Zwinny samuraj Jak programuja mistrzowie zwinnosci.pdf
(
1681 KB
)
Pobierz
Ty t uł oryginału: The Agile Samurai: How Agile Masters Deliver Great Software
Tłumaczenie: Andrzej Stefański
ISBN: 978-83-246-3483-5
Copyright © 2010 Pragmatic Programmers, LLC
All rights reserved
Copyright © 2012 by Helion S.A.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any
means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage
retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje
były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie,
ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz
Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody
wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/zwisam
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treci
Podzikowania ...................................................................................... 9
Dobrze Ci widzie ............................................................................. 11
Cz I. Wprowadzenie ............................................................ 15
Rozdzia 1. Zwinno w piguce ........................................................ 17
1.1. Dostarczaj czego wartociowego co tydzie ............................................... 18
1.2. Jak dziaa zwinne planowanie? .................................................................. 21
1.3. Zrobione oznacza zrobione ....................................................................... 23
1.4. Trzy proste prawdy .................................................................................. 24
Rozdzia 2. Poznaj swój zwinny zespó ............................................ 27
2.1. Czym wyróniaj si zwinne projekty? ....................................................... 28
2.2. Co napdza zwinny zespó ........................................................................ 30
2.3. Typowe role ............................................................................................. 36
2.4. Wskazówki co do tworzenia Twojego zwinnego zespou .............................. 45
Cz II. Inicjacja projektu zwinnego .................................... 49
Rozdzia 3. Jak zapakowa autokar ................................................. 51
3.1. Co zabija wikszo projektów ................................................................... 52
3.2. Zadawaj trudne pytania ............................................................................ 52
3.3. Zrób tablic koncepcyjn .......................................................................... 54
6
Zwinny samuraj
3.4. Jak to dziaa ............................................................................................. 54
3.5. Tablica koncepcyjna w piguce .................................................................. 55
Rozdzia 4. Kontekst projektu ........................................................... 57
4.1. Zapytaj: po co tu jestemy? ....................................................................... 58
4.2. Tworzenie krótkiego podsumowania .......................................................... 60
4.3. Projekt opakowania .................................................................................. 63
4.4. Stwórz list „NIE” ................................................................................... 66
4.5. Poznaj swoich ssiadów ............................................................................ 68
Rozdzia 5. Realizacja ......................................................................... 75
5.1. Poka rozwizanie .................................................................................... 76
5.2. Zapytaj, co nie da nam spokojnie spa ....................................................... 77
5.3. Okrel rozmiar ......................................................................................... 81
5.4. Wyjanij dokadnie, co zamierzasz dostarczy ............................................. 83
5.5. Poka, co si bdzie dziao ........................................................................ 90
Cz III. Planowanie zwinnego projektu ............................. 97
Rozdzia 6. Zbieranie historii uytkowników ................................. 99
6.1. Problem z dokumentacj ......................................................................... 100
6.2. Wprowad historie uytkownika .............................................................. 103
6.3. Cechy dobrych historii uytkownika ......................................................... 104
6.4. Jak przeprowadzi warsztaty zbierania historii .......................................... 112
Rozdzia 7. Szacowanie: pikna sztuka zgadywania .................... 119
7.1. Problem z wysokopoziomowymi szacunkami ............................................ 120
7.2. Zamiana cytryn w lemoniad .................................................................. 121
7.3. Jak to dziaa? ......................................................................................... 127
Rozdzia 8. Zwinne planowanie: zmagania z rzeczywistoci .... 135
8.1. Problemy z planowaniem statycznym ....................................................... 136
8.2. Stwórz zwinny plan ................................................................................ 138
8.3. Bd elastyczny co do zakresu projektu .................................................... 140
8.4. Twój pierwszy plan ................................................................................ 143
Spis treci
7
8.5. Wykres malejcy .................................................................................... 151
8.6. Zmiana projektu w projekt zwinny .......................................................... 155
8.7. Zastosowanie w praktyce ........................................................................ 156
Cz IV. Realizacja zwinnego projektu .............................. 165
Rozdzia 9. Zarzdzanie iteracjami: dziaanie .............................. 167
9.1. Jak dostarcza wartociowe rzeczy co tydzie ............................................ 168
9.2. Zwinna iteracja ...................................................................................... 169
9.3. Potrzebna pomoc ................................................................................... 170
9.4. Krok 1. Analiza i projektowanie: przygotowanie do pracy ......................... 171
9.5. Krok 2. Programowanie: praca ............................................................... 177
9.6. Krok 3. Testowanie: sprawdzanie pracy .................................................. 178
9.7. Kanban ................................................................................................. 180
Rozdzia 10. Tworzenie zwinnego planu komunikacji ................. 185
10.1. Cztery rzeczy do zrobienia w kadej iteracji ............................................ 186
10.2. SPH — spotkanie planowania historii .................................................. 186
10.3. Pokaz .................................................................................................. 188
10.4. Zaplanuj nastpn iteracj .................................................................... 188
10.5. Jak poprowadzi miniprzegld ............................................................... 190
10.6. Jak nie prowadzi codziennych podsumowa .......................................... 192
10.7. Wykorzystaj to, co dziaa ...................................................................... 193
Rozdzia 11. Przygotowanie wizualizacji przestrzeni roboczej .... 197
11.1. Oho… Mamy kopoty! ......................................................................... 198
11.2. Jak stworzy wizualizacj przestrzeni roboczej ......................................... 201
11.3. Poka swoje zamiary ............................................................................ 203
11.4. Stwórz i ogo wspólny sownik dla danej dziedziny ................................ 204
11.5. Uwaaj na bdy .................................................................................. 205
Cz V. Tworzenie zwinnego oprogramowania ................ 209
Rozdzia 12. Testowanie jednostkowe: wiedzie, e dziaa ........ 211
12.1. Witamy w Vegas! ................................................................................. 212
12.2. Wprowad testy jednostkowe ................................................................ 214
Plik z chomika:
smifos
Inne pliki z tego folderu:
100 rzeczy ktore kazdy projektant powinien wiedziec o potencjalnych klientach.pdf
(1608 KB)
125 pytan na temat e biznesu do Piotra Majewskiego.pdf
(11292 KB)
3ds max 6 Skuteczne rozwiazania.pdf
(8492 KB)
15 niezwyklych konstrukcji od mechaniki do elektroniki Szalony Geniusz.pdf
(897 KB)
100 sposobow na sieci bezprzewodowe Wydanie II.pdf
(899 KB)
Inne foldery tego chomika:
► Programy Diagnostyczne i Serwisowe
● Samochody - Chip-owanie
☀Kurs tworzenia stron internetowych
Android
Architektura
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin