ZADANIA METODYKI PRACY OPIEKUŃCZO WYCHOWACZEJ.doc

(21 KB) Pobierz
3 (K)

3 (K). ZADANIA METODYKI PRACY OPIEKUŃCZO – WYCHOWACZEJ

 

 

              Zadaniem metodyki wychowania nie jest proste zsumowanie bądź mechaniczne połączenie znanych i stosowanych metod i środków wychowawczych, lecz oddziaływanie wychowawcze pojmowane całościowo, oparte na wynikach bieżących analiz procesów wychowawczych pod katem prawidłowości i efektywności postępowania wychowawczego.

Zadania metodyki pracy opiekuńczo – wychowawczej są następujące:

-          poznawanie uwarunkowań społeczno – wychowawczych osobowości wychowanków pod kątem ich możliwości psychofizycznych, kontaktów ze środowiskiem rodzinnym, pobudzania aktywności w przygotowaniu do samodzielnego życia, aby odpowiednio prowadzić indywidualny plan rozwoju wychowanka;

-          wskazywanie zasad, form, metod i technik wychowania opiekuńczego, aby
w przebiegu procesu opiekuńczo – wychowawczego uzyskać jak najlepsze efekty pracy wychowawczej;

-          modernizowanie działalności opiekuńczo – wychowawczej na podstawie najbardziej nowoczesnych, sprawdzonych wzorów z uwzględnieniem specyfiki zadań konkretnej formy opieki;

-          akcentowanie konieczności kształcenia i dokształcania nauczycieli wychowawców, szczególnie w zakresie ich specjalistycznej edukacjo zawodowej;

-          akcentowanie zasadności opisywania doświadczeń i osiągnięć konkretnych placówek w pracy opiekuńczo – wychowawczej, w celu wzbogacenia poziomu metodycznej działalności praktycznej.

 

W placówkach opiekuńczo – wychowawczych działania odnoszą się do podopiecznego współuczestniczącego w tym procesie na równi z nauczycielem wychowawcą, czyli maja charakter bezpośredni.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin