Przebieg spotkania:1. Przywitanie 2. Zawarcie kontraktu - prowadzący przedstawia proponowane warunki współpracy podczas zajęć, a uczestnicy spotkania indywidualnie wyrażają swą akceptację.3. Metoda I - UrodzinyJest to metoda, przy pomocy której możemy dokonać przemieszania osób w grupie, zamiany ich miejsc. Uczestnicy zamieniają się miejscami zgodnie ze swymi datami urodzenia. Jednak daty te ustalamy bez podawania liczb, nazw dni, tygodni, miesięcy itd.4. Metoda II - CzekoladaZabawa na przekonywanie, na reprezentowanie swoich argumentów.Każda z grup ma za zadanie przekonać jury, że to właśnie jej należy się ta "czekolada". Jury stanowią po jednym przedstawicielu z każdej z grup.5. Metoda III - W czym jestem najlepszy(a)Ta metoda pozwala wyszukać mocne strony każdego z uczestników, dowartościować każdego z nich. Każdy z uczestników indywidualnie, głośno odpowiada na to pytanie. Jest to swoiste zachwalanie samego siebie.6. Metoda IV - Budowanie wieżyMetoda ucząca współpracy w zespole. Uczestnicy otrzymują po jednej stronie gazetowej dla każdego członka grupy. Zadaniem zespołu jest ułożenie z tych gazet jak najwyższej wieży, która po ułożeniu utrzyma się przez kilka sekund. Warunek - członkowie grupy porozumiewają się bez użycia słów.7. Metoda V - Kto do kogo mówi.Metoda pozwalająca poznać stosunki panujące w danym zespole. Uczniowie pracują metodą "burza mózgów" i rozwiązują pewien problem. W tym czasie ich przedstawiciele z boku obserwują i zapisują na przygotowanym schemacie, kto do kogo się zwraca w czasie tej dyskusji. Tematem, nad którym będą pracować nasi uczestnicy będzie pytanie: Nauczanie integracyjne - za czy przeciw.8. Metoda VI - Ratuj kto może.Celem tej metody jest uświadomienie wszystkim, że można liczyć na grupę. Przed rozpoczęciem tej zabawy pytamy uczestników o zgodę na kontakt cielesny. Dzielimy uczestników na grupy 4-osobowe. Wszyscy uczestnicy zabawy stają na dość ciasnym obszarze. Na sygnał prowadzącego "mdleją" np. "jedynki". Pozostali muszą nie dopuścić, aby któraś z tych osób upadła. W dalszym toku zabawy "mdleją" osoby z innych grup. Z czasem można powiększać teren i odległości między bawiącymi się.
narien