plan wynikowy Witaj, szkoło! klasa 1 cz. 1 i 2.doc

(118 KB) Pobierz
Plan wynikowy

Plan wynikowy

rok szkolny 2009/2010

 

Szkoła podstawowa nr 46 w poznaniu

Plan wynikowy

dla klasy 1 b

 

Ewa Napierała

rok szkolny 2009/2010

 

 

 

 


 

Bloki tematyczne

Tematy kolejnych dni

Wymagania programowe (edukacyjne)

Uwagi

Podstawowe

Ponadpodstawowe

Uczeń:

Uczeń:

Witaj, szkoło!

1. Już w szkole

2. Ja i moi koledzy

3. Czarodziejskie słowa

4. Podróż do Krainy Książek

-nawiązuje kontakt
z kolegami i koleżankami

-zna imiona kilku kolegów
i koleżanek

-potrafi się przedstawić

-umie usytuować przedmioty w przestrzeni względem podanego obiektu z wykorzystaniem pojęć: na, nad, pod, obok

-zna usytuowanie ważniejszych pomieszczeń
w szkole (klasa, szatnia, toaleta, świetlica, stołówka, wyjście ewakuacyjne)

-orientuje się, gdzie można się bezpiecznie bawić

-modeluje zdanie paskami papieru

-wie, jak należy zachować się wobec nauczyciela
i innych dzieci

-rozumie pojęcia: wewnątrz, na zewnątrz

-rozumie potrzebę dbania
o sprzęt szkolny

-rysuje ołówkiem po śladzie

- potrafi współpracować
z innymi dziećmi w zabawie

-umie udzielić informacji
o sobie, o ulubionych zajęciach

-wyodrębnia z mowy zdania i wyrazy w zdaniu

-w skupieniu słucha tekstu czytanego przez nauczyciela

 

Treści edukacji muzycznej, plastycznej oraz wychowania fizycznego
w załącznikach

Pierwsze dni
w szkole

 

1. Jestem dyżurnym

2. Ustalamy klasowe zasady

3. Co noszę

4. Kolorowy świat

-wskazuje pozytywne
i negatywne postawy dyżurnego

- zna obowiązki dyżurnego

-rozumie pojęcia: zdanie, wyraz

-umie usytuować przedmioty w przestrzeni
z uwzględnieniem pojęć: przed, za, wyżej, niżej, dalej, bliżej

-wie, jak pielęgnować rośliny w klasie

-zna i przestrzega zasad bezpiecznego zachowania się w czasie lekcji i przerw

-rozumie zakres obowiązków ucznia

-wie jak należy nosić tornister i jaką postawę przyjąć przy pisaniu

- w skupieniu słucha tekstu czytanego przez nauczyciela

- wypowiada się na temat zachowania dzieci w szkole
i w klasie

-ocenia postępowanie bohaterów historyjek

-dopasowuje nazwy do modeli wyrazów

 

 

Wspomnienia
z wakacji

1. Gdzie byliśmy na wakacjach

2. Wakacyjne pamiątki

3. Podróż do Krainy Książek

- swobodnie wypowiada się na temat wakacji

-dzieli wyrazy na sylaby

- orientuje się w schemacie własnego ciała (lewa ręka, prawa ręka, lewe oko, prawe oko itp.)

- podskakuje, skacze obunóż, jednonóż przez niskie przeszkody

- kreśli elementy literopodobne: ślimak, fale, łuki itp.

- rozpoznaje krajobraz morski i górski

- współpracuje z innymi dziećmi

- poprawnie dzieli zdania na wyrazy

- opowiada zdaniami treść historyjki

 

Droga do szkoły

 

1. Bezpieczna droga do szkoły

2. Warto znać znaki drogowe

- wie, jak bezpiecznie poruszać się po drogach

- pamięta swoją drogę do szkoły

- dzieli wyrazy na sylaby

- rozumie pojęcia: większy, mniejszy, dłuższy, krótszy, wyższy, niższy

- rozpoznaje podstawowe znaki drogowe dla pieszych

- zna kolory świateł sygnalizatora

- kreśli elementy literopodobne

- uświadamia sobie, że lekkomyślne zachowanie na ulicy zagraża jemu i innym

- rozumie pojęcie sylaba
i samodzielnie dokonuje analizy i syntezy słuchowej

- odróżnia i zapamiętuje polecenia, sygnały

i znaki

- zna istotne zasady prawidłowego zachowania się w środkach komunikacji publicznej i na przystankach.

 

Szkoła i jej otoczenie

1. Poznajemy naszą szkołę

2. Kto pracuje w naszej szkole

- zna pomieszczenia w szkole, ich przeznaczenie, nazywa je

- dzieli wyrazy na głoski
i sylaby

- wie, kto pracuje w szkole

- określa cechy wielkościowe: szerszy, węższy, grubszy, chudszy, tęższy, szczuplejszy

- zna i stosuje zwroty grzecznościowe wobec pracowników szkoły

- klasyfikuje przedmioty według określonej cechy

 

- ma świadomość iż należy dbać o dobre imię szkoły

- zna pełną nazwę szkoły

- rozumie potrzebę pracy innych

- porównuje przedmioty pod względem ich długości
i szerokości

- wyodrębnia podzbiory, część wspólną

 

Złota polska jesień

1. Jesienne spacery w słońcu

2. Koszyk Pani Jesień

3. Co można zrobić z liści

4. Przyroda jesienią

5. Podróż do Krainy Książek

- słucha ze zrozumieniem czytanych przez nauczyciela utworów

- potrafi odpowiadać na pytania dotyczące sytuacji, wysłuchanego tekstu, ilustracji

- dzieli wyrazy na sylaby

- klasyfikuje przedmioty według określonej cechy

- wie, że są różne pory roku

- zna zasady bezpiecznego zachowania się podczas wycieczki

- potrafi powiedzieć krótki wiersz z pamięci

- nazywa liście i owoce niektórych drzew

- zgodnie współpracuje podczas zabaw ruchowych

- kreśli linie faliste po śladzie

- rozróżnia i nazywa liście
i owoce niektórych drzew

- za znaczenie słowa: obraz, pejzaż

- uznaje, że każdy ma prawo do własnych poglądów

- umie uzasadnić swoją opinię

- nazywa gatunki ptaków odlatujących na zimę
i zimujących w Polsce

 

Zdrowo się odżywiamy

 

1. Na straganie

2. Kolorowe witaminy

3. Podróż do Krainy Książek

4. Smacznie i zdrowo

- odpowiada na pytania dotyczące sytuacji, tekstu, ilustracji

- słucha ze zrozumieniem utworów czytanych przez nauczyciela

- krótko wypowiada się na określony temat

- mówi z pamięci krótki wiersz

- rozumie i nazywa figury geometryczne

- koloruje obrazek zgodnie
z poleceniem

- rozpoznaje i nazywa owoce i warzywa

- rozumie, że należy przestrzegać zasad higieny przy przygotowywaniu owoców, warzyw do spożycia i przy ich spożywaniu

- wie, dlaczego należy spożywać surowe owoce
i warzywa

- dzieli wyrazy na sylaby

- potrafi współdziałać
z kolegą w grupie

- bawi się z innymi dziećmi

 

 

- swobodnie wypowiada się na temat treści wierszy 
i tekstów pisanych prozą

- swobodnie wypowiada się na określony temat

- potrafi pięknie wyrecytować z pamięci krótki wiersz

- rozwiązuje zagadki

- potrafi nazywać niektóre cechy figur geometrycznych

- rozpoznaje i nazywa owoce krajowe i egzotyczne

- rozpoznaje i nazywa przetwory z owoców
i warzyw

- potrafi nakryć do stołu

- wie, jak należy zachować się przy stole

 

Jesienna muzyka

1. Kap, kap spod parasola

2. Pogoda pod psem

3. Podróż do Krainy Książek

- odpowiada na pytania dotyczące sytuacji tekstu
i ilustracji

- słucha ze zrozumieniem utworów czytanych przez nauczyciela

- krótko wypowiada się na określony temat

- segreguje elementy w zbiorach, podzbiorach

- kreśli linie po śladzie

- przyporządkowuje ubiory odpowiednio do pór roku
i warunków atmosferycznych

- swobodnie wypowiada się na temat treści wierszy
i tekstów pisanych prozą

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin