00:00:04:movie info: 352x288 25fps 227.3 MB|/SubEdit b.3838 (http://subedit.xx.pl)/ 00:00:27:Ta kaseta zawiera fragmenty|z czterodniowego treningu z submodalności|dla zaawansowanych, 00:00:31:który odbył się w Boulder w Colorado|pod koniec września 1987 roku. 00:00:35:Uczestnicy tego treningu|wcześniej przeszli cały cykl Praktyka NLP 00:00:39:jak również dwunastodniowy trening|z submodalności dla zaawansowanych. 00:00:43:Richard zakłada to doświadczenie,|kiedy przechodzi do prezentowania|nowego materiału. 00:00:48:Richard zawsze robi to, czego uczy,|jednocześnie ucząc tego. 00:00:52:Jak również włącza inne metody NLP.|Ta kaseta dostarcza informacji... 00:00:57:na wielu poziomach jednocześnie. 00:01:00:Osoby, które nie mają za sobą|intensywnego treningu NLP mogą cieszyć się|po prostu nauczaną metodą. 00:01:05:Z kolei osoby z pełniejszym doświadczeniem|będą się uczyły na kilku, głębszych poziomach. 00:01:10:Szczególnie oglądając nagranie kilkakrotnie. 00:01:13:Jedna z rzeczy, które zauważyłem to fakt, 00:01:17:że wewnętrzna struktura ludzi 00:01:20:nie używa za wiele submodalności|ani systemów reprezentacji. 00:01:25:Ludzie z małymi, tycimi obrazami 00:01:28:dialog wewnętrzyny z piszczącymi głosikami 00:01:30:Nawet osoby, które mówią,|że tak wiele dzieje się w ich głowach. 00:01:34:Jak odkrywam, co tam się dzieje,|ludzie, nie dzieje się NIC. 00:01:39:A jak już się dzieje 00:01:40:mają pięć małych, tyciutkich|rzeczy lecących jednocześnie. 00:01:44:A to tylko dlatego, że nigdy tego nie rozwijają 00:01:47:do pożądanego poziomu 00:01:49:Obudziłem się rano|położyłem się wieczorem. 00:01:52:Oglądałem jakiś film 00:01:53:i zasnąłem. 00:01:54:No i skończył się program 00:01:58:pierwsza rzecz,|która się stała 00:02:01:dostałem ogromny chór Richarda Roberta 00:02:03:nagle coś piszczy BIIIP 00:02:05:i pierwsza rzecz,|którą usłyszałem, to ten gigantyczny chór. 00:02:09:Nie wiedziałem,|że znowu zaczęli nadawać. 00:02:12:Pomyślałem, że się obudziłem 00:02:14:bo takie są moje wewnętrzne doświadczenia. 00:02:20:Ktoś mi wspominał o takiej rzeczy... 00:02:23:kiedy niektórzy zamierzają coś zrobić.|Na przykład wybierają się na randkę. 00:02:28:Stają się niespokojni. 00:02:29:I te głosiki, które im gadają 00:02:32:w tę i z powrotem 00:02:34:całe to gadanie... 00:02:36:Kiedy ja zabieram się do czegoś,|w głowie słyszę Wagnerowską operę. 00:02:41:A odkryłem, że u większości ludzi,|szczególnie z wewnetrzną audytywnością 00:02:46:jest słabo, słabo, słabo. 00:02:48:Pomyślałem, że jedna z rzeczy, którą zrobimy|żeby na koniec mieć dużo zabawy 00:02:54:to sprawdzenie, czy można wziąć|niektóre z rzeczy, które normalnie robimy 00:02:57:i zacząć je rozbudowywać 00:02:58:Na przykład... 00:02:59:Kiedy myślisz o zabraniu się|do uczenia lub pójściu do pracy 00:03:03:Steve mówił mi, że ma... 00:03:06:Co to było? 00:03:09:dobra ale jak to leci? No dalej. 00:03:15:Kiedy zabiera się za coś,|co jest wyzwaniem 00:03:17:słyszy to w swojej głowie. 00:03:19:ale nie jest to cichy, buczący głos 00:03:24:To z orkiestrą na 30 instrumentów 00:03:27:Trzaska piorun kulisty! 00:03:31:Ja znam ten klimat. Rozumiem to. 00:03:34:żeby zdobyć coś, 00:03:36:twoje wewnętrzne światy muszą to mieć. 00:03:39:Jeżeli słyszysz w swojej głowie tylko 00:03:41:wenętrzne mamroczące głosy. 00:03:43:Masz maciupkie obrazy. 00:03:45:Jakiś mały system wartości... 00:03:48:Niektórzy mają obrazy panoramiczne,|ale wyblakłe 00:03:52:i niewiele się dzieje. 00:03:54:Niektórzy mają obrazy panoramiczne, ale nieruchome. 00:03:57:Toż to PRZEKONANIE! 00:04:01:I zastanawiają się,|dlaczego nie mogą odpalić, posmakować życia 00:04:04:stać się sugestywnym. 00:04:05:Część bycia sugestywnym|to wewnętrzna dramaturgia. 00:04:09:Ja mam słodkie, śpiewające inspiracje. 00:04:12:"Kiedy już pora, to nie myślę|""O Boże, muszę wyjść na podryw.""" 00:04:18:Spójrzmy na małe, maciupkie zdjęcie randki. 00:04:22:Nigdy nie wyszedłbym z domu. 00:04:24:Żadnych szans. 00:04:26:U mnie zaczyna się to od werbla 00:04:34:i nagle jest 20 werblistów 00:04:39:trzeba budować napięcie stopniowo 00:04:40:i wtedy wchodzą smyczki 00:04:44:rzecz, którą chcę,|żebyście potrafili zrobić, to zatrzymać się. 00:04:48:ponieważ szczególnie z systemem słuchowym... 00:04:50:No wiecie, zatrzymujesz się i 00:04:51:w głowie widzisz coś jak 00:04:54:kiedy zaczynasz myśleć o zabraniu się za coś 00:04:57:jak zamkniesz na chwilę oczy 00:04:59:i zaczniesz jednym dźwiękiem werbla 00:05:02:zrób tak, żeby był głęboki|żeby drrrrżał 00:05:07:dudnienie, które poczujesz w brzuchu. 00:05:10:podkręć trochę głośność 00:05:12:jak spojrzysz w górę, spraw żeby obraz|odsunął się od ciebie i zaczął się powiekszać. 00:05:17:a kiedy się odsuwa i powiększa i rozszerza|jest coraz więcej i więcej bębnów 00:05:22:dochodzą kolejne i to ich dudnienie.|Jak trzęsienie ziemi,|aż poczujesz to w swoim ciele. 00:05:27:Barwne dźwięki dochodzą do ciebie zewsząd,|a nie tylko z jednego miejsca. 00:05:33:Nieważne gdzie zaczynasz|rozszerz dźwięk tak, żeby wypełnił pokój. 00:05:40:A pioruny walą z nieba przez całe twoje ciało. 00:05:44:wtedy chcę, żebyście...|A to dopiero początek. 00:05:49:A wtedy trzeba, 00:05:51:"żeby twój wewnętrzy głos powiedział|""No dobra, czas wyjść na randkę.""" 00:05:56:To o co chodzi, to taki głos,|fajny, mocny głos, który zaśpiewa 00:06:00:"jak pieśniarz gospel|""Czas wyjść na randkę.""" 00:06:03:a później chcę, żeby pojawił się chór.|Najlepiej czterysta osób. 00:06:10:CO TO BĘDZIE ZA RANDKA!!! 00:06:13:No i jak możesz usłyszeć to pieprzone gówno,|kiedy wszystko aż dudni|w każdej części twojego ciała. 00:06:19:Amen. 00:06:22:I wtedy wjeżdża sekcja dęta. 00:06:30:Czadowy duży bas. 00:06:34:Kiedy zaczniesz stopniowo dodawać te rzeczy|i wypełniać reprezentację 00:06:38:Wtedy będziesz zmotywowany. 00:06:41:Kurczę, zamiast siedzieć przed lustrem i gadać: 00:06:43:Dobrze wybrałem krawat? 00:06:46:Nie wiem, jak z czymś takim|można w ogóle wyjść z domu. 00:06:51:U mnie latają pioruny kuliste 00:06:55:Kurde, strzelają fajerwerki! 00:06:56:No i ten trzask, który pojawia się przed wybuchem! 00:07:02:A później pierdut!!! 00:07:04:Taka akcja. 00:07:05:Jestem cały napalony! 00:07:08:Jestem gotowy i krzyczę YEAH !!! 00:07:11:A inny koleżka, który ma ze mną wyjść, męczy bułę 00:07:14:Czy ten krawat może być? 00:07:17:Która godzina? 00:07:18:a ja przy drzwiach krzyczę HRRRRR!!! 00:07:22:A ten koleś, kurcze, przy drzwiach 00:07:23:Czy mam klucze? Czy mam pieniądze? 00:07:26:Może powinniśmy się odrobinę spóźnić? 00:07:29:Dokąd chcesz iść?|Chcę iść WSZĘDZIE. 00:07:34:No wiesz, nie podniecaj się tak... 00:07:37:Nie mam pojęcia, jak ludzie mogą żyć w ten sposób! 00:07:40:Ja nawet jak idę ulicą,|z każdej strony słyszę muzykę i inne akcje. 00:07:44:Nie potrzebuję targać|na ramieniu wielkiego magnetofonu. 00:07:48:(No ale ci ludzie przynajmniej próbują...) 00:07:53:Jeżeli wasze wewnętrzne głosy|nie mają wystarczającej głębi i tonu 00:07:58:aż drżą, kiedy mówią... 00:08:02:Czy to ty mi mówiłeś o Stevenie Kingu i głosie za jego głową? 00:08:05:Jeśli chcesz zabrać się do roboty|jeśli słyszysz głos - takie echo|z przejścia podziemnego. 00:08:09:i nagle pojawia się tuż za tobą|i krzyczy DO ROBOTY!!!! 00:08:14:Już lecę! Podskakujesz i biegniesz. 00:08:16:"Ale kiedy inny głos mówi:|""Wiesz co, naprawdę mamy dużo pracy.""" 00:08:19:Wtedy zapada cisza... 00:08:21:i masz taki malutki obraz swojego biurka... 00:08:24:próbujesz przyciągnąć go bliżej,|żeby się zmotywować. 00:08:28:To gówno nie zadziała! 00:08:32:No i zastanawiacie się, dlaczego ludzie mówią: 00:08:34:Na wykładach Richard wydaje się|dużo bardziej podekscytowany niż inni. 00:08:37:Bo jak oni wykładają,|mają w głowie tablicę o takiej wielkości. 00:08:41:"i mówią: ""W pierwszym kroku musicie ten, tego...""" 00:08:47:Musicie potrafić wywoływać reakcje. 00:08:49:Na przykład entuzjazm 00:08:53:Dla mnie reakcje są tutaj.|Mam ten gigantyczny ekran. 00:08:59:Dwie wielkie kolumny obrócone do ziemi 00:09:02:tak żeby duniło, kiedy pojawia się muzyka. 00:09:05:Chcę, żebyście teraz zrobili coś takiego.|Macie swoje listy submodalności? 00:09:11:szczególnie w obszarze dźwięków|wielu z was nie nauczyło się brać dźwięku 00:09:16:i wydobyć z niego bogactwo i głębię do punktu,|kiedy możesz to poczuć w całym ciele. 00:09:24:jeśli masz zamiar powiedzieć coś do siebie|w głowie, musisz mieć w tle cały chór,|żeby to wzmocnić. 00:09:29:OH, YEAH, OH YEAH. 00:09:32:"No dobra mówię:|""Podejdę tam i porozmawiam z tą kobietą.""" 00:09:36:a głosy mówią: OH, YEAH! 00:09:39:Nie mam miejsca na takie gówno. 00:09:42:Nie ma prawa pojawić się taki głos 00:09:44:A może jednak nie próbować|bo nie pozwoli na to chór. 00:09:49:A kiedy się podnoszę,|robi się cicho. 00:09:52:No i pojawia sie ten wielki, gigantyczny bęben. 00:09:56:Kiedy wstanę, to czuję,|że rzeczywiście wstałem. 00:09:59:Kiedy mam zamiar zrobić pierwszy krok 00:10:00:każdy krok trzeszczy,|wali piorun 00:10:04:Wielki - wali wszędzie dokoła. 00:10:07:Całe tło jest oświetlone,|a niebo drży. 00:10:10:Drży moje ciało|i wiem, że chcę się ruszyć. 00:10:14:Wiem, że żyję. 00:10:17:Ale jeżeli wstajesz i słyszysz tup, tup, tup 00:10:22:"a głosik gdzieś stąd z tyłu głowy mówi|""Będzie dobrze""" 00:10:27:Nie martw się. 00:10:30:i wtedy czujesz to napięcie w żołądku 00:10:34:Jak masz zamiar to zrobić, ZRÓB TO! 00:10:36:Jeżeli chodzi o budowanie reprezentacji... 00:10:41:Tak powinno wyglądać życie. 00:10:43:A nie takie nijakie. 00:10:45:Dobrze. Wydaje się OK. 00:10:47:Czuję się OK czy nieźle? 00:10:53:"Pytam się: ""Czego byś chciał?""|A oni mówią:" 00:10:56:Nie chcę czuć strachu. 00:10:58:"A ja na to: ""Dobra, a co byś chciał czuć?""|a oni: Chcę się czuć OK.""" 00:11:02:Wiecie, co sobie wyo...
world_of_courses