RADIO GRUNDIG AD182H montaż mp3playera i wejscia aux by szyszka.pdf

(3885 KB) Pobierz
RADIO GRUNDIG AD182H montaż mp3playera i wejscia auxx
RADIO GRUNDIG AD182H MONTAŻ MP 3 PLAYERA I WEJSCIA AUX BY SZYSZKA
WSZYSTKO ROBISZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ, nie umiesz posługiwać się lutownicą to odpuść
sobie i radiu niechybnej śmierci.
Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem było sciągnięcie service manuala. Po lekturze tych kreseczek znalazłem:
Jak widać ścieżki od modułu kaseciaka TB-NF-L oraz TB-NF-R są podłączone do układu sterującego
radiem, odpowiedzialnego za włącznie trybu kasety, Fm, AM i Cd-zminiarki. Wystarczy rozkręcić
radio, odkręcić mechanizm kasetowy, odpiąć głowice i płytkę z sterownikiem silniczków (sama
delikatnie zejdzie przy wyciąganiu mechanizmu kaseciaka). Teraz należało znaleźć kondensatory
C1536 i C1537 i dolutować kable. Można tez dopiąć się do ścieżki AM-NF przed kondensator CC1512,
ale trzeba przeciąć ta ścieżkę żeby szumy z AM nie zakłócały dźwięku.
Ja postanowiłem podpiąć się do TB-NF-L oraz TB-NF-R, jak widać na foto zmostkowałem te 2 ścieżki i
wypuściłem kabel czerwony, pomiędzy znajduje się GND. Czerwony podpinamy do wyjścia
słuchawkowego w mp3 do L+ i R+, a żółty do GND w gniazdku słuchawkowym naszej mp3-jki. Jak
widać dźwięk będzie monofoniczny, ale kasetka tez jest mono wiec nie da się nic z tym zrobić. Tak
samo robimy z gniazdkiem AUX – L+ oraz R+ razem do czerwonego a GND do żółtego.
5908817.014.png
Próbne testy „dały głos”, ale było troszkę za cicho. Przeglądając dalej service manual doszedłem do
wniosku ze może zalutowanie oporników 4k7 łączących się bezpośredni z naszymi kondensatorami
C1536 i C1537 może poprawić sygnał – tak tez się stało wiec zostawiłem to tak. Jeśli dźwięk jest oki to
nie trzeba tego zalutowywać (niech was nie zmylą te niby gole druty którymi zalutowałem oporniki i
zmostkowalem TB-NF-L i R - Są one z trafo wiec są pokryte nieprzewodzącą farbą)
Kolejnym problemem stal się przycisk EJECT, nie chciałem aby podczas słuchania wysuwał i wyłączał
TAPE kiedy go przycisnę żeby przełączyć piosenkę, odkręciłem śrubki od przedniego panelu,
wcisnąłem zatrzaski i zdjąłem panel (uważać na taśmy!!!!!), następnie przeciąłem ścieżkę od
wysuwania kasety i poskładałem z powrotem.
5908817.015.png
Następnie wziąłem się za zasilanie mp3, ale skąd wziąć +1,2V do +1,5V w naszym radiu??
Odpaliłem Google i znalazłem taki schemat:
…. No to wycieczka do elektrycznego ….. wchodzę i patrzę a za szybą dokładnie taki sam moduł za
6PLN wiec kupiłem i jeszcze 3 styczniczki z dłuższymi przyciskami.
5908817.016.png 5908817.017.png 5908817.001.png 5908817.002.png 5908817.003.png 5908817.004.png 5908817.005.png 5908817.006.png 5908817.007.png 5908817.008.png 5908817.009.png 5908817.010.png 5908817.011.png
UWAGA TEN LM317 SIĘ GRZEJE TROSZKĘ – JA DOKRĘCIŁEM KAWAŁEK BLASZKI I WSZYSTKO
ZAIZOLOWALEM PONIEWAŻ OBUDOWA TEGO LM317 NIE MOŻE SIĘ DOTYKAC OBUDOWY RADIA
Aby znaleźć prąd do podłączenia tego modułu redukującego napięcie i włączającego się razem z
radiem skorzystałem z portu kabla do zmieniarki (Czerwony +12V, żółty GND), podpiąłem, ustawiłem
potencjometrem 1,3V na wyjściu zaizolowałem i wziąłem się za mojego mp3.
5908817.012.png
Czas na mp3
Z kupionych styczników zrobiłem pilota do sterowania mp3 (poprzednia, następna, włącznie),
później pozostało poskładanie tego bajzlu do kupy i zamontowaniu radia w aucie , aha wtyk od
głowicy okleiłem taśmą przezroczystą i wpiąłem z powrotem, oraz zablokowałem mechanicznie tak
aby kieszeń kasety się nieotwierała, żeby tryb TAPE był non sto włączony (patrz przedostatnia fota)
5908817.013.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin