[060522]_Beata_Grygiel_-_Zasady_poprawnego_redagow.doc

(53 KB) Pobierz
Scenariusz lekcji informatyki w I klasie gimnazjum

Scenariusz lekcji informatyki w I klasie gimnazjum.

Temat: Zasady poprawnego redagowania tekstu.

Czas lekcji: 45 minut.

Cel główny:

-          wyrabianie nawyku tworzenia tekstu według określonych zasad.

Cele operacyjne:

-          umiejętność dostosowania formy tekstu do jego treści,

-          stosowanie opcji wyświetlania „białych znaków” w tekście,

-          stosowanie „twardej spacji”,

-          stosowanie opcji formatowania akapitu i czcionki.

Metody nauczania:

-          pogadanka,

-          ćwiczenia praktyczne,

-          pokaz.

Forma pracy:

-          praca w grupach dwuosobowych.

Środki dydaktyczne:

-          stanowisko komputerowe,

-          prezentacja multimedialna,

-          karty pracy,

-          tablica informacyjna.

 

Przebieg lekcji:

I.            Wstęp

1.      Sprawy organizacyjne.

2.      Podanie tematu zajęć i uświadomienie uczniom celów lekcji.

3.      Przypomnienie znanych edytorów tekstu i porównanie ich możliwości.

II.         Część zasadnicza lekcji:

1.       Omówienie prezentacji multimedialnej – „Zasady poprawnego redagowania tekstu”:

a)     zasady rządzące podczas tworzenia tekstu,

b)     przypomnienie wiadomości o budowie okna i obsłudze edytora tekstu Word.

2.      Rozdanie KART PRACY nr 1-9 i wzorów tekstów (zaproszenie, dyplom, ogłoszenie).

3.      Praca w grupach dwuosobowych:

a)      wykonanie ćwiczeń przez uczniów,

b)      korzystanie z pomocy: książka, prezentacja, tablica informacyjna w pracowni,

c)      porównanie i analiza efektów pracy

III.      Podsumowanie i ewaluacja zajęć.

1.       Rozdanie kartek z notatką z lekcji.

2.       Wypełnienie arkuszy ewaluacji przez uczniów.

3.       Utrwalenie wiadomości – powtórne obejrzenie prezentacji multimedialnej


ARKUSZ EWALUACJI

Oceń przeprowadzoną lekcję w skali od 1 do 6:

1.         Czy wiadomości zdobyte na lekcji będą Ci potrzebne?              ¨

2.         Czy zrozumiałeś omawiany temat?                                                        ¨

3.         Czy objaśnienia nauczyciela były wystarczające?                            ¨

4.         Oceń sposób prowadzenia lekcji przez nauczyciela?              ¨

___________________________________________________________________________

KARTA PRACY – grupa 1

Imię i nazwisko ucznia              .......................................

                                                        .......................................

 

  1. Otwórz dokumenty zaproszenie.doc i zaproszenie_1.doc
    (Pulpit > Otoczenie sieciowe > server>1c-dz).
  2. Na podstawie dokumentu zaproszenie_1.doc wprowadź zmiany  w dokumencie zaproszenie.doc.
  3. Zmiany zapisz w pliku o nazwie grupa_1.doc w folderze 1c-dz.

Uwaga! W dokumentach: zaproszenie.doc i zaproszenie_1.doc włącz tryb wyświetlania „białych znaków” (przycisk POKAŻ/UKRYJ).

W trakcie pracy korzystaj z informacji zawartych w prezentacji i podręczniku, str. 163-168.

___________________________________________________________________________

KARTA PRACY – grupa 2

Imię i nazwisko ucznia              .......................................

                                                        .......................................

 

  1. Otwórz dokumenty zaproszenie.doc i zaproszenie_1.doc
    (Pulpit > Otoczenie sieciowe > server>1c-dz).
  2. Na podstawie dokumentu zaproszenie_1.doc wprowadź zmiany w dokumencie zaproszenie.doc.
  3. Zmiany zapisz w pliku o nazwie grupa_2.doc w folderze 1c-dz.

Uwaga! W dokumentach: zaproszenie.doc i zaproszenie_1.doc włącz tryb wyświetlania „białych znaków” (przycisk POKAŻ/UKRYJ).

W trakcie pracy korzystaj z informacji zawartych w prezentacji i podręczniku, str. 163-168.

___________________________________________________________________________

KARTA PRACY – grupa 3

Imię i nazwisko ucznia              .......................................

                                                        .......................................

 

  1. Otwórz dokumenty zaproszenie.doc i zaproszenie_1.doc
    (Pulpit > Otoczenie sieciowe > server>1c-dz).
  2. Na podstawie dokumentu zaproszenie_1.doc wprowadź zmiany w dokumencie zaproszenie.doc.
  3. Zmiany zapisz w pliku o nazwie grupa_3.doc w folderze 1c-dz.

Uwaga! W dokumentach: zaproszenie.doc i zaproszenie_1.doc włącz tryb wyświetlania „białych znaków” (przycisk POKAŻ/UKRYJ).

W trakcie pracy korzystaj z informacji zawartych w prezentacji i podręczniku, str. 163-168.

___________________________________________________________________________

KARTA PRACY – grupa 4

Imię i nazwisko ucznia              .......................................

                                                        .......................................

 

  1. Otwórz dokumenty dyplom.doc i dyplom_1.doc
    (Pulpit > Otoczenie sieciowe > server>1c-dz).
  2. Na podstawie dokumentu dyplom_1.doc wprowadź zmiany w dokumencie dyplom.doc.
  3. Zmiany zapisz w pliku o nazwie grupa_4.doc w folderze 1c-dz.

Uwaga! W dokumentach: dyplom.doc i  dyplom_1.doc włącz tryb wyświetlania „białych znaków” (przycisk POKAŻ/UKRYJ).

W trakcie pracy korzystaj z informacji zawartych w prezentacji i podręczniku, str. 163-168.

___________________________________________________________________________

KARTA PRACY – grupa 5

Imię i nazwisko ucznia              .......................................

                                                        .......................................

 

  1. Otwórz dokumenty dyplom.doc i dyplom_1.doc
    (Pulpit > Otoczenie sieciowe > server>1c-dz).
  2. Na podstawie dokumentu dyplom_1.doc wprowadź zmiany w dokumencie dyplom.doc.
  3. Zmiany zapisz w pliku o nazwie grupa_5.doc w folderze 1c-dz.

Uwaga! W dokumentach: dyplom.doc i dyplom_1.doc włącz tryb wyświetlania „białych znaków” (przycisk POKAŻ/UKRYJ).

W trakcie pracy korzystaj z informacji zawartych w prezentacji i podręczniku, str. 163-168.

___________________________________________________________________________

KARTA PRACY – grupa 6

Imię i nazwisko ucznia              .......................................

                                                        .......................................

 

  1. Otwórz dokumenty dyplom.doc i dyplom_1.doc
    (Pulpit > Otoczenie sieciowe > server>1c-dz).
  2. Na podstawie dokumentu dyplom_1.doc wprowadź zmiany w dokumencie dyplom.doc.
  3. Zmiany zapisz w pliku o nazwie grupa_6.doc w folderze 1c-dz.

Uwaga! W dokumentach: dyplom.doc i  dyplom_1.doc włącz tryb wyświetlania „białych znaków” (przycisk POKAŻ/UKRYJ).

W trakcie pracy korzystaj z informacji zawartych w prezentacji i podręczniku, str. 163-168.

___________________________________________________________________________

KARTA PRACY – grupa 7

Imię i nazwisko ucznia              .......................................

                                                        .......................................

 

  1. Otwórz dokumenty ogłoszenie.doc i ogłoszenie_1.doc
    (Pulpit > Otoczenie sieciowe > server>1c-dz).
  2. Na podstawie dokumentu ogłoszenie_1.doc wprowadź zmiany w dokumencie ogłoszenie.doc.
  3. Zmiany zapisz w pliku o nazwie grupa_7.doc w folderze 1c-dz.

Uwaga! W dokumentach: ogłoszenie.doc i  ogłoszenie_1.doc włącz tryb wyświetlania „białych znaków” (przycisk POKAŻ/UKRYJ).

W trakcie pracy korzystaj z informacji zawartych w prezentacji i podręczniku, str. 163-168.

___________________________________________________________________________

KARTA PRACY – grupa 8

Imię i nazwisko ucznia              .......................................

                                                        .......................................

 

  1. Otwórz dokumenty ogłoszenie.doc i ogłoszenie_1.doc
    (Pulpit > Otoczenie sieciowe > server>1c-dz).
  2. Na podstawie dokumentu ogłoszenie_1.doc wprowadź zmiany w dokumencie ogłoszenie.doc.
  3. Zmiany zapisz w pliku o nazwie grupa_8.doc w folderze 1c-dz.

Uwaga! W dokumentach: ogłoszenie.doc i  ogłoszenie_1.doc włącz tryb wyświetlania „białych znaków” (przycisk POKAŻ/UKRYJ).

W trakcie pracy korzystaj z informacji zawartych w prezentac...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin