Reanimacja Zacisku Tyl Primera.pdf

(12172 KB) Pobierz
351611801 UNPDF
Reanimacja tylnego zacisku hamulcowego.
Będziemy reanimować zacisk hamulcowy tylni (dokładnie lewy). Stan początkowy: hamulec
zasadniczy działa, hamulec ręczny nie daje się w ogóle ruszyć. Objawy były takie, że nie miałem w
ogóle ręcznego w tym kole – okazało się że hamulec został w pozycji zaciągnięty i nie wracał, tak
więc nie można go było zaciągnąć.
Po zdemontowaniu zacisku, zdjęciu sprężyny hamulca ręcznego z niego, dźwignia ręcznego nie
dawała się w ogóle ruszyć.
Stan końcowy: dźwignia hamulca ręcznego przy zacisku daje się zaciągać ręką, i wraca szybciutko
do pozycji wyjściowej – bez zamontowanej sprężyny zewnętrznej – a więc cofa tylko i wyłącznie
przy pomocy sprężyny zamontowanej wewnątrz zacisku,
Przy okazji wyczyścimy i nasmarujemy grzybek w tłoczku.
Zacisk którym się zajmę pochodzi z Nissan Primer 1.8, 2001 rocznik, kombi, zacisk Lucas.
Działamy: demontujemy zacisk z auta, zdejmujemy z niego sprężynę dźwigni ręcznego, odkręcamy
ogranicznik ręcznego (śruba ograniczająca ruch dźwigni ręcznego), wykręcamy odpowietrznik,
wykręcamy tłoczek, zdejmujemy gumową osłonę tłoczka. Uzyskamy stan pacjenta jak na zdjęciu:
Żeby zdemontować cały mechanizm, trzeba zacząć od wyjęcia pierścienia segera znajdującego się
na dnie cylindra – zaglądamy do środka, i widzimy pierścień, a w szczególności otwory w które
trzeba włożyć końcówki szczypców segera żeby go ścisnąć a potem wyszedł. Poniżej foto
351611801.002.png
pierścienia już wyjętego, żeby było wiadomo czego szukamy:
Powiem szczerze, że dostęp do pierścienia jest słaby – jest tam ciasno. Miełem pod ręką tylko takie
marketowe szczypce Segera z wymiennymi końcówkami, i po drobnym tuningu przeprowadzonym
szlifierką wchodziły bez problemu.
351611801.003.png
Zanurzamy tak przygotowane szczypce do cylindra, łapiemy pierścień i ściskamy – wystarczy
ścisnąć pierścień a zostanie on wypchnięty przez sprężynę która jest odpowiedzialna za powrót
dźwigni hamulca ręcznego (gwintowany pręt na którym jest mocowany tłoczek, nazwijmy go
popychaczem tłoczka, przechodzi przez środek tej sprężyny).
Wyciągamy pierścień, osłonę sprężyny, sprężynę, oraz podkładkę pod sprężynę. Następnie
wyciągamy okrągłą płytkę ustalającą położenie popychacza tłoczka. Wszystkie te elementy
powinny po prostu wypaść – nie są w ogóle mocowane. Następnie wyciągamy prowadnik tłoczka –
trzeba go mocno pociągnąć – jest wciśnięty i ma na sobie uszczelkę która stawia lekki opór. Poniżej
foto elementów które będziemy mieli wyjęte:
351611801.004.png
Z głębi może nam jeszcze wypaść 'suwak' który popycha popychacz - to krótki pręcik z
zaokrąglonym końcówkami. Może nie wypaść, gdyż jest zanurzony w smarze, wówczas
wyciągamy go pensetą. Poniżej foto tego drobiazgu:
Teraz już wyciągamy dźwignę hamulca ręcznego. Poniżej foto mojej – która delikatnie mówiąc
była zasyfiona, przez co nie można nią było ruszać a więc i hamulec ręczny nie działał:
351611801.005.png
351611801.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin