po-w8.utf8.pdf
(
203 KB
)
Pobierz
648110975 UNPDF
Tworzenie obiektów
◮
Dostęp do obiektów jest realizowany przez referencje.
◮
Obiekty w języku Java są tworzone poprzez użycie słowa
kluczowego new. String lan = new String(”Lancuch”);
◮
Obszary pamięci w których przechowywane są dane:
Stos
zmienne automatyczne, referencje do
obiektów (ale nie obiekty).
Sterta
wszystkie obiekty utworzone w trakcie ży
cia programu,
Obszar statyczny
dane dostępne w dowolnym momencie
podczas pracy programu (wprowadzone
słowem kluczowym static),
Obszar poza RAM
obiekty przechowywane w postaci stru
mieni bajtów poza pamięcią RAM.
Opakowywanie (uobiektowianie) typów pierwotnych
◮
Zmienne tworzone w oparciu o typy pierwotne, tworzone są
jako zmienne automatyczne na stosie:
int i = 1;
◮
czasem zachodzi potrzeba utworzenia dynamicznej zmiennej
przechowującej wartość typu pierwotnego ...
◮
czasem korzystne jest by wartość typu pierwotnego traktowana
była jak obiekt ...
◮
... wtedy używa się klasy „opakowującej”
Integer i = new Integer(1);
Opakowywanie (uobiektowianie) typów pierwotnych
klasy opakowujące
Pierworne typy danych oraz odpowiadające im klasy „opakowujące”:
char Character
byte Byte
short Short
int Integer
long Long
float Float
double Double
boolean Boolean
void
Void
Zasięg zmiennych, czas życia obiektów
Zasięg zmiennych okreslony jest tak samo jak w C++. Czas życia
obiektów jest inny.
◮
Zasięg zmiennych automatycznych jest określany nawiasami :
{
int i = 1
} // koniec zasięgu (zmienna i przestaje istnieć)
◮
Obiekty są dostępne poza zasięgiem, w którym aktualne są
referencje:
{
String s = new String(”Lancuch”);
} // koniec zasięgu zmiennej s
// ale obiekt wskazywany przez s nadal istnieje!
◮
Obiekty do których nie ma dostępu ze względu na to, że wszystkie
referencje wskazujące na ten obiekt znajdują się poza zasięgiem, są
usuwane przez garbage collector (w C++ istnieją bezużytecznie do
końca działania programu stanowiąc tzw. ’wyciek pamięci’)
Operator przypisania
◮
Przypisanie realizowane jest przy pomocy operatora =
◮
Podczas przypisywania jednemu obiektowi innego obiektu
kopiowana jest referencja. Po zrealizowaniu takiej operacji
zmienne wskazują na ten sam obiekt (obszar pamięci). Obiekt
nie jest kopiowany!
◮
patrz przykład Przypisanie
Plik z chomika:
smifos
Inne pliki z tego folderu:
Zalacznik_Cwicz2_PP_arytmet_logika.pdf
(133 KB)
zajecia2JTP.pdf
(181 KB)
wyklad3.pdf
(122 KB)
wstep_do_javy.pdf
(1979 KB)
wprowadzenieJava.pdf
(1229 KB)
Inne foldery tego chomika:
► Programy Diagnostyczne i Serwisowe
● Samochody - Chip-owanie
☀Kurs tworzenia stron internetowych
Android
Architektura
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin