pytania stasio.doc

(32 KB) Pobierz
1

1.      referencje *

2.      rozmowa kwalifikacyjna*

3.      metody w ocenie*

4.      planowanie zasobów ludzkich*

5.      co to jest organizacja ucząca się*

6.      jak powinien wyglądać plan

7.      modele np. harwardzki*

8.      rodzaje rekrutacji *

9.      etapy rekrutacji

10.  szkolenie pracowników*

11.  dokumenty pracownicze(akta osobowe)

12.  życiorys, list motywacyjny, CV*

13.  etapy zarzadzania zasobami ludzkimi

14.  jakie kryteria trzeba spełnic żeby zarzadzac zasobami ludzkimi

15.  warunki źródeł referencji*

16.  warunki i czynniki w procesie zarządzania zas. Ludzkimi

 

Etapy (procesy) zarządzania zasobami ludzkimi w projekcie: 

 

1. Planowanie organizacyjne

Obejmuje ustalenie, opis i przydzielenie ról, obowiązków i zależności

hierarchicznych w projekcie. Można je przydzielać zarówno pojedynczym

osobom jak i grupom. Osoby te i grupy mogą stanowić część organizacji

realizującej projekt lub mogą pochodzić z zewnątrz. Grupy wywodzące

się z konkretnej organizacji są często powiązane z jej konkretnymi

działami funkcyjnymi, takimi jak projektowanie, marketing, czy

księgowość. 

 

W większości projektów planowanie organizacyjne wykonuje się na

najwcześniejszych etapach realizacji projektu. Jednakże w miarę rozwoju

projektu rezultaty tego procesu powinny być poddawane regularnym

przeglądom. Jeśli początkowo ustalona organizacja traci swoją

efektywność, wówczas trzeba dokonać jej niezzwłocznej modyfikacji.

Planowanie organizacyjne jest często ściśle powiązane z planowaniem

komunikacji. 

 

2. Pozyskiwanie personelu

Polega na zapewnieniu wymaganych zasobów ludzkich i przydzieleniu ich do

prac w projekcie. W większości sytuacji możemy nie mieć dostępu do

"najlepszych" zasobów, a zespół zarządzający projektem musi zachować

ostrożność sprawdzając czy ludzie którzy są dostępni spełniają

wymagania projektu. 

 

Zespół projektowy, jak każda inna grupa ludzi składa się z osobników

o złożonej indywidualności. Różnorodność charakterów doświadczenia

i umiejętności powoduje, że członków zespołu można przypisać do

kilku określonych grup. Przypisanie to zwykle nie odbywa się przez

nominację (z wyjątkiem lidera zespołu) lecz przez mniej lub bardziej

świadomy wybór każdego poszczególnego członków zespołu. 

 

3. Kształtowanie zespołu

Rozwój indywidualnych i grupowych kompetencji w celu zwiększenia

wydajności w projekcie. Polega zarówno na zwiększaniu zdolności

interesariuszy do wnoszenia indywidualnego wkładu w projekt, jak i na

rozwijaniu wśród członków zespołu umiejętności pracy zespołowej.

Rozwój indywidualny stanowi podstawę konieczną do ukształtowania

zespołu, a sam proces kształtowania zespołu ma kluczowe zanczenie dla

realizacji celów projektu. 

 

Kształtowanie zespołu w projekcie jest często utrudnione jeśli

poszczególni członkowie zespołu podlegają zarówno kierownikowi

funkcyjnemu jak i kierownikowi projektu. Skuteczne zarządzanie taką

podwójną zależnością hierarchiczną najczęściej spoczywa na barkach

kierownika projektu

 

 

 

Etapy Zarzadzania zasobami ludzkimi są zwiazane z funkcją presonalną która była omawiana na którymś z pierwszych wykładów?

 

W ramach tych funkcji można wyróżnić kilka podstawowych etapów:

 

1.      Opieka społeczna ( 1915-1939) rozwój świadczeń socjalnych ochrona podstawowych interesów pracowniczych.

 

2.      Administrowanie kadrami ( lata 30-te XX w.)

 

3.      Zarządzanie personelem ( I faza lata 40- te wprowadzenie poszerzonego zakresu funkcji personalnej organizowanej w dalszym ciągu do działań operacyjnych.   O szkolenie dbać kadry kierownicze.

 

4.      Zarządzanie personelem II faza ( lata 60-te i 70-te XX w.) – funkcja personalna

 

-   Programy rozwoju pracowników i kierowników3

 

-   Rozbudowanie metody i techniki doboru pracowników

 

-   Zarządzanie wynagrodzeniami

 

-   Rozbudowa przepisów prawa pracy

 

-   Pojawienie się menadżerów personalnych

 

-   Rozwój działów personalnych

 

5.      Zarządzanie zasobami ludzkimi I ( lata 80 XX w. ) funkcja personalna przyjmuje wymiar strategiczny na skutek integracji.

 

ZZl i strategii rozwoju organizacji wzrost znaczenia programów:

 

Rozwoju, szkoleń, systemów motywacyjnych, systemów ocen pracowników itp.

 

6.      Zarządzanie zasobami ludzkimi II faza ( początek lat 90- tych-  trwa obecnie)funkcja wspiera nowe koncepcje zarządzania organizacją . Integracja ściślejsza że strategią rozwoju.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin