IPET.doc

(98 KB) Pobierz
INDYWIDUALNY

INDYWIDUALNY 

PROGRAM  EDUKACYJNO TERAPEUTYCZNY

(IPET)

opracowany przez Zespół w składzie:

 

Koordynator Zespołu:              -------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

na okres: …………………………………………………………………………………….

 

 

Metryczka dziecka/ ucznia:

 

Imię i nazwisko:

Data urodzenia:

Rodzice:

Klasa/oddział:

Wychowawca:

Kontakt z rodzicami:

Adres:

Nr pesel:

 

 

Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego

nr .154/11 z dnia 07.01.2011r wydane przez  Publiczną(Powiatową)Poradnię               Psychologiczno-Pedagogiczną nr 6  w Krakowie

z uwagi na  :

na okres etap przedszkolny

 

Zasadnicze informacje o uczniu, wynikające z

 

a) z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego

 

 

 

b)wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia,

z których wynika konieczność zastosowania właściwych warunków realizacji potrzeb rozwojowych / edukacyjnych, form stymulacji, rewalidacji, terapii, usprawniania, rozwijania potencjalnych możliwości
i mocnych stron dziecka oraz innych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              Cele ogólne IPET

(wynikające z podstawy programowej)

 

 

 

a)……………………………………………….

…………………………………………………..

………………………………………………….

 

 

b)

1) cechy ucznia sprzyjające rozwojowi (mocne strony) np. umiejętności, pozytywne cechy ucznia, zainteresowania;

2) informacje o trudnościach ucznia (pierwotne       i wtórne skutki niepełnosprawności)

3) informacje o nie wymienionych w orzeczeniu przyczynach trudności;

4) informacje o funkcjonowaniu ucznia w grupie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

      1) wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych     potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji,

2.      2) budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre,          a co złe,

3.      3) kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek,

4.     4) rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi,

5.     5) stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych,

6.     6)  troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych,

7.      7) budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych,

8.     8) wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych                      i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne,

9.     9) kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej,

10. z10) zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.

 

Cele szczegółowe :

    edukacyjne

   terapeutyczne

  (umiejętności i wiadomości którymi powinny wykazywać się dzieci pod koniec wychowania przedszkolnego)

Poszczególnych obszarach z podstawy programowej:

1) Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zabawowych

2) Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do

utrzymania ładu i porządku itd.

3)

4)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- np.

- dziecko używa zwrotu grzecznościowego „Dziękuję”

- umie się przedstawić- podaje swoje imię;

 

Np.

- umie samodzielnie skorzystać z toalety;

 

 

Procedury osiągania celów :

a) określenie metod pracy

 

 

 

 

 

 

 

b) form pracy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

c) środków dydaktycznych

   (ewentualnych specjalistycznych pomocy dydaktycznych  mających zastosowanie do :

   - przekazywania trudnych dla ucznia treści

   - realizacji wskazań terapeutycznych

 

 

 

 

d) określenie rodzaju pomocy                   i wsparcia w trakcie zajęć

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Metody:

- aktywizujące;

-problemowe;

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin