Odkrywam siebie[1]. Rozkład godzinowy sem. I.doc

(877 KB) Pobierz
Zintegrowany rozkład materiału do klasy pierwszej

Zintegrowany rozkład materiału do klasy pierwszej

do podręcznika Odkrywam siebie. Ja i moja szkoła

 

 

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 marca 2009 r.

w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych „podziału godzin przezna-czonych na zajęcia edukacji wczesnoszkolnej dokonuje nauczyciel prowadzący zajęcia, z tym że w trzyletnim okresie nauczania następujące zajęcia edukacyjne należy zrealizować co naj-mniej w wymiarze:

– język nowożytny – 190 godzin

– edukacja muzyczna, edukacja plastyczna i zajęcia komputerowe po 95 godzin [co rocznie daje około 32 godzin]

– wychowanie fizyczne – 290 godzin [co rocznie daje około 100 godzin].

W proponowanym programie umieszczono:

39 godzin edukacji muzycznej (18/21)

39 godzin edukacji plastycznej (20/19)

107 godzin wychowania fizycznego (54/53)

34 godziny zajęć komputerowych.

          Oczekiwane efekty zabiegów dydaktycznych i wychowawczych nauczyciela i ro-dziców oraz aktywności własnej ucznia zamieszczone po każdym bloku należy traktować jako plan wynikowy.

 

 

SEMESTR I

 

WRZESIEŃ

 

BLOK 1. Ja i moja szkoła (17 godz. i 1 godz. zajęć komputerowych)

 

Dzień 1. Poznajmy się!

Rodzaj edukacji

Kolejny numer

Temat i zadania

społeczna

½

1. Zabawy integracyjne.

Kształcenie umiejętności przedstawiania się.

– Integrowanie zespołu uczniowskiego.

 

matematyczna

½

2. Poznanie najbliższego otoczenia.

– Poznanie sali zajęć.

– Poznanie drogi od wejścia do szkoły, poprzez szatnię do sali zajęć.

– Określanie położenia mijanych obiektów względem obserwatora.

Poznanie zasad zachowania się wobec pracowników szkoły (zwroty grzecznościowe).

polonistyczna

1

3. Wypowiedzi dzieci na temat oczekiwań i obaw związanych ze szkołą inspirowane opowiadaniem Ireny Landau Pierwszy raz.

– Kształcenie umiejętności uważnego słuchania.

Zachęcanie do wypowiadania się na podany temat.

Kształcenie umiejętności wyodrębniania zdań w wypowiedzi.

Kształcenie umiejętności układania zdań.

wychowanie fizyczne

½.

5. Zabawy ruchowe (½ godz. – wplecione w przebieg zajęć).

Kształtowanie koordynacji ruchowej i orientacji

   w przestrzeni.

– Sprawne reagowanie na polecenia nauczyciela.

– Zabawy integracyjne.

Dzień 2. Z kim chciałbym siedzieć w kręgu i w ławce?

polonistyczna

2

1. Wypowiedzi dzieci na temat sposobów rozwiązywania problemów na podstawie opowiadania Ireny Landau Pomysły.

– Budowanie zaufania między nauczycielem a dziećmi.

– Kształtowanie więzi koleżeńskich między dziećmi.

– Używanie zwrotów grzecznościowych.

Kształcenie umiejętności uważnego słuchania tekstu.

– Uczestniczenie w rozmowie na temat problemu poruszanego w wysłuchanym tekście.

Kształcenie umiejętności wyróżniania zdań w wypowiedzi

i układania zdań na podany temat.

muzyczna

1

2.                   Nauka piosenki Chodź, kolego!

– Nauka piosenki fragmentami, ze słuchu.

– Zabawa rytmiczna przy piosence.

matematyczna

1

3. Orientacja w przestrzeni i na płaszczyźnie z punktu widzenia własnej osoby – góra, dół.

– Ćwiczenia ruchowe z przyborami utrwalające rozumienie i posługiwanie się terminami: góra, dół, w górę, w dół, na górze, na dole, przed, za.

Pojęcia: kartka, strona.

– Ćwiczenia na odszukiwanie na stronie obiektów umieszczonych: u góry, w środku, u dołu.

– Rysowanie linii pionowych w różnych formatach.

wychowanie fizyczne

1

4. Zabawy ruchowe (½ godz. – wplecione w przebieg zajęć).

Ćwiczenia separacji ruchów rąk jako przygotowanie do pisania.

– Rozdzielanie ruchów palców jako przygotowanie do pisania.

 

Dzień 3. O czym i jak będę się uczyć w szkole?

Rodzaj edukacji

Kolejny numer

Temat i zadania

przyrodnicza

 

polonistyczna

1

 

3

1.–2. Różnorodne doświadczenia pozwalające dzieciom odpowiedzieć na pytanie: W jaki sposób można poznawać otaczający nas świat?

Ukazanie poprzez zabawy znaczenia zmysłów w poznawaniu świata.

Kształcenie umiejętności układania zdań pytających.

– Rozbudzanie ciekawości poznawczej i aktywności dzieci.

matematyczna

2

3. Orientacja w przestrzeni i na płaszczyźnie z punktu widzenia własnej osoby – prawa strona, lewa strona.

– Ćwiczenia ruchowe z przyborami utrwalające rozumienie

i posługiwanie się terminami: prawa strona, lewa strona, w prawo, w lewo.

Ćwiczenia graficzne na odszukiwanie na stronie obiektów umieszczonych: po prawej stronie, po lewej stronie, w środku.

– Rysowanie linii poziomych.

wychowanie fizyczne

1½

4. Zabawy ruchowe (½ godz. – wplecione w przebieg zajęć).

Ćwiczenia ruchowe utrwalające rozumienie terminów: prawa strona, lewa strona, w prawo, w lewo.

Dzień 4. Do czego może się przydać umiejętność mówienia, czytania i pisania

polonistyczna

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin