Wyjęcie oraz wymiana licznika - zegarów w Lagunce.docx

(981 KB) Pobierz

Witajcie !!

Dziś rano otrzymałem piękny „nowy” licznik zamówiony od Dzikiego :E
Odrazu podziękowania ślę dla Ciebie Dziki za tak szybką wysyłkę i dostawę ;)

Jako że nie mogłem się powstrzymać – już popołudniu zabrałem się za montaż !!

I muszę powiedzieć że po zamontowaniu byłem mile zdziwiony.
A mianowicie wiedziałem, że miał to być „anglik” (czyli Clip -> zmiany z mil i galonów na kilometry i litry oraz inne parametry na europejskie + korekta przebiegu i wykasowanie błędu ręcznego hamulca elektrycznego … aha i regulacja wskazówek – bo były zdjęte)
…. Aaaale jakie mnie zdziwienie wzięło -> już po podłączeniu - jak się okazało - wyświetliło mi się wszystko w europejskich miarach i po angielsku oczywiście !!! Super :ok:

Zostaje tylko usunięcie błędu ręcznego i korekta przebiegu ;)
(noooo i kiedyś zakup tarczy europejskiej tylko z „kilometrami”)

…PS: Na starym liczniku miałem przejechane 169tyś. a na nowym jest 225tyś. :Pkurka naciachałem sporo kilosów przez ten dzień :D
trza poprawić :hahaha:


Teraz zabawa!! :piwo:


Na pierwszej fotce widać mój stary zegar – najzwyklejszy jaki był montowany w Lalkach generacji II-giej.
A dalej już nowy nabytek – wersja „sportowa” - czyli „na bogato” :P(z dużym wyświetlaczem/komputerkiem).

Dołączona grafika

Dołączona grafika



Zaczynamy oczywiście od odpięcia klemy od akumulatora.

Dołączona grafika



Następnie odpinamy panel z guzikiem od ESP i gadaczki i czegoś tam jeszcze :P
(jest na wcisk więc czymś płaskim podważamy)

Dołączona grafika



Dalej odchylamy kierownicę na MAX w dół i MAX do siebie i możemy zablokować. (pomoże to w dalszych pracach)
Odkręcamy 2 śruby pod spodem kierownicy aby zdjąć górną część obudowy kolumny.
(śruby torx-20)
I odczepiamy górę obudowy.

Dołączona grafika

Dołączona grafika



Teraz wkładamy coś bardzo płaskiego pomiędzy obudowę zegarów a daszek i delikatnie wyciskamy/wysuwamy ku dołowi/do siebie właśnie tę wnękę zegarów - spokojnie - daszek się nie rusza.
Razem z wnęką wyciągamy górną część obudowy kolumny kier. (są ze sobą połączone elastycznym materiałem - 3 wciskami)

Dołączona grafika

Dołączona grafika



Aby było łatwiej wszystko wyjąć na zewnątrz – proponuję odpiąć te 3 wciski (czerwone strzałki) – idzie łatwo.

Dołączona grafika



Przyszedł czas na licznik.
Tu sprawa banalna – Wystarczy odkręcić jedną śrubkę pod licznikiem (torx-20)
A następnie odczepić do siebie - najpierw z prawej strony u góry taki zawias (czerwona strzałka -> spokojnie nic się nie połamie) a dalej wysunąć sam licznik lekko w prawo (wyskoczy w ten sposób z identycznego mocowania lewego :))
Na koniec ostrożnie wyjmując – odczepić 2 wtyczki z licznika poprzez przesunięcie takich malutkich wajch (takie charakterystyczne wtyczki dla Renault)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika



I to by było na tyle ;)
Teraz można bawić się z licznikiem, zmieniać podświetlenie, naprawiać, zamieniać liczniki na inne itp.
A składanie – identycznie lecz w przeciwnej kolejności.
Czyli:
Podpięcie kabli, wsadzenie licznika w te 2 zawiasy i przykręcenie, włożenie obudowy licznika i kierownicy i spięcie ich razem, dopasowanie wszystkiego i skręcenie obudowy kolumny z dolną, oraz wsadzenie panelu przycisków.

Oczywiście zanim poskładamy można po podłączeniu kabli podłączyć na chwilę akumulator i sprawdzić czy liczniki działają i czy wszystko co robiliśmy z nimi jest ok. ;)
(fota trochu ruszona :E)

Dołączona grafika



A i znalazłem coś śmiesznie dziwnego w obudowie kolumny kierownicy - ktoś zostawił pamiątkę z ostatnich zabaw :E
(był to wbity w obudowę nóż tapicerski - a raczej jego ostrze - i to wcale nie mała złamana końcówka :D)

Dołączona grafika


:oko:......... :hee:

FILMY:
A tu małe pokazówki z testu liczników przed kalibracją wskazówek i po kalibracji – już zamontowanych !!
(aha i tam widać wyskakujący błąd elektrycznego hamulca ręcznego – mam zwykły :P)



(trochu pomieszałem opis z tym prędkościomierzem :D)




ps: polecam 2 ładne manuale na podobny temat - również jest tam poruszany tematu wyjęcia licznika, ale bardziej zwróciłbym uwagę na rozbiórkę samego licznika w celach wymiany podświetlenia, czy naprawy błędu ładowania akumulatora :)

http://renaultlaguna.pl/forum/topic/24156-naprawa-licznikow-blad-ladowania-akumulatora/

http://renaultlaguna.pl/forum/topic/24166-zmiana-podswietlenia-licznikow-lii-phi-i-phii/


Miłych przeróbek/napraw!!!

Zgłoś jeśli naruszono regulamin