KONSPEKT NR 7
MIEJSCE: sala gimnastyczna zespołem, samodzielne wykonywanie ćwiczeń przed
LICZBA ĆWICZĄCYCH: 16 chłopców (klasa I) rozgrywkami.
PRZRZĄDY, PRZYBORY: piłki nożne, pachołki Wiadomości: Umiejętność zastosowania nowych ruchów
w grze.
Umiejętności: Nauka prowadzenia piłki wew. częścią
stopy, doskonalenie podań wew. częścią stopy.
Sprawność: Kształtowanie szybkości i zwinności,
koordynacji
TEMAT: Piłka nożna.
LEKCJI
ORGANIZACYJNO-METODYCZNE
Zabawa ożywiająca bez piłki
Zabawa ożywiająca z piłką
Ćwiczenia kształtujące
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie zadań lekcji.
Barek ratuj- Dzieci stoją w rozsypce, jedno z nich berek, który stara się schwytać kogoś z uciekających. Jeśli dziecko widzi, że może być złapane, w ostatniej chwili woła Ratuj. Na dany okrzyk dziecko, które jest najbliżej uciekającego, przychodzi mu z pomocą podając rękę. Berek udaje się w pogoń za innym dzieckiem.
Berek w parach z piłką – ćwiczący w ustalony sposób starają się trafić piłką w partnera, który się broni przed trafieniem podskakując, wykonując zwody, przysiady, lecz nie może przekroczyć wyznaczonej linii. Za trafienie przeciwnika -1pkt.
- W biegu - podania piłki w dwójkach
- Bieg w przód do piłki, ćwiczenie RR – krążenia w przód, bieg tyłem – krążenia RR w tył
- Bieg przodem – krążenie L i PN na zewnątrz
- Bieg przodem – skłon tułowia w przód
- Podania piłki w dwójkach (rys.1)
- Bieg tyłem – leżenie tyłem - skłony boczne
- Bieg krokiem odstawno-dostawnym – skręty tułowia
- Bieg przekładanką – krążenie tułowia, piłka w RR
- Podania piłki w dwójkach w biegu przodem i tyłem (rys. 2)
- Bieg przodem – podpór leżąc przodem – przetaczanie piłki z R do R – bieg tyłem – na pw.
- Bieg tyłem – leżenie tyłem, piłka między stopami – leżenie przewrotne, leżenie tyłem, skłon tułowia w przód – bieg przodem na p.w.
- Bieg w przód zawodników A i B w postawie równoważnej
- Żonglerka piłki głową w dwójkach (rys. 3)
- Bieg przodem, leżenie przodem – „kołyska”, bieg na p.w.
- Bieg, podskoki z dotykaniem piłki podeszwą na zmianę P i LN, bieg na p.w.
- Bieg w przód – imitacja uderzenia piłki z powietrza, bieg tyłem na p.w.
- Podania piłki w dwójkach bez przyjęcia – obiegnięcie chorągiewki ( lub innego wyznaczonego miejsca (rys. 4)
2 min
3 min
5 min
Uczniowie ustawiają się w szeregu twarzą do prowadzącego.
Prowadzący tłumaczy zasady zabawy i wybiera berka z ćwiczących uczniów.
1 piłka na 2 zawodników – ustawienie
naprzeciwko siebie w odległości 5-10 m
Ćwiczenia w dwójkach z piłką – schemat
ustawienia ćwiczących jak na rys.1
– ćwiczenia wykonywane w stronę piłki
leżącej między ćwiczącymi
rys.1
rys.2
rys. 3
rys. 4
- Ćwiczenie techniki prowadzenia piłki nogą wokół pachołka. Zmiana kierunku nogi prowadzącej.
- Ćwiczenie techniki prowadzenia piłki nogą. Zmiana kierunku po zatrzymaniu piłki podeszwą. Zwrot w przeciwną stronę. To samo bez zatrzymywania piłki.
14 min
Gra drużynowa
- Ćwiczenie techniki prowadzenia piłki slalomem i po prostej - zewnętrznym, wewnętrznym, prostym podbiciem (rys. 1)
- Ćwiczenie techniki prowadzenia piłki slalomem i podania po prostej.
- Ćwiczenie techniki prowadzenia piłki po okręgu i podanie do partnera (rys. 2)
- Prowadzenie piłki i podanie – na sygnał ćw. A prowadzi piłkę slalomem, drugi biegnie po prostej. Na drugi sygnał – biegnący zatrzymuje się a prowadzący ma wykonać do nie go celne podanie. (rys. 3)
- Podania krzyżowe i prostopadłe ze zmianą miejsc. Ustawienie w czworoboku. A podaje do B i zmienia się z nim miejscem. B uderza po przekątnej do C, który podaje po prostej do D i zamienia się z nim miejscami. D podaje po przekątnej do B itd…(rys. 4)
- Gra – 4x4 na dwie bramki
12 min
rys. 1
rys. 2
Czynności porządkowe
Zbieranie sprzętu przez uczniów
Minutka- na sygnał prowadzącego wszyscy uczestnicy zabawy wykonują leżenie tyłem zachowując maksymalną ciszę. W czasie leżenia starają się określić czas jednej minuty. W chwili, gdy poszczególni uczestnicy uznają, że okres jednej minuty upłynął, wykonują siad prosty. Zwycięża dziecko, które będzie najbliższe prawdy.
Zbiórka, przypomnienie celów lekcji i ocena ich realizacji.
1 min
Uczniowie zbierają sprzęt i odkładają go na wyznaczone przez prowadzącego miejsce.
Prowadzący tłumaczy zasady zabawy oraz odmierza czas i wskazuje zwycięzcę.
Uczniowie ustawieni w szeregu twarzą do prowadzącego.
flek