Delphi - podstawy programowania - środowisko Delphi.pdf

(390 KB) Pobierz
Oprogramowanie Alternatywne
Delphi – podstawy programowania
Środowisko Delphi
Olsztyn 2004
28668540.006.png 28668540.007.png
Delphi
Programowanie obiektowe - ( object-oriented programming )
jest to metodologia tworzeniu programów komputerowych
definiująca je jako zbiór obiektów (pogrupowanych w klasy )
oraz metod .
Klasa - określa strukturę obiektów, danych i operacji, jakie
można wykonać na takich obiektach.
Objekt - część programu komputerowego wykonująca
określone zadanie.
Metoda - procedura lub funkcja będąca składnikiem klasy.
28668540.008.png
 
Delphi
Funkcja - blok kodu wykonujący jakąś czynność i
zwracający wynik pod swoją nazwą.
Procedura - blok kodu wykonujący jakąś czynność i nie
zwracający wyniku.
Procedura obsługi zdarzenia - fragment kodu, który
wywoływany jest w wyniku zajścia tego zdarzenia.
Zdarzenie - zachodzi w wyniku interkacji komponentu z
użytkownikiem lub systemem.
Komponenty - są to części, z których budujemy program.
28668540.001.png
 
Delphi
Analogia - drukarka:
Obiekt:
Klasa:
Metody:
HP 959c
drukarka
druk czarno-biały
druk kolorowy
wydruk próbny
....
wysłanie wydruku
wstrzymanie wydruku
...
Zdarzenia:
28668540.002.png 28668540.003.png
Delphi
Analogia - młotek:
Obiekt:
Klasa:
Metody:
???
???
???
???
???
???
???
???
???
Zdarzenia:
28668540.004.png 28668540.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin