Jorge Blaschke więcej niż osho. idee, nauki i przekaz kontrowersyjnego guru cała książka.pdf
(
56721 KB
)
Pobierz
Spis treści
Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
Rozdział 1. Saga współczesnych mistrzów . . . . . . . . . . . . . . . . 13
Przegląd twórców głębokiej mądrości duchowej . . . . . . . . . . . 15
Wielcy mistrzowie i wielkie mądrości
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
18
Aurobindo i świadomość ponadumysłowa
. . . . . . . . . . . . . . .
18
Krishnamurti — mistrz, który się zbuntował
. . . . . . . . . . . . . .
20
Ramakrishna — tam, gdzie umysł jest wszystkim
. . . . . . . . . . .
21
Osho — jeśli prawdą jest to, co powiedziałem, przeżyję
. . . . . . . .
22
Rozdział 2. Mistrz i uczeń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
Mistrz idealny
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
27
Mistrz zewnętrzny jest przewodnikiem
. . . . . . . . . . . . . . . . .
28
Prawdziwy mistrz nie musi niczego udowadniać
. . . . . . . . . . .
30
Cechy fałszywych nauczycieli
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
33
Rozdział 3. Inteligencja i wysiłek, by stać się kimś . . . . . . . . . . . . 35
Intelekt i inteligencja
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
37
To, co czyni nas kretynami
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
38
Wysiłek, by być kimś, w naukach Osho
. . . . . . . . . . . . . . . . .
40
Osho na drodze medytacji
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
44
Potęga umysłu
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
46
Zmysł prawie utracony — intuicja
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
50
Mózg — organ w pełni rozwoju
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
52
Osho przestrzega nas przed niebezpieczeństwem ograniczeń
. . . .
53
Rozdział 4. Niebezpieczeństwa ego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
Rodzimy się obdarzeni autentycznym bytem
. . . . . . . . . . . . . .
59
Pojawienie się ego w okresie dzieciństwa
. . . . . . . . . . . . . . . .
60
Osho przestrzega, że cierpimy z powodu ego
. . . . . . . . . . . . . .
62
Kilka rad Osho na pokonanie ego
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
63
Rozdział 5. Pułapki sukcesu i władzy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69
Pułapki na drodze do wewnętrznego poznania
i mądrości duchowej
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
71
Pochlebstwa, ego, chełpliwość i to, co nietranscendentne
. . . . . . .
73
Władza i rezygnacja według szkoły Osho
. . . . . . . . . . . . . . . .
74
Rozdział 6. Przemoc według Osho . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
Duchowość zaczyna się od odrzucenia przemocy
. . . . . . . . . . .
81
Przemoc a nasza zwierzęca przeszłość
. . . . . . . . . . . . . . . . .
82
Jak zawrócić z drogi przemocy?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
84
Rozdział 7. Medytacja, taniec i muzyka — składowe szkoły Osho . . . 87
W poszukiwaniu świata spokoju
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
89
Dźwięk mantry, aby osiągnąć ciszę
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .
90
Taniec jako droga ku transcendencji
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
92
Rozdział 8. Fałszywa koncepcja czasu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
Przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
97
Czas jest wymysłem człowieka
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
98
Relatywne mierzenie czasu
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
100
Upaniszady a umysł kwantowy
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
101
Rozdział 9. Seks według Osho . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
Osho i jego wyobrażenie o miłości i seksie
. . . . . . . . . . . . . .
107
Seks w ujęciu Osho
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
109
Ego jako wróg miłości i seksu
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
110
Jak podchodzić do seksu?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
111
Tantra — święty seks
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
112
Panća Tattwa, czyli ceremonia tantryczna
w pełnym tego słowa znaczeniu
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
113
Nieco więcej o kundalini
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
116
Czakry — punkty specyicznej medytacji
. . . . . . . . . . . . . . .
117
Medytacja służąca pobudzeniu kundalini
. . . . . . . . . . . . . . .
118
Niektóre z efektów budzenia kundalini
. . . . . . . . . . . . . . . .
120
Rozdział 10. Zen i medytacja według szkoły Osho . . . . . . . . . . . 123
Wprowadzenie do zen
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
125
Żyć tu i teraz
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
127
Medytacja
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
128
Proste ćwiczenie w medytacji zen
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .
132
Krótkie wprowadzenie do praktyki koan
. . . . . . . . . . . . . . .
133
Rozdział 11. Radość i szczęście według Osho . . . . . . . . . . . . . . 137
Szczęście i radość
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
139
Szczęście powinno pochodzić z naszej świadomości
. . . . . . . .
140
Podstawy szczęścia
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
140
Gdzie rodzi się nieszczęście?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
142
Klucz do szczęścia według szkoły Osho
. . . . . . . . . . . . . . . .
142
Przede wszystkim być sobą
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
143
Rozdział 12. Oświecenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147
Czym jest oświecenie?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
149
Jak osiągnąć stan oświecenia?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
150
W oświecenie należy uwierzyć
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
152
Odmienne stany świadomości
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
153
Władza oświecenia
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
155
Rozdział 13. Umysł . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159
Umysł to organ zanurzony w potoku słów
. . . . . . . . . . . . . .
161
Medytacja to nieobecność myśli
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
164
Medytacja świadka
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
165
Zanurzając się w teraźniejszości
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
166
Rozdział 14. Filozoia Osho a zachodnie religie . . . . . . . . . . . . 169
Brutalne religie a pokojowe ilozoie
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
171
Różne pojęcia nieśmiertelności
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
173
Poszukiwanie wewnętrzne a poszukiwanie zewnętrzne
. . . . . . .
174
Sprzeczne poglądy na temat seksu
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .
176
Epilog . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 179
Dodatek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 181
Bibliograia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184
8.
Fałszywa
koncepcja czasu
Plik z chomika:
siera12
Inne pliki z tego folderu:
access-2007-pl.-seria-praktyk helion.pdf
(8559 KB)
abc-sam-skladam-komputer.-wydanie-iv full version.pdf
(15387 KB)
c++.-cwiczenia-praktyczne helion.pdf
(4280 KB)
pgp.-szyfrowanie-informacji.-cwiczenia-praktyczne full scan.pdf
(2935 KB)
opengl.-podstawy-programowania-grafiki-3d ebook.pdf
(8690 KB)
Inne foldery tego chomika:
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin