Gdynia, dnia 15 kwietnia 2011
DEBRES ESPAÑOL!!!
1. Odpowiedz na pytania:
a) ¿Cree usted que funcionan bien los transportes? – Czy uważa pan/pani, że transport działa dobrze?
b) ¿Hay suficientes plazas en los colegios? – Czy jest wystarczająco miejsc w szkołach?
c) ¿Y los sevicios sanitarios qué tal funcionan? – czy przychodnie dobrze działają?
d) ¿Hay suficiente vida cultural? – Czy jest wystarczająca ilość miejsc kulturowych?
e) ¿Cree usted que el clima es buena? – Czy uważa pan/pani, że klimat jest zdrowy?
f) ¿La gente es simpática? – Czy ludzie są sympatyczni?
g) ¿Piensa usted que es un lugar bonito? – Myśli pan/pani, że są ładne miejsca?
h) ¿Y los alrededores son interesantes? – Czy okolice są ciekawe?
i) ¿Que problemas son para usted más importantes? – Jakie problemy są dla pana/pani najważniejsze?
j) ¿Que tiene que hacer el Ayuntamiento? – Co trzeba zrobić w urzędzie?
¿Que es lo más urgente? – Co jest najbardziej pilne?
2. Dokończyć: (tak jak w notatkach z zajęć z Wais’em i Blanc’iem)
a) Mi amiga piensa que nosotros… - moją przyjaciółka myśli/uważa, że jesteśmy (ja i moja rodzina)….
b) Yo pensar que mi amiga… - myślę/uważam, że moja przyjaciółka….
3. Opisać miasto na przykładzie tekstu z zajęć „SALAMANCA (ESPAÑA)”
wsaib_msu