WIEDŻMIN Artbook.pdf

(61929 KB) Pobierz
371426186 UNPDF
Ta ksià˝ka jest próbà podsumowania prac nad graikà gry „Wiedêmin” w latach 2002-2007.
Zarys koncepcji artystycznej zaczà∏ powstawaç w 2002 roku, a zamkni´ty zosta∏ w 2003 r. Nad nadaniem
graice w∏aÊciwej formu∏y pracowaliÊmy zaledwie kilka tygodni – doskonale znaliÊmy twórczoÊç Andrzeja
Sapkowskiego i mieliÊmy na jej temat mocne wyobra˝enie. Od poczàtku wiedzieliÊmy, ˝e „Wiedêmin”
powinien nawiàzywaç do konwencji dark fantasy. Wydaje si´ to tym bardziej naturalne, ˝e Êwiat Wiedêmina
jest brutalny i brudny, nie ma w nim miejsca dla pi´knych z∏udzeƒ. Trapià go wspó∏czesne problemy
spo∏eczne – by przekonujàco o nich opowiadaç, gra musia∏a byç bardzo wiarygodna wizualnie.
By zwi´kszyç wiarygodnoÊç kreowanej wizji postanowiliÊmy czerpaç inspiracj´ ze êróde∏ historycznych.
Uzna∏em, ˝e najlepszy efekt da po∏àczenie estetyki dark fantasy z realiami historycznymi Europy XV i XVI
wieku. Kierunki w sztuce schy∏ku Êredniowiecza i poczàtku renesansu pomog∏y nam wyznaczyç ramy
rozwiàzaƒ architektonicznych, ubioru i wyglàdu postaci, kszta∏tów broni czy wyposa˝enia wn´trz.
Jednak du˝o wa˝niejsza ni˝ realizm historyczny by∏a dla nas atmosfera. Dlatego nie ograniczaliÊmy naszych
inspiracji wy∏àcznie do sztuki prze∏omu Êredniowiecza i renesansu, czerpiàc pe∏nymi garÊciami
z renesansu niemieckiego i lamandzkiego, inspirowaliÊmy si´ malarstwem barokowym oraz twórczoÊcià
holenderskich mistrzów pejza˝u i scen rodzajowych. Pomys∏ów szukaliÊmy równie˝ w estetyce kultur
s∏owiaƒskich i sztuce popularnej.
Skoro nasza graika mia∏a stanowiç t∏o dla postmodernistycznego Êwiata Andrzeja Sapkowskiego, mogliÊmy
korzystaç z artystycznej swobody i bez skr´powania ∏àczyliÊmy ró˝ne konwencje. Tym bardziej, ˝e w grze,
tak jak w ksià˝ce, anachronizmy mia∏y byç na porzàdku dziennym.
Ten album zawiera projekty i porzucone koncepcje, dokumentujàc drog´, którà musieliÊmy przebyç, aby
osiàgnàç nasze zamierzenia. W trakcie prac powsta∏o wiele doskona∏ych materia∏ów roboczych, które nie
trai∏y wprawdzie bezpoÊrednio do gry, ale bez których by ona nie powsta∏a. Niniejsza ksià˝ka to jedyna
okazja, aby je zaprezentowaç.
Na szczególnà uwag´ zas∏uguje dzia∏ poÊwi´cony powstawaniu ilmu w re˝yserii Tomasza Bagiƒskiego. Daje
on jedynà w swoim rodzaju szans´ porównania, czym ró˝ni si´ produkcja gry i ilmu oraz zwraca uwag´ na
podobieƒstwa tych dwóch mediów.
Chcia∏bym podzi´kowaç ca∏emu zespo∏owi artystów. Dzi´ki ich ogromnemu talentowi, zapa∏owi
i zaanga˝owaniu powsta∏a graika do „Wiedêmina”. Choç nie sposób podzi´kowaç wszystkim imiennie,
szczególnie chcia∏bym wyró˝niç: Damiana Bajowskiego, Patryka Brzozowskiego, Micha∏a Buczkowskiego,
Mariana Chomiaka, Piotrka Chomiaka, Bartka Gaw∏a, Adama Koz∏owskiego, Kamila Koz∏owskiego,
Adriana Madeja, Paw∏a Mielniczuka, Seweryna Niedzielskiego, Tomka Polita, Dominika Redmera, Przemka
TruÊciƒskiego, Lucjana Wi´cka i ¸ukasza Ziobrowskiego.
Adam Badowski Dyrektor Artystyczny
Gdy zaczynaliÊmy, zespó∏ graików liczy∏ zaledwie trzy osoby, z czasem jednak rozrós∏ si´ znacznie.
Ostatecznie nad wyglàdem gry pracowa∏o ponad 20 osób z CD Projekt Red.
371426186.023.png 371426186.024.png
371426186.025.png 371426186.026.png 371426186.001.png
M A P A Ś W I A T A
371426186.002.png 371426186.003.png 371426186.004.png 371426186.005.png
MAPA ŚWIATA
371426186.006.png 371426186.007.png 371426186.008.png 371426186.009.png 371426186.010.png 371426186.011.png 371426186.012.png 371426186.013.png
MAPA ŚWIATA
371426186.014.png 371426186.015.png 371426186.016.png 371426186.017.png 371426186.018.png 371426186.019.png 371426186.020.png 371426186.021.png 371426186.022.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin