Andrzej Batko - Język Perswazji.pdf

(512 KB) Pobierz
Microsoft Word - 3D88AC5D-092A-E4C4.doc
Andrzej Batko
JĘZYK PERSWAZJI
czyli neurolingwistyka wywierania wpływu
Wstęp
Co, do licha, natchnęło Cię aby kupić tę książkę?
Poważnie. Co zmotywowało Cię do zakupu? Czy dlatego, że tytuł
brzmiał przyjemnie dla ucha? A może dlatego, że już obiło Ci się o
uszy moje nazwisko? Albo też, zostało Ci parę złotych i
denerwująco brzęczały w kieszeni?
Podejrzewam, że nie był to żaden z powyższych powod–w.
I wiem że mam rację bo spowodowała to siła sł–w. W jakiś
szczeg–lny spos–b, przeczytane przez Ciebie słowa ułożone były w
szczeg–lny i systematyczny spos–b, kt–ry sprawił, że wydałeś ciężko
zarobione pieniądze na ten skrypt.
I pewnie już się domyślasz, że nie była to przypadkowa kombinacja
sł–w, na kt–rą natknąłem się niechcący i kt–ra zmotywowała Cię do
zam–wienia pozostałych rozdział–w.
Ktoś powiedział, że ásłowa mają większą siłę niż niejeden rodzaj
broni, narkotyk lub bogactwoÑ. Mogę tylko do tego dodać, że słowa
mogą być bronią, działać jak narkotyk i przynieść bogactwo.
Sam fakt, że teraz czytasz te słowa dowodzi nie tylko tego że tak jest
ale też tego, że zdajesz sobie już sprawę z mocy ukrytej w słowach.
Między nimi zresztą też. Do czego więc chcesz użyć wiedzy i
umiejętności, kt–re już wkr–tce nabędziesz?
Czy zechcesz ich użyć aby sprzedawać rzeczy? Zostać znanym
politykiem? Przekonać ludzi do jakiejś sprawy lub idei? Pom–c
ludziom w pozbyciu się problem–w? A może po prostu ułatwisz życie
sobie i innym komunikując się skuteczniej i klarowniej.
Pamiętaj, że sama wiedza nie wystarczy bo trzeba jeszcze wesprzeć
ją umiejętnościami, a te wymagają praktyki. Zacznij stosować
poznawane techniki jeszcze w trakcie czytania i zanim zdecydujesz
się zapisać na jedno z naszych szkoleń!
Powodzenia.
Andrzej Batko
¨ 2002 Andrzej Batko
1
Dlaczego niekt–rzy handlowcy prawie zawsze zarabiają
ogromne pieniądze?
czyli
Jak tworzyć w klientach ánastr–j kupowaniaÑ, kt–remu trudno
jest się oprzeć.
Gołym okiem widać, że nawet w trudnych czasach, ludzie odwiedzają
sklepy, oglądają reklamy, wchodzą na komercyjne strony w
Internecie, szukając informacji o produktach i usługach.
Prawdziwym problemem jest jednak stworzenie prezentacji, kt–ra
sprawia, że klient dokonuje zakupu z radością, a cena przestaje być
liczącym się czynnikiem.
Sekret stworzenia takiej prezentacji (werbalnej, ulotki, ogłoszenia lub
strony w sieci) polega nie na wytwarzaniu, jak to kiedyś uważano,
ápotrzebyÑ , kt–rą dany produkt lub usługa zaspokoi lecz....
ápragnieniaÑ, áchceniaÑ a nawet ápożądaniaÑ tego produktu lub
usługi. 90% rzeczy i usług, kt–re kupujemy nie jest czymś czego
ápotrzebujemyÑ, jest czymś co áchcemyÑ mieć lub robić. Ludzie
podejmują decyzję o zakupie kierując się w 90% emocjami a tylko w
10% logiką. Czyli... jeśli najpierw poruszysz emocje a potem
dostarczysz dobre, logiczne uzasadnienie zakupu to...
podświadomość klienta zamknie za Ciebie sprzedaż!
Gdy naprawdę zrozumiesz ten mechanizm i zastosujesz proste ale
niesłychanie skuteczne techniki oddziaływania na emocje, na
podświadomość klienta to możesz dosłownie podwoić sprzedaż w
Twojej firmie.
Jak wytworzyć w kliencie ápragnienieÑ a nawet pożądanie
Twojego produktu?
To proste. Najpierw trzeba sprawić aby klient zaczął odczuwać
określony stan np., uczucie, kt–re towarzyszy mu gdy bardzo czegoś
chce áczuje, że musi to miećÑ. Teraz wystarczy ázakotwiczyćÑ
(Kotwiczenie jest jedną z najstarszych technik NLP. Wykorzystuje
ona mechanizm warunkowania, spopularyzowany przez rosyjskiego
fizjologa Pawłowa. Umożliwia trwałe skojarzenie dowolnego silnego
stanu emocjonalnego z dowolnym bodźcem np. widokiem Twojego
produktu!) ten stan emocjonalny i uruchomić prezentując produkt!
Prezentacja powinna zawierać też elementy, potrzebne świadomemu
umysłowi do wyprodukowania álogicznegoÑ uzasadnienia.
Stroje zgodne z najnowszym trendem mody, drogie zegarki,
samochody, wakacje w odległych i egzotycznych krajach, najnowsze
perfumy, odżywki, polisy ubezpieczeniowe są kupowane ponieważ
są chciane lub wręcz pożądane. Uczucie, popycha do zakupu np.
odżywki odchudzającej lub bardzo drogiej marynarki - chcę ładnie
wyglądać (najczęściej dla siebie) Logika dorabia uzasadnienie - Będę
zdrowsza lub na moim stanowisku trzeba mieć drogą marynarkę
(zegarek, pi–ro itd.) Zresztą przypomnij sobie, jak sam lub sama
¨ 2002 Andrzej Batko
2
nagle poczułeś lub poczułaś, że musisz coś kupić, wejść w
posiadanie tego czegoś. Jeszcze wczoraj nie wiedziałaś, że to
istnieje a dziś musisz to mieć!
I jeśli dokonałeś tego zakupu to przypomnij sobie ile álogicznychÑ i
áracjonalnychÑ uzasadnień wyprodukował Tw–j świadomy umysł abyś
m–gł lub mogła pozbyć się tych ostatnich zahamowań i kupić ten
telewizor z panoramicznym ekranem- bo przecież już zaraz, za ja
jakieś 10-15 lat te z kwadratowymi ekranami przestaną działać albo
zaczną wydzielać trujące substancje, poza tym żonie podoba się
jasna kanapa, do kt–rej stara czarna obudowa telewizora nie pasuje
kolorem. Na kanapę jeszcze trzeba poczekać, ale przynajmniej
telewizor będzie pasował (do tej kanapy, kt–rej tam jeszcze nie ma!)
Naucz się sterować tymi procesami i zapomnij o átrudnej sytuacji
gospodarczejÑ oraz áubożeniu społeczeństwaÑ. To są właśnie
wym–wki álogicznegoÑ umysłu. Poznaj zastosowania NLP w biznesie
i pozw–l konkurencji álogicznieÑ i áracjonalnieÑ szukać przyczyn ich
porażek.
Czy wiesz, jak często poddają Cię hipnozie?
Ja wiem. Pewnie nawet częściej niż się domyślasz!
"Czujesz się senny, senny, coraz bardziej senny....Podczas gdy
będę liczył od 10 do 1 Twoje powieki będą coraz cięższe.... i
cięższe..."
Jest to najprawdopodobniej pierwsze skojarzenie, jakie przychodzi
na myśl gdy myślisz o hipnozie. I słusznie. Hipnoza polega miedzy
innymi na odprężeniu Twojego umysłu, zwłaszcza tego
podświadomego. Sprawia że zaczynasz być bardziej podatny na
sugestie. Hipnoza wywołuje wiele kontrowersji, ale jest skuteczna.
Hipnoza znana jest od ponad 300 lat. I nie bez powodu. Jest
skuteczna!
Ale hipnotyczny język perswazji polega na czymś innym. Przecież
nikt nie chce żeby mu klienci w czasie prezentacji biznesowej
zasypiali! M–wiąc o hipnotycznym języku mam na myśli słowa i
zdania, kt–rym nie spos–b się oprzeć! Tekst kt–ry przykuwa wzrok do
każdego akapitu i mowa, kt–ra sprawia, że słuchacze nie mogą się
oprzeć. Nie tylko czytają i słuchają, ale też pamiętają i co ważniejsze
podejmują działanie pod wpływem tych sł–w.
W biznesie jest to chyba o wiele bardziej przydatne niż uśpienie
potencjalnego klienta, nieprawdaż?
Jestem przekonany, że zdarzyło Ci się już spotkać taki tekst kt–ry
przykuł Twoja uwagę, lub taka osobę, kt–rej słowa sprawiły, że w
pełni koncentrujesz się na tym co widzisz i słyszysz. Czy straciłeś lub
straciłaś poczucie czasu? A może ktoś do Ciebie coś w tym czasie
¨ 2002 Andrzej Batko
3
powiedział lub wołał Cię a Ty tego nie słyszałeś? Byłaś tak
pochłonięta czytaniem lub słuchaniem, że nic poza tym nie miało
znaczenia?
Sp–jrz prawdzie w oczy - byłeś lub byłaś w stanie hipnotycznego
transu.
Dobra książka hipnotyzuje. Ciekawą opowieść hipnotyzuje.
A kiedy ostatni raz zahipnotyzowało Cię ogłoszenie lub prezentacja
handlowa? (Już prędzej uśpiła.)
Wyobraź sobie, jak by to było gdybyś umiał używać sł–w, m–wiąc w
taki spos–b, że Twoi słuchacze słuchali by Ciebie jak
zahipnotyzowani, pamiętali to co słyszeli i podejmowali działanie,
kt–re im zasugerowałeś!
Albo czytaliby Tw–j list od deski do deski i zamawiali usługę lud
podejmowali decyzję, kt–rą im sugerujesz!
Nieee, pewnie nie byłoby to przydatne. Ani w handlu, ani w
negocjacjach, ani przy pisaniu tekst–w marketingowych a już na
pewno nie w POLITYCE a szczeg–lnie nie w czasie wybor–w. Komu
to potrzebne!
Ja jednak lubię przekraczać granice i zadałem sobie pytanie: Co by
się stało gdyby zacząć stosować strategie i język hipnozy w biznesie.
Nie mogłem się powstrzymać, żeby nie sprawdzić.
Rezultaty są fascynujące, o czym wiedza Ci nieliczni, kt–rzy byli na
moim warsztacie w marcu i zastosowali te metody w swoim
marketingu i negocjacjach! Oczywiście to nie jest dla wszystkich a
tylko dla tych, kt–rzy są ciekawi ile pieniędzy przecieka im między
słowami. I chcą ten przeciek uszczelnić!
Stany transu hipnotycznego są dla nas chlebem powszednim i
najczęściej o tym nawet nie wiemy. Za każdym razem gdy
"odjeżdżasz" w myślach gdzieś daleko i przestajesz zauważać co się
wok–ł Ciebie dzieje - jesteś w transie! Albo gdy czytasz coś
fascynującego i "nie możesz się oderwać" - też jesteś w transie.
Hipnotyzują nas towary, teksty reklamowe, książki, filmy i ludzie.
Każdy zna ten stan, gdy zaczynasz skupiać się na tym co robisz ...
tak jak gdy czytasz tekst i widzisz przed sobą litery....nawet nie
zwracasz uwagi z czego są zrobione...kreski pionowe, kreski ukośne,
zawijasy, ogonki, kropki i pauzy... kt–re ukladają się w słowa.... ile
liter potrzeba by napisać słowo "litera"........ i dlaczego tu było aż tyle
kropek, powinny być trzy... co za r–żnica. Albo przerwy między
słowami czy one coś komunikują? O czym on pisze i dlaczego ja w
og–le to czytam?... Bo jestem w lekkiej hipnozie i dopiero teraz
zaczynam zauważac, że coś się dzieje dookoła...
¨ 2002 Andrzej Batko
4
A co z hipnoza grupową? Czy politycy nas hipnotyzują? Ludzie w
dużej grupie są podatniejsi na sugestie i perswazję, tak pokazaly
badania naukowe. Zjawisko konformizmu nie tłumaczy wszystkiego.
Ludzie w tłumie robią dziwaczne rzeczy, ktorych solo by nie zrobili,
ale w czasie gdy je robią wydaje im się to naturalne. Chuligani na
meczach wpadaja w zbiorowy trans agresywny. A kto przynajmniej
raz nie zmienił zdania, pod wpływem perswazyjnej mowy sprzedawcy
lub polityka (Gdyby tak policzyć ludzi, ktorzy dzisiaj sami nie mogą
uwierzyć, że głosowali na Stana Tyminskiego!)
Sam kiedyś uleglem hipnozie, gdy Cygan zaproponował mi kupno
"sk–rzanej" kurtki, chociaż zazwyczaj nie kupuję rzeczy na ulicy.
Nawet pachniała prawdziwą sk–rą a w dotyku też była prawdziwie
sk–rzana (znam sie na sk–rach), ale tylko przez nastepne 15 min!
Sam nie moglem uwierzyć, że ten plastyk pachniał mi sk–rą. Nawet
w dotyku to była zwykła cerata!
Hipnotyzują Cie politycy, sprzedawcy, reklamy, literatura, znajomi i
obcy ludzie, telewizja i Ty sam lub sama sie hipnotyzujesz! Czy tego
chcesz czy nie i niezależnie od tego czy w to wierzysz.
A wiec skoro jest to tak powszechne to czy może nie istnieć? A może
kryje sie tutaj jakiś potencjał, jakieś mozliwości?
Czy już zaczynasz się domyślać jak łatwo możesz zamienić
"opornych" klient–w w najgorętszych fan–w Twoich usług i
produkt–w, kt–rzy pragną "dokonać zakupu z intensywnością
nastolatk–w na pierwszej wiosennej randce?
W pełni możesz się przekonać się czytając kolejne strony.
Dam Ci też jeden ważny pow–d dla kt–rego warto czytać dalej. To
prawda, że w ciągu ostatnich miesięcy interesy idą w większości firm
nie najlepiej. I w takich warunkach wygrywają Ci, kt–rzy potrafią
skutecznie przekonywać swoich klient–w. W mowie i na piśmie.
Złoty medal na Olimpiadzie dostaje ten kto ma czas lepszy
często tylko o 1/100 sekundy! Czy jest on aż tak dużo lepszy od
pozostałych zawodnik–w? Nie, tylko o 1/100 sekundy.
Na dalszych stronach tej książki możesz znaleźć swoją 1/100
sekundy , kt–ra może dać Ci złotą przewagę nad konkurencją w tych
trudniejszych czasach!
A więc czytaj dalej bardzo uważnie!
¨ 2002 Andrzej Batko
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin