R_Bandler - Increasing Expressiveness.txt

(45 KB) Pobierz
00:00:04:movie info: 352x288 25fps 227.3 MB|/SubEdit b.3838 (http://subedit.xx.pl)/
00:00:27:Ta kaseta zawiera fragmenty|z czterodniowego treningu z submodalności|dla zaawansowanych,
00:00:31:który odbył się w Boulder w Colorado|pod koniec września 1987 roku.
00:00:35:Uczestnicy tego treningu|wcześniej przeszli cały cykl Praktyka NLP
00:00:39:jak również dwunastodniowy trening|z submodalności dla zaawansowanych.
00:00:43:Richard zakłada to doświadczenie,|kiedy przechodzi do prezentowania|nowego materiału.
00:00:48:Richard zawsze robi to, czego uczy,|jednocześnie ucząc tego.
00:00:52:Jak również włącza inne metody NLP.|Ta kaseta dostarcza informacji...
00:00:57:na wielu poziomach jednocześnie.
00:01:00:Osoby, które nie mają za sobą|intensywnego treningu NLP mogą cieszyć się|po prostu nauczaną metodą.
00:01:05:Z kolei osoby z pełniejszym doświadczeniem|będą się uczyły na kilku, głębszych poziomach.
00:01:10:Szczególnie oglądając nagranie kilkakrotnie.
00:01:13:Jedna z rzeczy, które zauważyłem to fakt,
00:01:17:że wewnętrzna struktura ludzi
00:01:20:nie używa za wiele submodalności|ani systemów reprezentacji.
00:01:25:Ludzie z małymi, tycimi obrazami
00:01:28:dialog wewnętrzyny z piszczącymi głosikami
00:01:30:Nawet osoby, które mówią,|że tak wiele dzieje się w ich głowach.
00:01:34:Jak odkrywam, co tam się dzieje,|ludzie, nie dzieje się NIC.
00:01:39:A jak już się dzieje
00:01:40:mają pięć małych, tyciutkich|rzeczy lecących jednocześnie.
00:01:44:A to tylko dlatego, że nigdy tego nie rozwijają
00:01:47:do pożądanego poziomu
00:01:49:Obudziłem się rano|położyłem się wieczorem.
00:01:52:Oglądałem jakiś film
00:01:53:i zasnąłem.
00:01:54:No i skończył się program
00:01:58:pierwsza rzecz,|która się stała
00:02:01:dostałem ogromny chór Richarda Roberta
00:02:03:nagle coś piszczy BIIIP
00:02:05:i pierwsza rzecz,|którą usłyszałem, to ten gigantyczny chór.
00:02:09:Nie wiedziałem,|że znowu zaczęli nadawać.
00:02:12:Pomyślałem, że się obudziłem
00:02:14:bo takie są moje wewnętrzne doświadczenia.
00:02:20:Ktoś mi wspominał o takiej rzeczy...
00:02:23:kiedy niektórzy zamierzają coś zrobić.|Na przykład wybierają się na randkę.
00:02:28:Stają się niespokojni.
00:02:29:I te głosiki, które im gadają
00:02:32:w tę i z powrotem
00:02:34:całe to gadanie...
00:02:36:Kiedy ja zabieram się do czegoś,|w głowie słyszę Wagnerowską operę.
00:02:41:A odkryłem, że u większości ludzi,|szczególnie z wewnetrzną audytywnością
00:02:46:jest słabo, słabo, słabo.
00:02:48:Pomyślałem, że jedna z rzeczy, którą zrobimy|żeby na koniec mieć dużo zabawy
00:02:54:to sprawdzenie, czy można wziąć|niektóre z rzeczy, które normalnie robimy
00:02:57:i zacząć je rozbudowywać
00:02:58:Na przykład...
00:02:59:Kiedy myślisz o zabraniu się|do uczenia lub pójściu do pracy
00:03:03:Steve mówił mi, że ma...
00:03:06:Co to było?
00:03:09:dobra ale jak to leci? No dalej.
00:03:15:Kiedy zabiera się za coś,|co jest wyzwaniem
00:03:17:słyszy to w swojej głowie.
00:03:19:ale nie jest to cichy, buczący głos
00:03:24:To z orkiestrą na 30 instrumentów
00:03:27:Trzaska piorun kulisty!
00:03:31:Ja znam ten klimat. Rozumiem to.
00:03:34:żeby zdobyć coś,
00:03:36:twoje wewnętrzne światy muszą to mieć.
00:03:39:Jeżeli słyszysz w swojej głowie tylko
00:03:41:wenętrzne mamroczące głosy.
00:03:43:Masz maciupkie obrazy.
00:03:45:Jakiś mały system wartości...
00:03:48:Niektórzy mają obrazy panoramiczne,|ale wyblakłe
00:03:52:i niewiele się dzieje.
00:03:54:Niektórzy mają obrazy panoramiczne, ale nieruchome.
00:03:57:Toż to PRZEKONANIE!
00:04:01:I zastanawiają się,|dlaczego nie mogą odpalić, posmakować życia
00:04:04:stać się sugestywnym.
00:04:05:Część bycia sugestywnym|to wewnętrzna dramaturgia.
00:04:09:Ja mam słodkie, śpiewające inspiracje.
00:04:12:"Kiedy już pora, to nie myślę|""O Boże, muszę wyjść na podryw."""
00:04:18:Spójrzmy na małe, maciupkie zdjęcie randki.
00:04:22:Nigdy nie wyszedłbym z domu.
00:04:24:Żadnych szans.
00:04:26:U mnie zaczyna się to od werbla
00:04:34:i nagle jest 20 werblistów
00:04:39:trzeba budować napięcie stopniowo
00:04:40:i wtedy wchodzą smyczki
00:04:44:rzecz, którą chcę,|żebyście potrafili zrobić, to zatrzymać się.
00:04:48:ponieważ szczególnie z systemem słuchowym...
00:04:50:No wiecie, zatrzymujesz się i
00:04:51:w głowie widzisz coś jak
00:04:54:kiedy zaczynasz myśleć o zabraniu się za coś
00:04:57:jak zamkniesz na chwilę oczy
00:04:59:i zaczniesz jednym dźwiękiem werbla
00:05:02:zrób tak, żeby był głęboki|żeby drrrrżał
00:05:07:dudnienie, które poczujesz w brzuchu.
00:05:10:podkręć trochę głośność
00:05:12:jak spojrzysz w górę, spraw żeby obraz|odsunął się od ciebie i zaczął się powiekszać.
00:05:17:a kiedy się odsuwa i powiększa i rozszerza|jest coraz więcej i więcej bębnów
00:05:22:dochodzą kolejne i to ich dudnienie.|Jak trzęsienie ziemi,|aż poczujesz to w swoim ciele.
00:05:27:Barwne dźwięki dochodzą do ciebie zewsząd,|a nie tylko z jednego miejsca.
00:05:33:Nieważne gdzie zaczynasz|rozszerz dźwięk tak, żeby wypełnił pokój.
00:05:40:A pioruny walą z nieba przez całe twoje ciało.
00:05:44:wtedy chcę, żebyście...|A to dopiero początek.
00:05:49:A wtedy trzeba,
00:05:51:"żeby twój wewnętrzy głos powiedział|""No dobra, czas wyjść na randkę."""
00:05:56:To o co chodzi, to taki głos,|fajny, mocny głos, który zaśpiewa
00:06:00:"jak pieśniarz gospel|""Czas wyjść na randkę."""
00:06:03:a później chcę, żeby pojawił się chór.|Najlepiej czterysta osób.
00:06:10:CO TO BĘDZIE ZA RANDKA!!!
00:06:13:No i jak możesz usłyszeć to pieprzone gówno,|kiedy wszystko aż dudni|w każdej części twojego ciała.
00:06:19:Amen.
00:06:22:I wtedy wjeżdża sekcja dęta.
00:06:30:Czadowy duży bas.
00:06:34:Kiedy zaczniesz stopniowo dodawać te rzeczy|i wypełniać reprezentację
00:06:38:Wtedy będziesz zmotywowany.
00:06:41:Kurczę, zamiast siedzieć przed lustrem i gadać:
00:06:43:Dobrze wybrałem krawat?
00:06:46:Nie wiem, jak z czymś takim|można w ogóle wyjść z domu.
00:06:51:U mnie latają pioruny kuliste
00:06:55:Kurde, strzelają fajerwerki!
00:06:56:No i ten trzask, który pojawia się przed wybuchem!
00:07:02:A później pierdut!!!
00:07:04:Taka akcja.
00:07:05:Jestem cały napalony!
00:07:08:Jestem gotowy i krzyczę YEAH !!!
00:07:11:A inny koleżka, który ma ze mną wyjść, męczy bułę
00:07:14:Czy ten krawat może być?
00:07:17:Która godzina?
00:07:18:a ja przy drzwiach krzyczę HRRRRR!!!
00:07:22:A ten koleś, kurcze, przy drzwiach
00:07:23:Czy mam klucze? Czy mam pieniądze?
00:07:26:Może powinniśmy się odrobinę spóźnić?
00:07:29:Dokąd chcesz iść?|Chcę iść WSZĘDZIE.
00:07:34:No wiesz, nie podniecaj się tak...
00:07:37:Nie mam pojęcia, jak ludzie mogą żyć w ten sposób!
00:07:40:Ja nawet jak idę ulicą,|z każdej strony słyszę muzykę i inne akcje.
00:07:44:Nie potrzebuję targać|na ramieniu wielkiego magnetofonu.
00:07:48:(No ale ci ludzie przynajmniej próbują...)
00:07:53:Jeżeli wasze wewnętrzne głosy|nie mają wystarczającej głębi i tonu
00:07:58:aż drżą, kiedy mówią...
00:08:02:Czy to ty mi mówiłeś o Stevenie Kingu i głosie za jego głową?
00:08:05:Jeśli chcesz zabrać się do roboty|jeśli słyszysz głos - takie echo|z przejścia podziemnego.
00:08:09:i nagle pojawia się tuż za tobą|i krzyczy DO ROBOTY!!!!
00:08:14:Już lecę! Podskakujesz i biegniesz.
00:08:16:"Ale kiedy inny głos mówi:|""Wiesz co, naprawdę mamy dużo pracy."""
00:08:19:Wtedy zapada cisza...
00:08:21:i masz taki malutki obraz swojego biurka...
00:08:24:próbujesz przyciągnąć go bliżej,|żeby się zmotywować.
00:08:28:To gówno nie zadziała!
00:08:32:No i zastanawiacie się, dlaczego ludzie mówią:
00:08:34:Na wykładach Richard wydaje się|dużo bardziej podekscytowany niż inni.
00:08:37:Bo jak oni wykładają,|mają w głowie tablicę o takiej wielkości.
00:08:41:"i mówią: ""W pierwszym kroku musicie ten, tego..."""
00:08:47:Musicie potrafić wywoływać reakcje.
00:08:49:Na przykład entuzjazm
00:08:53:Dla mnie reakcje są tutaj.|Mam ten gigantyczny ekran.
00:08:59:Dwie wielkie kolumny obrócone do ziemi
00:09:02:tak żeby duniło, kiedy pojawia się muzyka.
00:09:05:Chcę, żebyście teraz zrobili coś takiego.|Macie swoje listy submodalności?
00:09:11:szczególnie w obszarze dźwięków|wielu z was nie nauczyło się brać dźwięku
00:09:16:i wydobyć z niego bogactwo i głębię do punktu,|kiedy możesz to poczuć w całym ciele.
00:09:24:jeśli masz zamiar powiedzieć coś do siebie|w głowie, musisz mieć w tle cały chór,|żeby to wzmocnić.
00:09:29:OH, YEAH, OH YEAH.
00:09:32:"No dobra mówię:|""Podejdę tam i porozmawiam z tą kobietą."""
00:09:36:a głosy mówią: OH, YEAH!
00:09:39:Nie mam miejsca na takie gówno.
00:09:42:Nie ma prawa pojawić się taki głos
00:09:44:A może jednak nie próbować|bo nie pozwoli na to chór.
00:09:49:A kiedy się podnoszę,|robi się cicho.
00:09:52:No i pojawia sie ten wielki, gigantyczny bęben.
00:09:56:Kiedy wstanę, to czuję,|że rzeczywiście wstałem.
00:09:59:Kiedy mam zamiar zrobić pierwszy krok
00:10:00:każdy krok trzeszczy,|wali piorun
00:10:04:Wielki - wali wszędzie dokoła.
00:10:07:Całe tło jest oświetlone,|a niebo drży.
00:10:10:Drży moje ciało|i wiem, że chcę się ruszyć.
00:10:14:Wiem, że żyję.
00:10:17:Ale jeżeli wstajesz i słyszysz tup, tup, tup
00:10:22:"a głosik gdzieś stąd z tyłu głowy mówi|""Będzie dobrze"""
00:10:27:Nie martw się.
00:10:30:i wtedy czujesz to napięcie w żołądku
00:10:34:Jak masz zamiar to zrobić, ZRÓB TO!
00:10:36:Jeżeli chodzi o budowanie reprezentacji...
00:10:41:Tak powinno wyglądać życie.
00:10:43:A nie takie nijakie.
00:10:45:Dobrze. Wydaje się OK.
00:10:47:Czuję się OK czy nieźle?
00:10:53:"Pytam się: ""Czego byś chciał?""|A oni mówią:"
00:10:56:Nie chcę czuć strachu.
00:10:58:"A ja na to: ""Dobra, a co byś chciał czuć?""|a oni: Chcę się czuć OK."""
00:11:02:Wiecie, co sobie wyo...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin