Scenariusz zajęcia - NASZE DZREWO.doc

(34 KB) Pobierz
SCENARIUSZ ZAJĘCIA

SCENARIUSZ ZAJĘCIA

z zakresu edukacji estetycznej

 

 

1.                 Data:

2.                 Grupa wiekowa: 3-4 latki

3.                 Treści programowe:

- naklejanie kawałków kolorowego papieru,  kawałków materiałów na odrysowany szablon

-   rysowanie kredkami świecowymi,

4.                 Temat zajęć: „Nasze drzewo”

5.                 Cele edukacyjne

Dziecko:

- posługuje się klejem,

- wybiera kawałki materiałów i nakleja na szablon,

- prawidłowo trzyma kredkę

 

6.                 Metody nauczania

- słowna: rozmowa, instrukcja, objaśnienie;

- praktycznego działania: kierowanie własnym działaniem

 

7.                 Formy organizacyjne

- indywidualna,

- zbiorowa;

 

8.                 Środki dydaktyczne:

kartki A5 dla każdego dziecka, kredki, kawałki materiałów, kolorowego papieru, klej, plakat z pniem drzewa;

 

9.                 Literatura przedmiotu

Czapara E., Żaba-Żabińska W.[red.] „Przedszkole czterolatka. Przewodnik czterolatka, wyd. MAC Edukacja, Kielce 2008;

Kwaśniewska M., Żaba-Żabińska W. „Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci”, wyd. MAC Edukacja, Kielce 2009;

 

10.             Przebieg zajęć

Tok zajęć

Czynności n-la

Czynności dzieci

czynności organizacyjno porządkowe

 

 

 

 

wprowadzenie do tematyki zajęć

 

 

 

 

Uświadomienie celu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Realizacja tematu

 

 

 

 

 

Podsumowanie i ocena pracy dzieci

- zaproszenie dzieci do wspólnej zabawy, siad skrzyżny w kole;

- powitanie w kole według formuły „Mam na imię …, lubię…”, rozpoczyna studentka;

S-tka pokazuje dzieciom plakat z pniem drzewa i pyta, czy domyślają się co to może być?

Nast. s-tka pyta czego brakuje na plakacie?

„A wiec naszym dzisiejszym zadaniem będzie zrobienie listków do naszego drzewa, każdy będzie mógł wykonać swojego własnego, wyjątkowego liścia”;

S-tka instruuje dzieci, co powinny zrobić i w jakiej kolejności;

Zaproszenie dzieci do stolików z przygotowanymi materiałami, kartkami i realizacja tematu.

 

Po skończeniu pracy s-tka prosi, by każde dziecko wzięło swój „listek”, usiadło w kole na dywanie i powiedziało co mu się najbardziej podoba w swojej pracy, czy to było trudne zadanie?

Przyklejanie z pomocą studentek i n-la listków dzieci na przygotowany wcześniej plakat.

Podziękowanie za wspólną zabawę, poinformowanie dzieci, że ich pracę będą na wystawie grupy 2 i  każdy rodzic będzie mógł je podziwiać;

- dzieci siadają w kole na dywanie;

 

- dzieci przedstawiają się za pomocą podanej formuły;

 

- dzieci odpowiadają, że to drzewo;

 

 

- dzieci udzielają odpowiedzi „listków”;

- dzieci uważnie słuchają;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- dzieci siadają do stolików, przy pomocy kredek odrysowują swoje rączki i ozdabiają je według własnych upodobań;

- każde dziecko może obejrzeć prace innych, wypowiedzieć się na temat swojej pracy;

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin