Krotka_solowka.doc

(123 KB) Pobierz
Asertywność



Krótka solówka
 

 

Uczestnicy przedstawiają jednominutowe prezentacje.

 

Budowanie zespołu.

Dokonywanie oceny.

Rozwijanie umiejętności prezentacji.

Szkolenie trenerów

Trening komunikacji niewerbalnej.

 

Krzesła ustawione w kole.

Tablica typu flipchart i pisaki.

Wszelkie materiały, które zechcą wykorzystać uczestnicy.

 

Co najmniej 45 minut (czas obliczony dla grupy dwunastoosobowej).

 

1.                            Wyjaśnij uczestnikom, że ich zadanie będzie polegało na przedstawieniu jednominutowej prezentacji oraz zapamiętaniu tematów prezentacji pozostałych osób.

2.                            Zapytaj słuchaczy, co im się nie podoba w ich codziennej pracy, na co się skarżą w swoim życiu, co chcieliby zmienić w swoim otoczeniu, jakie mają pomysły itd. Zgłoszone przez nich uwagi powinny stać się tematami prezentacji. Poproś o podanie jak największej liczby przykładów i wypisz je na tablicy wraz z nazwiskami autorów. Przeprowadź następnie aukcję tematów. Uczestnicy będą mieć do dyspozycji po 1000 zł, przy cenie wywoławczej każdej pozycji wynoszącej 5 zł. Osoby, które po zakończeniu aukcji będą jeszcze dysponować pieniędzmi, poniosą swoistą karę – będą musiały wybrać tematy, które pozostały, a więc te, których nikt nie uznał za godne uwagi.

3.                            Pozostaw uczestnikom 10 minut na przygotowanie prezentacji i zaproponuj w razie potrzeby swoją pomoc. Prezentacja powinna
 

Streszczenie

 

Cele

 

 

 

 

 

Materiały

 

 

 

Czas trwania

 

Procedura

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


                            być oparta przede wszystkim na gestach. Zachęć uczestników, by pomagali sobie nawzajem.

4.                            Po każdej prezentacji pozostali uczestnicy powiedzą, czego się z niej dowiedzieli (trener wstrzyma się jednak od komentarzy). Autorzy muszą się postarać tak przeprowadzić prezentację, aby nawet nie znający jej tematu widzowie mogli w ciągu 60 sekund zrozumieć, o jaki temat chodzi. Oto kilka przykładów:

·         Osoba trzyma w wyciągniętych wysoko rękach rysunek telefonu: „On ciągle wisi na telefonie”.

·         Osoba zbiera od innych zegarki: „Nigdy nie wystarcza mi czasu”.

·         Osoba najpierw przez pewien czas mamrocze coś pod nosem, a potem gwałtownie chwyta i ciągnie klapy swojej marynarki: „Mówca powinien porwać swoich słuchaczy”.

 

5.                            Zapraszaj wszystkich po kolei do przedstawienia swoich prezentacji, pytając za każdym razem widzów o uwagi i opinie. Jeżeli nie potrafią oni odgadnąć tematu, autor może podpowiedzieć kilka słów. Na zakończenie przypomnij tematy, wieszając ich listę ponownie na tablicy.

 

Ćwiczenie to ułatwia wprowadzanie zmian organizacyjnych
– kierownictwo dowiaduje się o wielu sprawach, których wcześniej nie dostrzegało.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uwagi

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin