Mysticearth - Czarna magia jej tajemnice oraz zasady praktycznego zastosowania (praktyka).pdf

(405 KB) Pobierz
Mysticearth - Czarna magia jej tajemnice oraz zasady praktycznego zastosowania (praktyka)
2010-09-07
Mysticearth - Czarna magia jej tajemni…
WIADOMOŚCI OGÓLNE
Wszystkie praktyki, o których była dotychczas mowa, były przygotowawcze i mogły być wykonane
oddzielnie. Teraz rozpatrzymy sprawę zastosowania magicznego, tj. zespolenia w kilku obrządkach
różnych tresur człowieka i różnych wpływów przyrody. Każda z praktyk, o których będziemy dalej mówili,
wymaga połączenia wielu wiadomości, podanych wcześniej oddzielnie. Dlatego staranne odczytanie
początkowych rozdziałów jest niezbędne do zrozumienia części trzeciej.
Do tej części powinni przystąpić tylko ci, którzy mają poważny i niezłomny zamiar poświęcenia się nauce
magii. Ci, którzy boją się przesądów, szyderstwa lub szaleństwa niech nie dotykają się do tych stronic.
Kto chce być panem swej woli i znawcą tajemnic gwiazd, ten nigdy nie powinien pozwolić, aby nad nim
panowała kobieta. Jeśli przystępujesz do magii mając nadzieję, że przy jej pomocy zwyciężysz
współzawodników, to jesteś niewolnikiem, a panowie tylko mają prawo wstępu do tajemniczej świątyni.
Jeśli zabierasz się do magii, mając nadzieję zadowolenia swych pożądań i instynktów drogą zdobycia
bogactw, to jesteś sługą losów, nad którym panują złudzenia materialne; przeto nie osiągniesz celu i nie
zdobędziesz spokoju, jaki daje pogarda wszystkiego, co jest poziome. Będąc niewolnikiem lub sługą,
powróć do swych miłostek i do swych kajdan pozłacanych lecz nie szukaj nauki dawnych wieków;
pozostanie ona zawsze niedostępna dla twej pożądliwości. Możesz się śmiać i przezywać uczniów magii
szarlatanami lub szaleńcami. Nie próbuj wcale tych dziwnych praktyk; one nie są dla słabych ludzi
przeznaczone; one są, jak te trucizny subtelne, które leczą tylko umiejących zażyć je właściwie.
O MODLITWIE
Modlitwa ma na celu połączenie doraźne człowieka z nieznaną istotą wyższą, za pomocą oddziaływania
uczucia na wolę magicznie rozwiniętą. Przeto jest ona bardzo ważną czynnością magiczną, od której uczeń
powinien rozpoczynać każdą praktykę. Lecz modlitwa jest czynnością woli i uczucia a nie pamięci; dlatego
nie powinna ona polegać na bezmyślnym powtórzeniu wyrazów wyuczonych. Przeciwnie należy ją
odmawiać z uczuciem możliwie spotęgowanym. W tym celu, aby uniknąć bezmyślnego przyzwyczajenia,
dobrze jest dodawać do słów poświęconych i przepisanych nowe wyrażenia, za każdym razem odmienne.
Wzniesienie duszy aż do najwyższego uduchowienia, co jest skutkiem prawdziwej modlitwy, nie powinno
być traktowane jak zwykła czynność, która staje się przyzwyczajeniem. Dlatego gorące modły matki,
proszącej o zdrowie dla chorego dziecka, bardziej wzruszają Istotę Niewidzialną niż poruszenia warg
księdza, płatnego funkcjonariusza i sługi obrządku, treści którego nie rozumie on tak, jak nie rozumie
nauki. Oczywiście mogą być wyjątki z tego ogólnego prawidła. Modlitwa magiczna winna odbywać się
według pewnych przepisów: Uczeń magii nie powinien przyjmować posiłku przynajmniej w ciągu trzech
godzin. Przez pięć minut powinien oddawać się rozmyślaniom, poprzedzonym przez trzy odetchnięcia
długie i głębokie. Później niech się zwróci kolejno do wszystkich czterech stron świata, zaczynając od
wschodu, wywołując każdego z geniuszów i aniołów wszystkich stron świata. Dobrze jest przy tym
znajdować się na materii wełnianej, np. dywanie. Po ukończeniu pierwszych wywoływań, magik winien
pogrążyć się znowu w rozmyślania przez trzy minuty, po czym zwróciwszy się w stronę wschodu, niech
rozpocznie modlitwę z rękoma zwróconymi dłońmi na zewnątrz. Dobrze jest, jeśli słowom towarzyszy
instrument muzyczny; lub przynajmniej słowa powinny być wyśpiewywane na nutę poważną i powolną,
wybraną z melodii ulubionych. Przy wywoływaniu trzeba zaczynać od duchów niższych a kończyć na
najwyższych. Modlitwa taka, mówiona na stojąco z oczyma utkwionymi w zwierciadło magiczne,
umieszczone na ołtarzu, jest zwykle praktykowana. Jednak w ogóle czynność ta, jako wyłącznie duchowa,
nie zależy od czasu, miejsca i instrumentów. Później, po przygotowaniu pracowni magicznej, do obrządku
opisanego należy dołączyć kadzidło, szpadę, laseczkę i kielich, jako instrumenty używane, przy zwracaniu
się do czterech stron świata. Skutki modlitwy są znaczne. Istoty astralne są magnetyzowane za pomocą
słowa ludzkiego. Także przy wymawianiu modlitwy ożywia się dusza magika, odzyskuje on spokój i często
ma widzenia zaraz przy rozpoczęciu ceremonii. Dlatego trzeba unikać tej wysokiej ceremonii, jaką jest
modlitwa, w wypadkach błahych, nie należy jej też powtarzać codziennie o jednej godzinie zbyt regularnie.
Zwykle można ograniczyć się tylko do rozmyślania i wywoływania w wyobraźni.
free.of.pl/m/…/czesc3ad1.htm
1/12
357093763.004.png
2010-09-07
Mysticearth - Czarna magia jej tajemni…
ŁAŃCUCH MAGICZNY
Gdy obrządek modlitwy zostanie wypraktykowany dostatecznie, uczeń magii powinien go uzupełnić
wytworzeniem tzw. łańcucha magicznego. Osamotnienie dla maga jest niebezpieczne, bo strumienie fluidu,
nie mając środowiska, w którym mogłyby się zebrać, wytwarzają silny prąd wsteczny. W magii trzeba
wokoło siebie utworzyć kolisko przyciągania fluidycznego, możliwie szerokie. Kolisko to powinno
obejmować w sobie świat widzialny i niewidzialny, związane razem łańcuchem magicznym. Zacząć trzeba
od świata niewidzialnego. W tym celu uczeń magii powinien sobie wybrać z liczby umarłych mistrzów
magii nauczyciela, którego myśli i dzieła są mu najbardziej drogie. Imię tego mistrza i nauczyciela,
namagnetyzowane pragnieniem i podziwem ucznia, utworzy pierwszy węzeł łańcucha magicznego. Na
początku każdej ceremonii lub każdej modlitwy należy uczynić wezwanie do wybranego mistrza, będącego
symbolem woli maga w świecie niewidzialnym. Z kolei trzeba wywołać wpływy duchowe do działania w
astralu, wpływy pochodzące albo ze świata widzialnego, albo niewidzialnego. W końcu trzeba zwrócić się
do geniusza planetarnego, szczególnie panującego nad duszą ucznia magii, wymawiając trzykrotnie
wyraźnie jego imię. Po wykonaniu tego i po odmówieniu modlitwy, trzeba wypowiedzieć, jakiej mianowicie
pomocy pragnie się, czy to w nauce, czy w uzyskaniu wpływu na innych, czy w celu obrony przed
napaściami z astralu. W razie niebezpieczeństwa lub w chwili wykonywania czynności ważnej wystarczy
wezwać szeptem trzykrotnie mistrza łańcucha, żeby odczuć prawie bezpośrednio oddziaływanie duchowe.
W czasach teraźniejszych, gdy niebezpieczeństwa grożą nam prawie na każdym kroku, można drogą
magiczną otrzymać ostrzeżenie stosowne i tym sposobem uchronić się od nieszczęścia. Lecz milczenie co
do przedsięwziętych operacji osobistych jest pierwszym warunkiem powodzenia w magii. Poważny
eksperymentator bez wątpienia osiągnie tu rezultaty, które przewyższą jego oczekiwania. Z chwilą
utworzenia łańcucha w świecie niewidzialnym trzeba usiłować urzeczywistnić w miarę możności
utworzenie jego w świecie widzialnym. W tym celu związek duchowy z przyjacielem poważnym i
dyskretnym jest bardzo pożyteczny. Można także zawiązać stowarzyszenie ludzi nauki i poważnie
myślących. Pojedynczy uczeń magii winien strzec się szczególnie dwóch niebezpieczeństw: samolubstwa i
pychy. Później przekonamy się, że koło magiczne nie jest niczym innym, jak materialnie widocznym
wyobrażeniem łańcucha, który chroni człowieka w świecie niewidzialnym. W każdym razie jest on jednym
z największych sekretów kabały praktycznej.
PRACOWNIA MAGICZNA
Przygotowania i przechowywanie potrzebnych przedmiotów
Każda intencja, która nie wyraża się w czynach, jeśli intencją pustą, a słowa, które ją wyrażają, są czczą
gadaniną. Czyn świadczy o życiu, również czyn stwierdza wolę. Takie jest pochodzenie teoretyczne
wszystkich przyrządów pomocniczych, używanych w magii. Opiszemy możliwie szczegółowo wszystkie
części osobistej pracowni magicznej. Do czynności magicznych można poświecić, o ile na to pozwalają
środki, albo całą komnatę (co jest konieczne do wielkich doświadczeń) albo też tylko cześć komnaty.
Rozważymy, co należy przygotować w obydwu razach. Przede wszystkim zaznaczamy, że wszystkie
sprzęty, instrumenty albo przedmioty używane, winne być nowe i poświecone, każdy oddzielnie według
następujących obrządków:
1. Kupno lub przygotowanie zgodnie z położeniem planetarnym
2. Okropienie wodą magiczną
3. Okadzenie poświeconymi wonnościami
4. Pomazanie oliwą poświeconą
5. Oznaczenie imienia świętego
6. Pobłogosławienie za pomocą modlitwy
7. Złożenie na przechowanie.
free.of.pl/m/…/czesc3ad1.htm
2/12
357093763.005.png
2010-09-07
Mysticearth - Czarna magia jej tajemni…
POKÓJ MAGICZNY
Jeśli można rozporządzać pokojem oddzielnym dla celów magicznych, to trzeba urządzić go w sposób
następujący:
1. Ściany powinny być okryte materią białą w ten sposób, żeby ją łatwo można było usunąć i zastąpić
nową aby była zawsze czysta.
2. Oznaczyć starannie kierunek czterech stron świata za pomocą busoli; na suficie umieścić gwiazdę
złoconą, stale wskazującą ten kierunek.
3. Od strony zachodu urządzić warsztat magiczny w formie stołu długiego i szerokiego, kupionego i
poświęconego pod znakami Merkurego, pokrytego zwierciadłem lub białą materią. Nad stołem trzeba
umieścić rurę do odprowadzania trujących gazów. Dobrze jest mieć w pracowni oświetlenie gazowe, lecz
nie jest ono niezbędne.
Na wschodzie umieszcza się trzy sprzęty tworzące miejsce modlitwy:
1. Ołtarz pokryty białą delikatną materią.
2. Na lewo od ołtarza małą szafkę pokrytą wewnątrz białą materią, do przechowywania sprzętów
magicznych.
3. Na prawo od ołtarza drugą szafką, wyłożona wewnątrz złotym papierem, do przechowywania symbolów
głównych obrządków, praktykowanych na ziemi. Przedmioty te winny być kupione i poświęcone pod
znakiem Słońca.
4. Zasłona, którą można dowolnie usuwać, oddziela miejsce modlitwy od pracowni.
5. Miejsce okrągłe, do dwóch metrów w średnicy, winno być zachowane na koło magiczne.
Takie jest urządzenie pokoju magicznego. Jeśli nie można posiadać takowego, należy ograniczyć się tylko
do koniecznych środków pomocniczych. A więc można zaopatrzyć się w sprzęt, w rodzaju komody około
półtora metra wysokiej. Wierzch jej służyć będzie jako ołtarz, wnętrze zaś, jako szafa. Wreszcie można jako
ołtarzem posługiwać się stołem białym a zamiast szaf mieć kufer pokryty wewnątrz materią białą. W
każdym razie ołtarz jest sprzętem koniecznym.
OŁTARZ
Ołtarz winien być pokryty delikatnym białym płótnem. Ponieważ służy on do wytworzenia związku między
trzema światami: człowieka, natury i Boga, więc urządzić go trzeba w sposób następujący:
Na środku ołtarza trzeba umieścić pentagrammę. Pentagramma ta powinna być narysowana na skórze
zwierzęcia dziewiczego (np. cielę martwo narodzone) albo na pergaminie dziewiczym, albo też na papierze
zrobionym przez samego maga pod auspicjami Słońca, z masy papierowej, spotykanej w handlu.
PENTAGRAMMA
Wokoło pentagrammy należy umieścić 7 sześcianów, każdy z metalu jednej z planet. W 4 rogach ołtarza
trzeba postawić lampę lub kadzielnicę, sól magiczną i wodę magiczną. Nazwy tych przedmiotów brzmią po
hebrajsku: iod-he-vau-he, co tworzy nazwę Boga.
free.of.pl/m/…/czesc3ad1.htm
3/12
357093763.006.png
2010-09-07
Mysticearth - Czarna magia jej tajemni…
Pentagramma
Na ołtarzu można umieścić zwierciadło magiczne wsparte o ścianę.
O WODZIE
Po modlitwie przygotowawczej, odmówionej zgodnie z rytuałem, dokonuje się poświecenia wody (trzeba
wziąć możliwie czystą, lecz nie destylowaną) w naczyniu kryształowym, w dniu i pod wpływami Księżyca.
Należy trzymając ręce nad wodą, chuchnąć na nią trzy razy i wypowiedzieć, w jakim celu poświecą się
wodę. Okadzić ją wonnościami Księżyca i odmówić modlitwę ondyn.
MODLITWA ONDYN
Królu straszliwy morza, który dzierżysz klucze katarakt niebieskich, który zamykasz wody podziemne w
wyżłobieniach ziemi, władco potopu i deszczów wiosennych, panie wilgoci, która jest, jak krew ziemi, ją
użyźniająca, ubóstwiamy cię i wołamy do ciebie. My, nikłe istoty uwielbiamy twoją potęgę.
O nieskończoności, w której giną wszystkie strumienie istNienia. O oceanie doskonałości! Ześlij nam
prawdę! Spraw, abyśmy byli godni ofiarować ci wodę, krew i łzy, w celu uzyskania odpuszczenia grzechu.
Amen. Takie jest zwykłe poświecenie wody. Podczas wielkich ceremonii należy po trzykrotnym
chuchnięciu domieszać do wody niewielką ilość soli poświeconej i popiołu z wonności poświeconych.
Podczas mieszania mówić:
In sale sapientiae aeternae et in aqua regenerationis et in sinere germinante terram novam, omnia fiant per
ELOIM, GABRIEL, RAPHAEL et URIEL in saecula et aeonas. Amen.
free.of.pl/m/…/czesc3ad1.htm
4/12
357093763.007.png 357093763.001.png
2010-09-07
Mysticearth - Czarna magia jej tajemni…
Ołtarz magiczny
Później trzeba odmówić modlitwę ondyn. Woda tak poświęcona, winna stać na ołtarzu w naczyniu
szklanym, z takim samym korkiem.
O SOLI I POPIELE
Sól
Sól używana w magii powinna być morska i możliwie czysta. Poświęca się ją jak wodę i wymawia
następujący egzorcyzm:
Egzorcyzm soli:
In isto sali sit sapientia et ab omni corruptione sicut
mentes nostras et corpora nostra, per HOCHMAEL et in
virtute ROUACHHOCHMAEL, recendant ab isto fantas-
mata hylae ut sit sal coelestis, sub terrae et terra salis, ut
nutrietur bos trituraus et addat spei nostrae cornua tauri
voluntis. Amen.
Sól tak poświęcona powinna być umieszczona w naczyniu kryształowym na ołtarzu i trzymana w wielkiej
czystości.
Popiół
Popiół pozostały od wonności powinien być starannie zebrany i poświęcony następującemi słowami:
Egzorcyzm popiołu:
Revertatur cinis ad fontem aąuarum viventium et fiat terra fructificans et germinit arborem vita per tria
nomina quae sunt NETGAH, HOD et JEGOD in principio et in fine, per alpha et omega qui sunt is spiritu
free.of.pl/m/…/czesc3ad1.htm
5/12
357093763.002.png 357093763.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin