Tematyka godzin wychowawczych
Wrzesień
1. Wybieramy Samorząd Klasowy
2. Prawa człowieka rozpoczynają się od praw dziecka – Konwencja o Prawach Dziecka
3. Jak oceniamy zachowanie? – przypomnienie zasad oceniania
4. Ankieta – Czy znasz swoje prawa w szkole
Październik
1. Za co się lubimy? „Lista” – zabawa socjoterapeutyczna
2. Formułujemy kontrakt klasowy
3. Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach – poznajemy ogólne zasady postępowania w przypadku złamań, zwichnięć itp.
4. Rodzina – ale jaka?
Listopad
1. Przygotowujemy apel z okazji Dnia Niepodległości
2. Święto zmarłych
3. Mój życiowy horoskop – rozmowa na temat własnej przyszłości, wymarzonej pracy, wywiad z rodzicami
4. Mój życiowy horoskop – podsumowanie wywiadów
Grudzień
1. Mikołajki w naszej klasie
2. Czy jesteśmy tolerancyjni?
Styczeń
1. Zrozumieć rodziców – rozwiązywanie konfliktów rodzinnych
2. Realna ocena i akceptacja siebie
3. Oceniamy własne zachowanie
4. Zdrowy model życia. Unikanie zagrożeń wynikających z niewłaściwego stylu życia
Luty
1. Ludzie są różni – refleksje na temat podobieństw i różnic między ludźmi
2. Prawda- cenną wartością
Marzec
1. Obrzędowość ludowa naszego regionu
2. My w naszym środowisku- jak promować szkołę
3. Moja mała ojczyzna – wieś, gmina, powiat
4. Poznajemy zabytki Jędrzejowa
Kwiecień
1. Szkice zabytków własnej miejscowości
2. Zainteresowanie problemami najbliższego środowiska, kraju, świata
3. Zwyczaje i obrzędy wielkanocne
Maj
1. Tworzenie obrazu własnego społeczeństwa – galeria znanych Polaków
2. Polska wobec Unii Europejskiej
3. Po co właściwie nam teatr?
Czerwiec
1. – 4. – godziny przeznaczone na realizację treści ścieżek międzyprzedmiotowych
oprac. Iwona Podhajna
wychowawca klasy V b
I.Pawlak