Przewodnik po Google Analitycs.pdf
(
7338 KB
)
Pobierz
Przewodnik po Google Analytics
1
Mariusz Gąsiewski
http://www.ittechnology.us
Mariusz Gąsiewski
www.ittechnology.us
Wstęp.......................................................................................................................................... 7
Jak założyć konto Google Analytics ? ....................................................................................... 9
Tworzenie konta Google Analytics w przypadku posiadania konta Google AdWords......... 9
Tworzenie konta Google Analytics w przypadku posiadania konta Google ....................... 12
Tworzenie konta Google Analytics w przypadku braku konta Google ............................... 14
Opis interfejsu Google Analytics ............................................................................................. 17
Wyjaśnienie wskaźników w Google Analytics ........................................................................ 29
Sekcja Home ............................................................................................................................ 34
Pulpity nawigacyjne ............................................................................................................. 34
Zdarzenia inteligentne .......................................................................................................... 36
Alerty automatyczne ........................................................................................................ 37
Alerty niestandardowe...................................................................................................... 38
Czas rzeczywisty (beta)........................................................................................................ 40
Sekcja Raportowanie standardowe........................................................................................... 42
Odbiorcy............................................................................................................................... 42
Omówienie ....................................................................................................................... 42
Dane demograficzne......................................................................................................... 42
Zachowanie ...................................................................................................................... 45
Technologia ...................................................................................................................... 48
Sieci społecznościowe...................................................................................................... 52
Urządzenia przenośne ...................................................................................................... 54
Przepływ użytkowników .................................................................................................. 55
Źródła odwiedzin.................................................................................................................. 57
Omówienie wskaźników .................................................................................................. 57
Zakładka Źródła odwiedzin w Google Analytics............................................................. 60
Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO) .................................................. 67
Reklama................................................................................................................................ 69
AdWords .......................................................................................................................... 69
Treść ..................................................................................................................................... 76
Omówienie ....................................................................................................................... 76
Zawartość witryny............................................................................................................ 76
Szybkość witryny ............................................................................................................. 80
Wyszukiwanie w witrynie ................................................................................................ 85
Zdarzenia .......................................................................................................................... 85
Adsense ............................................................................................................................ 86
Analytics w treści strony .................................................................................................. 86
Konwersje............................................................................................................................. 88
Profil witryny w Google Analytics .......................................................................................... 91
Dlaczego tworzy się profile?................................................................................................ 91
Ustawienia konta .................................................................................................................. 92
Zakładanie nowego profilu w Google Analytics.................................................................. 94
Wyrażenia regularne ................................................................................................................ 95
Znaczenie symboli wyrażeń regularnych ............................................................................. 95
Tworzenie Celu witryny w Google Analytics.......................................................................... 99
Główny cel witryny internetowej ......................................................................................... 99
Kilka możliwych przykładów celów witryny ...................................................................... 99
Współczynnik konwersji .................................................................................................... 100
Konwersja i współczynnik konwersji w Google Analytics ............................................... 101
Liczenie konwersji w sklepie internetowym ...................................................................... 101
2
Mariusz Gąsiewski
www.ittechnology.us
Współczynnik konwersji w stronach, które nie są sklepami internetowymi ..................... 102
Odwiedzenie podstrony jako cel .................................................................................... 102
Strony/odwiedziny jako cel ............................................................................................ 103
Czas na witrynie jako cel ............................................................................................... 103
Konfigurowanie Celów w Google Analytics ..................................................................... 103
Rodzaje celów w Google Analytics ................................................................................... 105
Docelowy adres URL ..................................................................................................... 105
Czas spędzony na witrynie ............................................................................................. 110
Strony/odwiedziny ......................................................................................................... 110
Zdarzenie ........................................................................................................................ 111
Konwesje w interfejsie Google Analytics .......................................................................... 111
Zakładka Cele................................................................................................................. 111
Zaawansowane użycie celów ............................................................................................. 116
Śledzenie konwersji dla różnych źródeł ruchu................................................................... 118
Które źródło ruchu będzie uznane za źródło konwersji Google Analytics .................... 118
Jak Google Analytics rozpoznaje wizytę użytkownika ?................................................... 119
Scieżki wielokanałowe ....................................................................................................... 121
Ścieżki wielokanałowe w intefejsie Google Analytics .................................................. 122
Grupowanie kanałów...................................................................................................... 126
Poprawne dane z AdWords w Google Analytics ................................................................... 130
Dane z konta Google AdWords w koncie Google Analytics............................................. 130
Konfiguracja konta Google AdWords i konta Google Analytics ...................................... 131
Połączone konto Google AdWords i konto Google Analytics....................................... 131
Importowanie danych kosztowych z konta AdWords.................................................... 132
Aktywowanie funkcji automatycznego tagowania ........................................................ 134
Jak Google Analytics rozpoznaje źródło odwiedzin ? ....................................................... 136
Różne opcje zaznaczania danych o kosztach ................................................................. 138
Dodatkowe funkcjonalności Google Analytics...................................................................... 140
Śledzenie wyszukiwarki wewnętrznej ............................................................................... 140
Konfiguracja śledzenia wewnętrznej wyszukiwarki w Google Analytics ..................... 140
Raporty wyszukiwarki wewnętrznej – Wyszukiwanie w witrynie ................................ 142
Kategorie ........................................................................................................................ 150
Raporty AdSense w Google Analytics............................................................................... 150
Aktywacja raportów Google AdSense w Google Analytics .......................................... 150
Interfejs raportów AdSense w Google Analytics ........................................................... 153
Śledzenie zdarzeń ........................................................................................................... 155
Zaawansowana analiza danych w Google Analytics ............................................................. 157
Raportowanie niestandardowe ........................................................................................... 157
Interfejs niestandardowych raportów ............................................................................. 158
Segmenty w nowym interfejsie Google Analytics ......................................................... 163
Dane w nowym interfejsie Google Analytics ................................................................ 173
Udostępnianie raportów ................................................................................................. 173
Zaawansowane segmenty ................................................................................................... 174
Domyślne zaawansowane segmenty .............................................................................. 176
Zaawansowane segmenty niestandardowe..................................................................... 178
Filtry w Google Analytics ...................................................................................................... 184
Tworzenie filtrów ............................................................................................................... 184
Pola filtru............................................................................................................................ 185
Typy filtrów........................................................................................................................ 191
Filtry predefiniowane ..................................................................................................... 191
3
Mariusz Gąsiewski
www.ittechnology.us
Filtry niestandardowe ..................................................................................................... 193
Google Analytics i śledzenia kampanii reklamowych ........................................................... 197
Parametry śledzenia kampanii reklamowych ..................................................................... 197
Narzędzie do budowania adresów URL............................................................................. 198
Przykłady praktyczne śledzenia kampanii ......................................................................... 199
Jak sprawić, aby kampania nie nadpisywała cookie (ciasteczka) konwersyjnego? ........... 203
Zduplikowana treść w serwisie .......................................................................................... 204
Usuwanie problemu zduplikowanej treści ..................................................................... 204
Modyfikacja kodu Google Analytics ............................................................................. 205
Uprawnienia użytkowników w Google Analytics ................................................................. 206
Dodawanie nowego użytkownika do konta Google Analytics .......................................... 206
Modyfikacja uprawnień w koncie Google Analytics ......................................................... 207
Analiza używalności witryny ................................................................................................. 210
Najważniejsze elementy analityki internetowej ................................................................. 210
Określenie celów głównych i pobocznych witryny ....................................................... 210
Zdefiniowanie wskaźników sukcesu witryny ................................................................ 211
Analiza witryny .............................................................................................................. 212
Analiza źródła ruchu internetowego .................................................................................. 212
Szybka i efektywna analiza ruchu za pomocą Google Analytics – analiza treści.............. 222
Zaangażowanie użytkowników – o co dokładnie w tym chodzi? ...................................... 228
Google Analytics i zbieranie danych ..................................................................................... 234
First party and third party cookies...................................................................................... 234
Jak Google Analytics zbiera dane ...................................................................................... 234
Kod GATC ......................................................................................................................... 236
Niestandardowa konfiguracja Google Analytics................................................................ 237
Zbieranie statystyk dla wielu subdomen za pomocą tego samego kodu........................ 237
Zbieranie statystyk dla wielu różnych domen za pomocą tego samego kodu. .............. 239
Zbieranie statystyk dla wielu domen i subdomen za pomocą tego samego kodu.......... 240
Jak działa przenoszenie cookies w Google Analytics ? ..................................................... 243
Śledzenie zdarzeń w Google Analytics .................................................................................. 244
Wykorzystywanie funkcji pageTracker._trackPageview ................................................... 244
Badanie linków wychodzących ...................................................................................... 244
Badanie wyjść przy użyciu banerów reklamowych ....................................................... 245
Minusy stosowania funkcji _trackPageview' ................................................................. 247
Śledzenie za pomocą funkcji _trackEvent ......................................................................... 248
Konfiguracja Śledzenie zdarzeń..................................................................................... 248
Przykłady śledzenia zdarzeń .......................................................................................... 249
Realny wskaźnik odrzuceń jako przykład zastosowania Śledzenia zdarzeń...................... 251
Wdrożenie skryptu dla realnego Wskaźnika w Google Analytics ................................. 251
Realny wskaźnik odrzuceń w raportach Google Analytics............................................ 252
Śledzenie aktywności społecznościowych za pomocą Google Analytics............................. 254
Konfiguracja aktywności społecznościowych .............................................................. 254
Przykłady śledzenia aktywności społecznościowych .................................................... 255
Zmienne niestandardowe........................................................................................................ 257
Zmienne niestandardowe w intefejsie Google Analytics ................................................... 257
Jak tworzy się zmienne niestandardowe w Google Analytics ?......................................... 258
Poziomy interakcji użytkowników z serwisem .................................................................. 259
Modyfikacja ustawień w Google Analytics ........................................................................... 262
Dwa kody Google Analytics na tej samej podstronie ........................................................ 262
Zmiana czasu trwania wizyty ............................................................................................. 262
4
Mariusz Gąsiewski
www.ittechnology.us
Zmiana czasu życia ciasteczka konwersyjnego ................................................................. 263
Ignorowanie określonego słowa kluczowego z wyszukiwarki .......................................... 264
Ignorowanie określonego przekierowania z witryny odsyłającej ...................................... 264
Ustawienie ilości zbieranych danych ................................................................................. 265
Ustawienie pobierania danych do obliczania szybkości ładowania witryny ..................... 266
Zmiana nazw zmiennych śledzenie kampanii reklamowych ............................................. 266
Funkcjonalności Ecommerce w Google Analytics ................................................................ 268
Zastosowanie Google Analytics w sklepie internetowym ................................................. 268
Efektywność różnych źródeł ruchu internetowego ........................................................ 268
Moduł Ecommerce w zakładce Konwersje .................................................................... 269
Badanie i segmentacja wskaźnika konwersji ..................................................................... 272
Konfiguracja modułu Ecommerce w Google Analytics .................................................... 274
Wdrażanie modułu Ecommerce dla sklepu internetowego ............................................ 274
Wdrażanie modułu Ecommerce dla witryn poza Ecommerce ........................................... 277
Przykłady wykorzystywania funkcjonalności Ecommerce w witrynach spoza sektora
Ecommerce? ....................................................................................................................... 280
Wysłanie emaila za pomocą znacznika „mailto” ........................................................... 280
Ściągnięcia pliku pdf ...................................................................................................... 281
Wysłanie emaila z formularza........................................................................................ 281
Opisy parametrów formularza E-commerce .................................................................. 282
Wskaźnik $ Index? ............................................................................................................. 283
Zastosowanie wskaźnika $Index .................................................................................... 283
Jak obliczać wskaźnik $Index? ...................................................................................... 283
Podsumowanie ....................................................................................................................... 285
5
Mariusz Gąsiewski
www.ittechnology.us
Plik z chomika:
damians63
Inne pliki z tego folderu:
Przewodnik po Google Analitycs.pdf
(7338 KB)
Networking for Dumies.pdf
(19366 KB)
Kurs Google Adwords 2.0.pdf
(8434 KB)
Python Programming For Beginners_ Crash Course (Java,R Programming, C Programming, Book 2) - Martin Laredo.azw3
(236 KB)
Przewodnik SEO-SEM czyli jak promować stronę małej.pdf
(2335 KB)
Inne foldery tego chomika:
Ebooks-other
H I S T O R I A --- OK. 350 ciekawych plików z przeszłości !!!
Książki
Książki(1)
Książki2
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin