Przyimki (2-5 lat).pdf

(132 KB) Pobierz
52652208 UNPDF
Przyimki
Co nale˝y zrobiç
W codziennych rozmowach wprowadzaj proste
przyimki, czyli takie s∏ówka jak: na , w , wewnàtrz ,
przed , za , pod i nad . Zrób to w formie zgadywanki:
„Czy chleb jest w tosterze czy na tosterze?”. Wska˝
„w” oraz „na” ruchem r´ki. „Czy w∏o˝ymy twoje
ubranka do szafy czy po∏o˝ymy na szafie?” „B´dziesz
spaç w ∏ó˝ku czy pod ∏ó˝kiem?”, „Czy potrafisz si´
przeczo∏gaç pod sto∏em i przez pude∏ko?”.
Wiek 2-5
Jak to pomaga dziecku w nauce
Te proste çwiczenia pokazujà dziecku, jak nale˝y
prawid∏owo konstruowaç zdania. Pomagajà tak˝e
rozwinàç zmys∏ logiki.
Budowanie
s∏ownictwa
Wskazówka
Zamieƒ wizyty w supermarketach w form´ zabawy: „Gdzie
jest mas∏o? Czy jest ono za rega∏em z chlebem czy obok
mleka?”.
I jeszcze jedno!
Stosuj te same pomys∏y podczas oglàdania ksià˝ek: „Czy
ptaszek jest na domku czy pod domkiem?”, „Czy ptaszek jest
na pó∏ce czy za pó∏kà?”.
52652208.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin