KARTY.TXT

(5 KB) Pobierz
W tym texcie chcia�bym poruszy� star� dosy� spraw� kart magnetycznych
stosowanych przez telekomun� w swoich budkach. Jest to temat dosy� 
stary i wszystkim (chyba) ju� znany. Opisywany by� ju� w niejednym Faq
np. Ce64. Temat znany i opisywany lecz przez wi�kszo�� phreakowc�w
nie sprawdzony. Nie wiem dlaczego, mo�e z lenistwa, mo�e ze strachu
przed lutownic� a mo�e przez brak sprz�tu. Poza tym niekt�rzy opisuj�cy
metody "regeneracji" kart troch� si� mylili. Mo�liwe �e po prostu
zer�n�li z innych Faq texty cz�ciowo je zmieniaj�c a� dosz�o do zafa
�szowania orygina�u. Paru phreakowc�w wypytywa�o mnie jak si� "regene
ruje" karty wi�c postanowi�em opisa� jak si� to robi metod� dosy�
�opatologiczn�. Nie �ebym by� jakim� asem phreaku, po prostu wiem 
akurat jak to si� robi (pierwsz� kart� dorabia�em gdy tpsa wprowadzi�a 
budki na karty).
Jak wszyscy wiedz� (lub nie) na pasku magnetycznym zapisane s� informa
cje potrzebne do zainicjowania aparatu (budki). Pasek mo�na podzieli�
na dwie cz�ci. Umownie nazwijmy je ID1 i ID2. W cz�ci ID1 zapisany
jest indywidualny numer karty oraz par� innych rzeczy.
W cz�ci ID2 zapisane s� impulsy w postaci szpilek tzn. sygna� prosto
k�tny o bardzo ma�ym wype�nieniu. Podczas rozmowy impulsy s� wykasowy
wane w ilo�ci zale�nej od tego jak d�ugo dzwonimy i dok�d. Mo�na to 
�atwo sprawdzi� posypuj�c now�, w cz�ci zu�yt� i ca�kiem zu�yt� kart�
py�em ferromagnetycznym. Mog� to by� bardzo drobne opi�ki lub jeszcze
lepiej toner z faxu (tylko nie barwi�cy bo si� mo�na u�wini� a tak�e
wszystko dooko�a :)). Gdy si� ju� posypie to pi�knie b�dzie wida� co
gdzie jest zapisane.
�eby "zregenerowa�" kart� nale�y oczywi�cie nanie�� z powrotem impulsy
w cz�ci ID2. Jak to zrobi�? No c�. Jedni preferowali zapisa� na tym
samym pasku (oryginalnym) inni za� na spreparowanym.
Co do paska oryginalnego to nie pr�bowa�em i tego nie mam zamiaru
robi�. Dlaczego? Ano dlatego �e w�tpi� w efekty. �eby zapisa� na 
oryginale trzeba mie� najprawdopodobniej specj�ln� g�owic� kt�ra wytrzy
ma du�y pr�d podk�adu. Mo�e ta co jest w budce? Nie wiem. Nigdy nie 
widzia�em jej od �rodka. Gdyby g�owica z budki by�a do tego zdolna to 
wystarczy�o by przerobi� uk�ad i przystosowa� do zapisu ale..... 
nie otym chcia�em tylko o metodzie podmiany paska.
Ce64 preferowa� ta�m� Hi8 od camcorderu. Hehh... ta by�aby zapewne
najlepsza ale po co si� �apa� zaraz za drogie ta�my?
Ja u�ywa�em najwi�kszego badziewia jaki tylko mia�em, czyli 
Stilon Gorz�w i o dziwo ten badziew wystarczy� :))
Co b�dzie potrzebne?
Do spreparowania ta�my b�dzie potrzebny:
1. Magnetofon szpulowy
2. Generator fali prostok�tnej - koniecznie regulowany
Dobrze by by�o mie� jeszcze oscyloskop i cz�stotliwo�ciomierz.
Generator musi by� koniecznie regulowany dlatego �e prawie nigdy
nie da si� dobra� element�w o takiej warto�ci �eby uzyska� porz�dan�
cz�stotliwo��, a tak�e ka�dy magnetofon ma jakie� odchy�ki w pr�dko�ci
przesuwu ta�my. Je�li u�ywamy magnetofonu mono 4 �cie�kowca (np. ZK145)
lub stereo nale�y tak zmostkowa� odczepy g�owicy (w szereg) �eby by�a 
to g�owica mono zapisuj�ca na ca�ej szeroko�ci �cie�ki.
No to do dzie�a.
Pod��czamy generator do magnetofonu i nagrywamy jaki� odcinek ta�my.
Cz�stotliwo�� na jak� nale�y ustawi� generator zale�y od szybko�ci
przesuwu ta�my. Po nagraniu ogl�damy wynik posypuj�c ta�me py�em
ferromagnetycznym i por�wnujemy z orygina�em. Je�li odleg�o�ci s�
wi�ksze to zwi�kszamy cz�stotliwo��, je�li mniejsze to zmniejszamy.
Najlepiej wystartowa� od 1Hz. Mo�na to te� obliczy�, tzn. minimaln�
cz�stotliwo�� od kt�rej nale�y zacz��.
Aha..  jeszcze sprawa amplitudy.
Je�li generator ma mo�liwo�� regulacji amplitudy to no problem, lecz
je�li nie to ju� problem :))
Wielko�� amplitudy zale�y od typu wej�cia magnetofonu, tzn. od jego 
parametr�w. Amplitud� nale�y tak ustawi� aby sygna� zapisany nie by�
przesterowany (wa�ne !!!). Nawet gdy ustawimy ma�e wzmocnienie w 
magnetofonie. EEhhh....  i tu by si� przyda� oscyloskop.
Jesli nie masz w generatorze regulacji amplitudy to trzeba zmontowa�
redukcj� oporow�. Warto�ci nale�y obliczy� wed�ug parametr�w wej�cia
magnetofonu.
I jeszcze jedno, w magnetofonie nale�y ustawia� jak najwi�ksze 
wzmocnienie (mo�na a nawet trzeba poeksperymentowa�). Je�li nadal 
b�d� problemy nale�y jeszcze zwi�kszy� pr�d podk�adu (oczywi�cie w 
granicach rozs�dku �eby nie spali� g�owicy).
Wiem �e jest du�o pieprzenia z regeneracj� ale c�, nic za darmo :))
Wiem tak�e �e nie poda�em bli�szych danych co do warto�ci pr�d�w
podk�adu, amlitudy i wzmocnienia ale niestety, nie mog� tego okre�li�
gdy� ka�dy magnetofon jest inny (nawet ten sam typ i tej samej firmy).
Du�o te� zale�y od parametr�w g�owicy. Niestety ale na to nic nie
poradz�.
Je�li kto� sobie pomy�li �e nagra np. 1000 impuls�w na kart� i tyle
b�dzie mia� to niech sobie z g�owy wybije. Cz�s� ID1 mu na to nie
pozwoli :))). Wiem �e s� karty spreparowane tak �e mo�na j� urzywa� 
wiecznie, ale to trzeba odpowiednio spreparowa� ID1
Jak to zrobi�? Dobre pytanie :))
Trzeba zna� dok�adnie co jest zapisane w ID1 i w jakiej kolejno�ci.
Niestety ja tego nie wiem :((
Je�li kto� wie to prosz� o informacj�.
A tak na marginesie to wed�ug mnie gra jest nie warta po�wi�cenia
dlatego �e (podobno) tpsa wprowadza chip karty rezygnuj�c z
magnetycznych (mam nadziej� �e to prawda). Je�eli tpsa nie wprowadzi
chip kart to trzeba b�dzie si� wzi�� powa�nie za problem ID1 :))
O chip kartach innym razem.
                                      
PS.   Gdyby kto� mia� jakie� informacje na temat mechanizmu
      kasowania i odczytu kart w budkach, lub informacje o
      cz�ci ID1 to prosz� o li�cik.
      nazgul55@friko2.onet.pl
  
                                            |obi|


Zgłoś jeśli naruszono regulamin