Plan wynikowy
rok szkolny 2009/2010
Szkoła podstawowa nr 46 w poznaniu
dla klasy 1 b
Ewa Napierała
Bloki tematyczne
Tematy kolejnych dni
Wymagania programowe (edukacyjne)
Uwagi
Podstawowe
Ponadpodstawowe
Uczeń:
Witaj, szkoło!
1. Już w szkole
2. Ja i moi koledzy
3. Czarodziejskie słowa
4. Podróż do Krainy Książek
-nawiązuje kontakt z kolegami i koleżankami
-zna imiona kilku kolegów i koleżanek
-potrafi się przedstawić
-umie usytuować przedmioty w przestrzeni względem podanego obiektu z wykorzystaniem pojęć: na, nad, pod, obok
-zna usytuowanie ważniejszych pomieszczeń w szkole (klasa, szatnia, toaleta, świetlica, stołówka, wyjście ewakuacyjne)
-orientuje się, gdzie można się bezpiecznie bawić
-modeluje zdanie paskami papieru
-wie, jak należy zachować się wobec nauczyciela i innych dzieci
-rozumie pojęcia: wewnątrz, na zewnątrz
-rozumie potrzebę dbania o sprzęt szkolny
-rysuje ołówkiem po śladzie
- potrafi współpracować z innymi dziećmi w zabawie
-umie udzielić informacji o sobie, o ulubionych zajęciach
-wyodrębnia z mowy zdania i wyrazy w zdaniu
-w skupieniu słucha tekstu czytanego przez nauczyciela
Treści edukacji muzycznej, plastycznej oraz wychowania fizycznego w załącznikach
Pierwsze dni w szkole
1. Jestem dyżurnym
2. Ustalamy klasowe zasady
3. Co noszę
4. Kolorowy świat
-wskazuje pozytywne i negatywne postawy dyżurnego
- zna obowiązki dyżurnego
-rozumie pojęcia: zdanie, wyraz
-umie usytuować przedmioty w przestrzeni z uwzględnieniem pojęć: przed, za, wyżej, niżej, dalej, bliżej
-wie, jak pielęgnować rośliny w klasie
-zna i przestrzega zasad bezpiecznego zachowania się w czasie lekcji i przerw
-rozumie zakres obowiązków ucznia
-wie jak należy nosić tornister i jaką postawę przyjąć przy pisaniu
- w skupieniu słucha tekstu czytanego przez nauczyciela
- wypowiada się na temat zachowania dzieci w szkole i w klasie
-ocenia postępowanie bohaterów historyjek
-dopasowuje nazwy do modeli wyrazów
Wspomnienia z wakacji
1. Gdzie byliśmy na wakacjach
2. Wakacyjne pamiątki
3. Podróż do Krainy Książek
- swobodnie wypowiada się na temat wakacji
-dzieli wyrazy na sylaby
- orientuje się w schemacie własnego ciała (lewa ręka, prawa ręka, lewe oko, prawe oko itp.)
- podskakuje, skacze obunóż, jednonóż przez niskie przeszkody
- kreśli elementy literopodobne: ślimak, fale, łuki itp.
- rozpoznaje krajobraz morski i górski
- współpracuje z innymi dziećmi
- poprawnie dzieli zdania na wyrazy
- opowiada zdaniami treść historyjki
Droga do szkoły
1. Bezpieczna droga do szkoły
2. Warto znać znaki drogowe
- wie, jak bezpiecznie poruszać się po drogach
- pamięta swoją drogę do szkoły
- dzieli wyrazy na sylaby
- rozumie pojęcia: większy, mniejszy, dłuższy, krótszy, wyższy, niższy
- rozpoznaje podstawowe znaki drogowe dla pieszych
- zna kolory świateł sygnalizatora
- kreśli elementy literopodobne
- uświadamia sobie, że lekkomyślne zachowanie na ulicy zagraża jemu i innym
- rozumie pojęcie sylaba i samodzielnie dokonuje analizy i syntezy słuchowej
- odróżnia i zapamiętuje polecenia, sygnały
i znaki
- zna istotne zasady prawidłowego zachowania się w środkach komunikacji publicznej i na przystankach.
Szkoła i jej otoczenie
1. Poznajemy naszą szkołę
2. Kto pracuje w naszej szkole
- zna pomieszczenia w szkole, ich przeznaczenie, nazywa je
- dzieli wyrazy na głoski i sylaby
- wie, kto pracuje w szkole
- określa cechy wielkościowe: szerszy, węższy, grubszy, chudszy, tęższy, szczuplejszy
- zna i stosuje zwroty grzecznościowe wobec pracowników szkoły
- klasyfikuje przedmioty według określonej cechy
- ma świadomość iż należy dbać o dobre imię szkoły
- zna pełną nazwę szkoły
- rozumie potrzebę pracy innych
- porównuje przedmioty pod względem ich długości i szerokości
- wyodrębnia podzbiory, część wspólną
Złota polska jesień
1. Jesienne spacery w słońcu
2. Koszyk Pani Jesień
3. Co można zrobić z liści
4. Przyroda jesienią
5. Podróż do Krainy Książek
- słucha ze zrozumieniem czytanych przez nauczyciela utworów
- potrafi odpowiadać na pytania dotyczące sytuacji, wysłuchanego tekstu, ilustracji
- wie, że są różne pory roku
- zna zasady bezpiecznego zachowania się podczas wycieczki
- potrafi powiedzieć krótki wiersz z pamięci
- nazywa liście i owoce niektórych drzew
- zgodnie współpracuje podczas zabaw ruchowych
- kreśli linie faliste po śladzie
- rozróżnia i nazywa liście i owoce niektórych drzew
- za znaczenie słowa: obraz, pejzaż
- uznaje, że każdy ma prawo do własnych poglądów
- umie uzasadnić swoją opinię
- nazywa gatunki ptaków odlatujących na zimę i zimujących w Polsce
Zdrowo się odżywiamy
1. Na straganie
2. Kolorowe witaminy
4. Smacznie i zdrowo
- odpowiada na pytania dotyczące sytuacji, tekstu, ilustracji
- słucha ze zrozumieniem utworów czytanych przez nauczyciela
- krótko wypowiada się na określony temat
- mówi z pamięci krótki wiersz
- rozumie i nazywa figury geometryczne
- koloruje obrazek zgodnie z poleceniem
- rozpoznaje i nazywa owoce i warzywa
- rozumie, że należy przestrzegać zasad higieny przy przygotowywaniu owoców, warzyw do spożycia i przy ich spożywaniu
- wie, dlaczego należy spożywać surowe owoce i warzywa
- potrafi współdziałać z kolegą w grupie
- bawi się z innymi dziećmi
- swobodnie wypowiada się na temat treści wierszy i tekstów pisanych prozą
- swobodnie wypowiada się na określony temat
- potrafi pięknie wyrecytować z pamięci krótki wiersz
- rozwiązuje zagadki
- potrafi nazywać niektóre cechy figur geometrycznych
- rozpoznaje i nazywa owoce krajowe i egzotyczne
- rozpoznaje i nazywa przetwory z owoców i warzyw
- potrafi nakryć do stołu
- wie, jak należy zachować się przy stole
Jesienna muzyka
1. Kap, kap spod parasola
2. Pogoda pod psem
- odpowiada na pytania dotyczące sytuacji tekstu i ilustracji
- segreguje elementy w zbiorach, podzbiorach
- kreśli linie po śladzie
- przyporządkowuje ubiory odpowiednio do pór roku i warunków atmosferycznych
...
Kekos