Gdzie to ma być, zanieś na swoje miejsce (E. Gruszczyk - Kolczyńska).doc

(21 KB) Pobierz

GRUPOWANIE PRZEDMIOTÓW.

Gdzie to ma być? Zanieś na swoje miejsce

(E. Gruszczyk – Kolczyńska

Wychowanie w Przedszkolu 2/1999)

 

Nauczycielka zgromadziła na zsuniętych stolikach następujące przedmioty znajdujące się zwykle:

- w łazience: ręcznik, mydło, miskę,

- w kuchni: kilka kubków, talerzy, łyżek itd.,

- w kąciku plastycznym: bloki rysunkowe, kredki, farby itd.

Nakrywa je kocem (ręcznikiem, chustą) i zaprasza dzieci. Następnie wyjmuje kolejno po jednym przedmiocie i pyta:

- Co to jest?...Gdzie to ma być?

Dzieci nazywają przedmioty i określają ich miejsce. Trzeba jeszcze pogrupować, otoczyć gestem i stwierdzić: „Te przedmioty są zwykle w łazience, te w kuchni, te są z kącika plastycznego”.

Na koniec dzieci przenoszą przedmioty na swoje miejsce. Dużo przy tym biegania, a przy okazji dzieci uczą się, że przedmioty mają swoje ustalone miejsce.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin