas obs³ugi okresowej.

6.Pozosta³e czynnoœci obs³ugowe obejmuj¹ czynnoœci porz¹dkowe (mycie podwozi i nadwozia oraz sprz¹tanie wnêtrza) oraz czynnoœci przegl¹dowo-kontrolne, okreœlone w instrukcji fabrycznej lub wynikaj¹ce z doœwiadczeñ jednostki.

7.Czynnoœci zdawczo-odbiorcze powinny byæ wykonywane ~cy³¹cznie przez kierowcê bez wzglêdu na stosowan¹ w poszczególnych jednostkach organizacjê wykonywa-­nia obs³ugi OC.

B.Pozosta³e czynnoœci obs³ugowe mog¹ byæ wykonywane w ca³ym lub~czêœciowym zakresie przez kierowcê lub pracownika stacji obs³ugi.

9.Wykonanie czynnoœci zdawczo-odbiorczych przed wyjazdem oraz uznanie pojazdu za sprawny technicznie i gotowy do wyjazdu w danym dniu,kierowca stwierdza podpisem w karcie drogowej,wystawionej na ten dzieñ pracy.

~10.Je¿eli pojazd jest odbierany przez kierowcê ze stacji obs³ugi,po wykonaniu obs³ugi technic2nej,uznanie pojazdu za sprawny technicznie,niezale¿nie od przepisu ust.9,powinno byæ potwierdzone przez upowaŸnionego pracownika stacj obs³ugi,w dokumencie,na podstawie którego pojazd jest przekazywany do eksploatacji.

7_Lf_J 7i_._._,_•..

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin